Forfatter Emne: Nyt kædekit  (Læst 13553 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Sv: Re: Nyt kædekit
« Svar #15 Dato: August 06, 2006, 01:20:33 pm »
Okay, jeg tror jeg vil spørge på en anden måde... Jeg VED det her er blevet dækket her før, men kan simpelthen ikke finde det...

Er det ikke kun på 1000'eren at N-modellen har fået en længere bagsvinger i forhold til S? For hvis 650N og 650S har samme længde bagsvinger, passer et 650N-kit formodentlig direkte på 650S'eren.

Hmm, smølf - jeg går ud fra at du mener at kædelængden skal være den samme hvis bagsvingeren på en 650N og 650S har den samme længde? Men det er vel ikke tilfældet hvis N's bagtandhjul har en tand mere en S's bagtandhjul? Det betyder jo at N's bagtandhjul er større end S's bagtandhjul og derfor skal bruge mere kæde (=650N's kæde skal være længere end 650S's)?
Er jeg fuldstændig galt på den her og bør bare holde kæft eller  :huh: ?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Nyt kædekit
« Svar #16 Dato: August 06, 2006, 01:27:56 pm »
N-kit  har 45 tænder bagpå og kæden har 110 led.
S-kit  har 44 tænder bagpå og kæden har 108 led.

N-kit giver bedre optræk. det er mest mærkbart i starten (læs, mere spas på ét hjul)  :D

Det er kun 6½'eren der er forskelligt gearet.
Hhhhmmmm... Er det ikke det som Alex har skrevet???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Nyt kædekit
« Svar #17 Dato: August 06, 2006, 01:42:24 pm »
Hmm, smølf - jeg går ud fra at du mener at kædelængden skal være den samme hvis bagsvingeren på en 650N og 650S har den samme længde? Men det er vel ikke tilfældet hvis N's bagtandhjul har en tand mere en S's bagtandhjul? Det betyder jo at N's bagtandhjul er større end S's bagtandhjul og derfor skal bruge mere kæde

Det er LIGE præcis det jeg mener. Hvis det forholder sig således, kan jeg bare smække et komplet N-kit på uden at tænke mere på kædelængde og tænder.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Sv: Nyt kædekit
« Svar #18 Dato: August 06, 2006, 11:05:47 pm »
Jeg kører med 1 tand mere bag dvs. 45 tænder, men stadig med 108 led på kæden. Ingen problemer der.

Jeg har bare bildt mig selv ind at bagsvingeren ikke er ens på dem, da der er en der har fortalt mig at de ikke passer hugger sammen.
« Senest Redigeret: August 06, 2006, 11:08:00 pm af Jensen Danmark »
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Nyt kædekit
« Svar #19 Dato: August 07, 2006, 10:39:08 am »
Hvis man kigger på www.ronayers.com  og taster part nummer :  61000-19F11   ind i den boks de har, hvor man kan finde ud af hvilke cykler der bruger det indtastede partnummer ("Where does this part fit?" ), så kan i se at N'erne deler bagsvinger med S'erne.   (det er suzuki, de genbruger hvor de kan..)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Nyt kædekit
« Svar #20 Dato: August 07, 2006, 01:21:23 pm »
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i et for-tandhjul som har 1 tand mindre til en SV1000s???

Ville gerne prøve at geare den 1 tand ned foran. (Svarer til ca 3 tænder bagpå)

Kør til en Kawasaki forhandler og bed om et fortandhjul til en ZX-9R. Den passer og er med 16 tænder.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Nyt kædekit
« Svar #21 Dato: August 07, 2006, 01:34:50 pm »
Smarte Luske ;) Det ser også ud til at være tilfældet med 1000'erne og de nye 650'ere. Jeg gad nok vide hvor det med at N-modellen skulel have en længere bagsvinger kommer fra...

