Forfatter Emne: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer  (Læst 13944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Dato: Marts 30, 2007, 02:45:09 pm »
Igår satte motorcyklen ud flere gange... Nogle af porblemerne var sådan her

1) når jeg vil starte cyklen inden jeg tager hjelmen på, for lige at varme den lidt op,  kommer der et slag i tændingen.. ( som om den slukker og tager fat igen )
2) den gik ud da jeg trillede omkring 15 km/t ved et kryds. GIK HELT UD og jeg var i gear
3) Den opfører sig når man kører i kø ( på vej til bakken ) med at komme med samme slag som nr. 1 men går ikke ud. ( det føles når man sidder på cyklen som om man lige slækker lidt på gassen for at give gas igen, så får man lige et ryk  )
4) når jeg kommer fra højere fart til lav, så gør den det også....

Der er ikke rigtig noget mønster i det... Kan det være tændingsproblemer... Eller måske fordi ventilerne er for stramme.

Den fik stilt ventiler i Okt sidste år. Lige inden den røg i hi....

Jeg bryder mig ikke om at kører på den nu, da hjertet ryger i halsen på mig hver gang den gør det... Man bliver usikker...

Er der nogen som ved noget om alt det her.... ?? og som vil hjælpe med gode råd

« Senest Redigeret: Marts 30, 2007, 02:57:42 pm af Majse »

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #1 Dato: Marts 30, 2007, 02:57:42 pm »
Igår satte motorcyklen ud flere gange... Nogle af porblemerne var sådan her

1) når jeg vil starte cyklen på inden jeg tager hjelmen på, kommer der et slag i tændingen.. ( som om den slukker og tager fat igen )
2) den gik ud da jeg trillede omkring 15 km/t ved et kryds. GIK HELT UD og jeg var i gear
3) Den opfører sig når man kører i kø ( på vej til bakken ) med at komme med samme slag som nr. 1 men går ikke ud.
4) når jeg kommer fra højere fart til lav, så gør den det også....

Der er ikke rigtig noget mønster i det... Kan det være tændingsproblemer... Eller måske fordi ventilerne er for stramme.

Den fik stilt ventiler i Okt sidste år. Lige inden den røg i hi....

Jeg bryder mig ikke om at kører på den nu, da hjertet ryger i halsen på mig hver gang den gør det... Man bliver usikker...

Er der nogen som ved noget om alt det her.... ?? og som vil hjælpe med gode råd



Kør den varm og check hvor mange omdrejninger den tager i tomgang. Det er muligt at den skal skrues lidt op. Kan ikke huske hvad en 1000ccm skal tage, men jeg vil gætte på at den skal have 1300 til 1400 omdr.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #2 Dato: Marts 30, 2007, 03:03:25 pm »
Igår satte motorcyklen ud flere gange... Nogle af porblemerne var sådan her

1) når jeg vil starte cyklen på inden jeg tager hjelmen på, kommer der et slag i tændingen.. ( som om den slukker og tager fat igen )
2) den gik ud da jeg trillede omkring 15 km/t ved et kryds. GIK HELT UD og jeg var i gear
3) Den opfører sig når man kører i kø ( på vej til bakken ) med at komme med samme slag som nr. 1 men går ikke ud.
4) når jeg kommer fra højere fart til lav, så gør den det også....

Der er ikke rigtig noget mønster i det... Kan det være tændingsproblemer... Eller måske fordi ventilerne er for stramme.

Den fik stilt ventiler i Okt sidste år. Lige inden den røg i hi....

Jeg bryder mig ikke om at kører på den nu, da hjertet ryger i halsen på mig hver gang den gør det... Man bliver usikker...

Er der nogen som ved noget om alt det her.... ?? og som vil hjælpe med gode råd



Kør den varm og check hvor mange omdrejninger den tager i tomgang. Det er muligt at den skal skrues lidt op. Kan ikke huske hvad en 1000ccm skal tage, men jeg vil gætte på at den skal have 1300 til 1400 omdr.

Den står i varm tilstand på 1400 omdrejninger hvilket vist er det rigtige...

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #3 Dato: Marts 30, 2007, 05:12:07 pm »
Igår satte motorcyklen ud flere gange... Nogle af porblemerne var sådan her

1) når jeg vil starte cyklen inden jeg tager hjelmen på, for lige at varme den lidt op,  kommer der et slag i tændingen.. ( som om den slukker og tager fat igen )
2) den gik ud da jeg trillede omkring 15 km/t ved et kryds. GIK HELT UD og jeg var i gear
3) Den opfører sig når man kører i kø ( på vej til bakken ) med at komme med samme slag som nr. 1 men går ikke ud. ( det føles når man sidder på cyklen som om man lige slækker lidt på gassen for at give gas igen, så får man lige et ryk  )
4) når jeg kommer fra højere fart til lav, så gør den det også....

