Forfatter Emne: dødt batteri ??  (Læst 3111 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mark j

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
dødt batteri ??
« Dato: Maj 15, 2014, 09:26:41 pm »
Jeg har lige været ude og trille en tur på min sv650 og pludselig gik den ud og var død for strøm.  Fik så start hjælp af en venlig herre og kunne kører næsten hjem, dog uden lys på. men da jeg tændte blinklyset gik den ud igen. Så fik jeg en ven til at skubbe mig igang, og lod den stå og kører tomgang i 5 min. Da jeg så kørte hjem og parkede prøvede jeg så at tænde lyset, og så gik den ud med det samme. Er batteriet bare dødt eller ?
« Senest Redigeret: Maj 15, 2014, 09:29:32 pm af mark j »

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: dødt batteri ??
« Svar #1 Dato: Maj 16, 2014, 12:18:03 am »
Det kunne godt lyde som om at batteriet er klappet sammen, idet du beskriver at det skete pludseligt, og ikke ved start. Prøv at lade batteriet op og se om problemet er løst.

Hvis du skal have nyt batteri, har jeg et nyt og ubrugt fra T-Hansen til salg. Købe det da jeg troede mit eget var dødt
, men det viste sig ikke at fejle noget :-)
SV 650 S, 2001 oldshool

mark j

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
Sv: dødt batteri ??
« Svar #2 Dato: Maj 16, 2014, 10:30:34 am »
Hvad skal du have for det batteri ?

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: dødt batteri ??
« Svar #3 Dato: Maj 16, 2014, 07:50:55 pm »
Tænker 200, det koster 400 fra nyt, det er købt i april og det har aldrig været monteret.
SV 650 S, 2001 oldshool

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: dødt batteri ??
« Svar #4 Dato: Maj 16, 2014, 10:30:08 pm »
Jeg tænker at den ikke laver strøm, for vil da mene at den gerne skulle kunne lave nok strøm til at kunne blinke imens den kører, og også nok til lys. Har du prøvet at måle hvor mange volt den lader med?
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: dødt batteri ??
« Svar #5 Dato: Maj 17, 2014, 08:02:21 am »
Har vidst nok sendt dig en PM, men ku ikke rigtigt se, om den kom af sted.

Hvis cyklen ikke lader, så hjælper batteriet kun kortvarigt  :undecided:, som Claus skriver kunne det også være problemet, idet den døde pludseligt, og du kunne køre kort efter at have fået jump.
SV 650 S, 2001 oldshool

mark j

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
Sv: dødt batteri ??
« Svar #6 Dato: Maj 18, 2014, 03:01:04 pm »
har været ude og få testet mit batteri og det fejler ingenting. men har så læst mig frem til at det nok er en ensretter som er gal. så ringer til ES Elektro i morgen og hører om han kan hjælpe :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: dødt batteri ??
« Svar #7 Dato: Maj 18, 2014, 04:13:04 pm »
har været ude og få testet mit batteri og det fejler ingenting. men har så læst mig frem til at det nok er en ensretter som er gal. så ringer til ES Elektro i morgen og hører om han kan hjælpe :)

Erik Schnabel er desværre død  :cry:

Discteknik har købt resterne, så det er em du skal have fat i. Mål i samme omgang din generator igennem og se om den er i du eller udu.
http://www.discteknik.dk/Schnabel/schnabel.htm

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

mark j

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
Sv: dødt batteri ??
« Svar #8 Dato: Maj 18, 2014, 07:04:23 pm »
Nå for den da øv :/
Ja så må jeg prøve der.

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: dødt batteri ??
« Svar #9 Dato: Maj 21, 2014, 01:21:06 pm »
Hej

Ellers er der ikke noget problem i at bruge én fra andre mærker, så længe de har 3 faser ind og 12v ud ... ;)

Har smidt en MOSFETT regulator fra en FJR1300 på min grisling, da regulatoren gik sidste sommer. Købte den på Ebay

Jeg ved at svrider.com har en sticky under deres forum der beskriver mulighederne, der er afprøvet + andre små tricks! ... ;)

\Gufle
------------
'00 650s Grisling