Og alligevel tror jeg at jeg ved det. Efter at have siddet med lidt gymnasie-trigonometri, har jeg fundet ud af at baghjulet kun rykkes en-to millimeter (hvis overhovedet så meget) ved kun at skifte en tand ned bagpå. Den "længere bagsvinger" på N'eren består muligvis bare i de to ekstra led på kæden, hvilket vil give baghjulet et flyt i cm-enheder.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Nyt kædekit
« Svar #22 Dato: August 07, 2006, 01:39:36 pm »
når man skifter kædekit og vil "geare" sin cykel, sørg for at få så kort en kæde som muligt, derved har man mere luft til at stramme kæden op, når den med tiden bliver slappere. Et andet plus er at det giver en lidt kortere aksel afstand = styrevillighed  :wink: , hvis man sørger for at den er så kort som muligt fra start.

« Senest Redigeret: August 07, 2006, 01:43:30 pm af Luske »

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Nyt kædekit
« Svar #23 Dato: August 07, 2006, 01:42:51 pm »
når man skifter kædekit og vil "geare" sin cykel, sørg for at få så kort en kæde som muligt, derved har man mere luft til at stramme kæden op, når den med tiden bliver slappere. Et andet plus er at det giver en lidt kortere aksel afstand = styrevillighed  :wink: , hvis man sørger for at den er så kort som muligt fra start

Jeps, jeg er nået til samme konklusion - 108 led, 45 tænder
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Nyt kædekit
« Svar #24 Dato: August 07, 2006, 01:43:54 pm »
når man skifter kædekit og vil "geare" sin cykel, sørg for at få så kort en kæde som muligt, derved har man mere luft til at stramme kæden op, når den med tiden bliver slappere. Et andet plus er at det giver en lidt kortere aksel afstand = styrevillighed  :wink: , hvis man sørger for at den er så kort som muligt fra start

Jeps, jeg er nået til samme konklusion - 108 led, 45 tænder
er det gjort ved at skubbe akselen helt frem, og se hvormange led der skal til for at få kæden til at passe.. ??

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Nyt kædekit
« Svar #25 Dato: August 07, 2006, 04:39:16 pm »
er det gjort ved at skubbe akselen helt frem, og se hvormange led der skal til for at få kæden til at passe.. ??

Nej det var ved at regne på hvor meget hjulet ville flytte sig, med et tandhjul på 45 tænder i stedet for 44 - det er så lidt at det er ligemeget. 108 led er hvad den normalt kører med. Man kunne sikkert godt bruge en lidt kortere kæde, for også at opnå kortere akselafstand, men tja... det har jeg ikke kigget på. Jeg ønsker bare ikke en længere afstand end standard.
« Senest Redigeret: August 07, 2006, 04:42:02 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Nyt kædekit
« Svar #26 Dato: August 07, 2006, 05:20:17 pm »
Jeg gad nok vide hvor det med at N-modellen skulel have en længere bagsvinger kommer fra...
Måske fra dem som har forsøgt at montere en S-model hugger på en N-model...?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Nyt kædekit
« Svar #27 Dato: August 07, 2006, 05:39:28 pm »
Måske fra dem som har forsøgt at montere en S-model hugger på en N-model...?

Good point! Nu fatter jeg endnu mindre ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Nyt kædekit
« Svar #28 Dato: August 08, 2006, 12:28:03 am »
Måske fra dem som har forsøgt at montere en S-model hugger på en N-model...?

Good point! Nu fatter jeg endnu mindre ;)

det er også noget ævl..  :D :D   

mht længere kæde med N-kit, så er det ikke noget problem. bagakslen kan sagtens være der, også når kæden er ved at være slidt..

men kan da godt følge ideen i at have kortere akselafstand..  måske skulle jeg prøve det en dag..  :wink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: Nyt kædekit
« Svar #29 Dato: August 11, 2006, 07:58:29 am »
JO JO men inden i laver for meget ved de kæder skal i jo lige huske af fortandhjulet og bagtandhjulets antal tænder ikke må kunne gå op i hinanden.. da så kædens enkelts led så vil træde det samme sted på tandhjulene .. ergo kittet bliver slidt hurtigere
 :afro:
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow