Forfatter Emne: Fladt bagdæk  (Læst 8132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Fladt bagdæk
« Svar #15 Dato: April 18, 2012, 09:00:42 pm »
Ffu


Sent from my iPhone using Tapatalk
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #16 Dato: April 18, 2012, 09:05:26 pm »
Uden tvivl ville jeg lappe det med en rigtig dæklap som trækkes i indefra og vulkaniseres på. Det virker og holder også til høje hastigheder.

Lyder fornuftigt nok. Må se hvad Enghave siger til det. Hvis det koster mere end 5-600 at fixe, så bliver det bare et nyt dæk.

Det burde ikke koste mere end 150 kr at lappe hvis du kommer med hjulet i hånden :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #17 Dato: April 18, 2012, 09:22:47 pm »
Kommer du herud med dækket, lapper jeg det for 250 kroner.

Det er den korrekte måde hvor lappen vulkaniseres på indefra - og du kan køre videre på dækket som om intet var hændt.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #18 Dato: April 18, 2012, 09:27:58 pm »

Det burde ikke koste mere end 150 kr at lappe hvis du kommer med hjulet i hånden :)

Mener nu godt nok at de er smådyre de "lapper"...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #19 Dato: April 18, 2012, 09:42:44 pm »

Det burde ikke koste mere end 150 kr at lappe hvis du kommer med hjulet i hånden :)

Mener nu godt nok at de er smådyre de "lapper"...

Okay, trode det var de samme som man brugte til biler  :oops:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #20 Dato: April 18, 2012, 09:47:56 pm »
Ffu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Que??
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Fladt bagdæk
« Svar #21 Dato: April 18, 2012, 10:13:15 pm »
Sorry for spam!! tumlede med min telefon i hånden! Madammen der syntes jeg bruger for meget tid på dette forum


Sent from my iPhone using Tapatalk
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #22 Dato: April 19, 2012, 09:51:13 pm »
Gregers, nu kan vi jo ikke se hvor du er fra, men er du tilnærmelsesvis tæt på sajmon, så få da ham til at lappe dit fine dæk.
Der er ikke nogen grund til at skifte dækket - alle "prof´er lapper indefra med en prop, du mærker ingen forskel, og du kan IKKE sprænge dit dæk pga en korrekt udført lapning af dette.

Der er selvfølgelig forskel på "udefraudførte scooterlapper", og så den korrekte indvendige lapning - det siger sig selv!

Men hvorfor i alverden smide et udmærket næsten nyt dæk væk, hvis det kan fixes for et par sedler eller 3 ???
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #23 Dato: April 19, 2012, 10:03:50 pm »
Hvis du skal på langtur med oppakning og fuld skrald så ville jeg skifte det, men er du typen der holder dig under 160 km/t og kører hyggeture, så ville jeg ikke være nervøs for at lappe det.

Jeg synes du unødigt stikker til Gregers nervøsitet, og det har jeg noget svært ved at forstå - enhver fornuftig mc-mand ville råde til en lapning/prop i dette tilfælde.
En prop/lapning slipper ikke ved +160, men det gør pappet, og om man har vægt bagpå, eller bare er lidt småfed gør heller ikke den helt store forskel, såå deeet...

Synes ikke jeg får nogensomhelst fornemmelse af, at Gregers skamgasser SV´en ud af ret mange sving...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #24 Dato: April 20, 2012, 12:56:43 am »
Gregers, nu kan vi jo ikke se hvor du er fra, men er du tilnærmelsesvis tæt på sajmon, så få da ham til at lappe dit fine dæk.
Der er ikke nogen grund til at skifte dækket - alle "prof´er lapper indefra med en prop, du mærker ingen forskel, og du kan IKKE sprænge dit dæk pga en korrekt udført lapning af dette.

Der er selvfølgelig forskel på "udefraudførte scooterlapper", og så den korrekte indvendige lapning - det siger sig selv!

Men hvorfor i alverden smide et udmærket næsten nyt dæk væk, hvis det kan fixes for et par sedler eller 3 ???

Tak for råd Sperik.  :respekt:

Jeg har faktisk allerede skrevet med Sajmon omkring en lapning. Min udfordring lige pt. er blot at få pillet baghjulet af, da jeg ikke har værktøjet (eller erfaringen) til det. Men det findes der råd for!!

Så hvis alt går godt, vil jeg kigge forbi Sajmon en af de nærmeste. Dækket holder alligevel nok luft med sømmet i til at jeg kan nå ud til ham uden problemer, så måske det er løsningen Sajmon?  :mrgreen:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #25 Dato: April 20, 2012, 05:54:29 am »
No problem.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #26 Dato: April 20, 2012, 12:22:26 pm »
jeg havde også en skrue i mit dæk for et par år siden - ringede til en dækmand og stillede de samme spørgsmål og fik cirka de samme svar. Så sagde dækmanden "jo man kan jo godt, som du kan forstå, men tør du det?"

Så købte jeg nyt dæk.  :blink:
Drengerøve har ingen alder!!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #27 Dato: April 20, 2012, 01:18:52 pm »
jeg havde også en skrue i mit dæk for et par år siden - ringede til en dækmand og stillede de samme spørgsmål og fik cirka de samme svar. Så sagde dækmanden "jo man kan jo godt, som du kan forstå, men tør du det?"

Så købte jeg nyt dæk.  :blink:

X2

Gjorde det samme...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #28 Dato: April 20, 2012, 07:10:44 pm »
2 gange har jeg lappet folks aflagte dæk og efterfølgende kørt på bane med dem - dvs ca de værst tænkelige forhold man kan byde dem. Begge blev smeltet helt ned og slidt op, uden nogensinde at tabe luft eller lap.

Forståeligt - hvis det giver ro i sjælen skal man skifte det, så er det ikke målbart i penge, men det er det nye dæk man køber 14 dage efter fordi man bor tæt på en byggeplads, og konstant samler skruer op.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Fladt bagdæk
« Svar #29 Dato: April 20, 2012, 07:40:34 pm »
jeg havde også en skrue i mit dæk for et par år siden - ringede til en dækmand og stillede de samme spørgsmål og fik cirka de samme svar. Så sagde dækmanden "jo man kan jo godt, som du kan forstå, men tør du det?"

Så købte jeg nyt dæk.  :blink:

For dækmanden ser det sådan her ud:

Lapning = hjul af, dæk af, rengøre, vulkanisere lappe, dæk på, hjul på = kr. 300,-
Nyt dæk = hjul af, dæk af, dæk på, hjul på = 2000kr.

Så enhver forretningsmand vil da sælge et nyt dæk fremfor en lapning. Som Sajmon siger, de lapper de holder altså at påstå andet er vrøvl, specielt hvis det er udtalelser fra en fagmand som har en forretning kørende.

Placeringen af hullet har dog noget at sige forhold til om man kan / må / bør lappe dækket, i dette tilfælde ingen problem.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!