Der er ikke rigtig noget mønster i det... Kan det være tændingsproblemer... Eller måske fordi ventilerne er for stramme.

Den fik stilt ventiler i Okt sidste år. Lige inden den røg i hi....

Jeg bryder mig ikke om at kører på den nu, da hjertet ryger i halsen på mig hver gang den gør det... Man bliver usikker...

Er der nogen som ved noget om alt det her.... ?? og som vil hjælpe med gode råd



Hvad er det for en maskine du kører på ?
Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #4 Dato: Marts 30, 2007, 05:55:14 pm »
Spørgsmål: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer  

Svar: At kællingen er tudegrim!!!!  :lmao: :lmao: (Dog ikke lige i dette tilfælde.  :blink: :angel:)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2007, 06:00:00 pm »
hun kører sv1000sk4
   

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #6 Dato: Marts 30, 2007, 06:13:03 pm »
hun kører sv1000sk4

Har du ikk et bud på, hvad det kan være Moolex?? Har i rodet ved den for nylig og måske kommet til at pille ved et eller andet???
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #7 Dato: Marts 30, 2007, 06:25:24 pm »
ikke noget bud endnu, men jeg kigger på det senere i weekenden8eller påsken) satser på en sløj forbindelse
   

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #8 Dato: Marts 30, 2007, 06:31:17 pm »
Spørgsmål: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer  

Svar: At kællingen er tudegrim!!!!  :lmao: :lmao: (Dog ikke lige i dette tilfælde.  :blink: :angel:)

Du balancerede på en afgrund af meget tynd is farmerboy...... Men du reddede den lige på målstregen...  :D  Håber du og datteren har fået det bedre.....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #9 Dato: Marts 30, 2007, 07:23:24 pm »

Du balancerede på en afgrund af meget tynd is farmerboy...... Men du reddede den lige på målstregen...  :D  Håber du og datteren har fået det bedre.....

 :innocent: :innocent: :blink: Hehe kunne ikke lade være. :lol:

Jo tak... Prinsessen er holdt op med at  :puke: og vi har nu lidt et hyr med at få overbevist hende om at hun godt kan spise mad igen uden at det kommer op igen... :undecided: Men hun drikke meget vand og mælk så det er gode tegn + at hun er feberfri.

Jeg selv kom så afsted til lægen i dag, og han lurede noget da han så mig ned i halsen, og udbrød så:
"ja det er sgu da også en grim en den der"
og med det samme tænkte jeg: "Ups kan han se helt ned i mine underrør"  :oops: :oops: :lmao:

Nej spøg til side...
Blev podet og fik så 800mg Penicillin til 1 uge, så må vi se om det hjælper... :club:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #10 Dato: Marts 30, 2007, 07:56:04 pm »
Dejligt med halsbetændelse...  :( :(  - Håber at du får det bedre snarest... Pøj pøj..

Et godbedring knus
Majse

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #11 Dato: Marts 31, 2007, 12:22:44 am »
hun kører sv1000sk4

ved ikke om det er det samme på 04, men på 03 kan det nederste stik til venstre under tanken godt tilte lidt, ved ikke om det kommer i klemme eller hvad. MEN hvis det er det stik viser den F1 i instrumentbordet...(self kun i de sekunder fejlen er der - ved ikke om man når at se det hvis det kun er ganske kort fejlen opstår)

Spjældcensoren (som også kan fucke op på k3) er det vel umiddelbart næppe, da det så nok ville være i samme rpm-område den gik dårligt hver gang. MEN MÅSKE der kan være en fejl på censoren som er PERIODISK ?????? Har en kammerat hvis kilo-svin konsekvent døde totalt ved 8000 rpm (som hvis man trykkede på dødmandsknappen) hvorefter den kørte normalt igen (over eller under 8000 rpm) svarer lidt til det du beskriver med at det er somom gassen bliver lukket af - og der derefter bliver givet gas igen - et hårdt ryk... DET var en fejl på spjældcensoren der var skyld i det.

Tror at det enten er et løst stik / dårlig forbindelse til ECU, benzinpumpen eller en fejl på spjældcensoren, for som det beskrives bliver enten tændingen eller benzintilførslen helt cuttet periodisk.



mvh
GD
« Senest Redigeret: Marts 31, 2007, 12:50:30 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #12 Dato: Marts 31, 2007, 09:56:14 pm »
Der skulle vel ikke være kommet diesel i tanken ???  :lmao: :lmao: :lmao:

Undskyld Majse - kunne ikke lade være efter at have læst lidt i en anden tråd... Der var det godt nok benzin i en dieselbil, men det kunne vel også ske omvendt.



« Senest Redigeret: Marts 31, 2007, 10:14:26 pm af Mikkel »
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #13 Dato: April 01, 2007, 08:22:00 am »
Hi Hi, det havde jeg ellers lykkeligt glemt.... :oops: :oops: Men nej, der er benzin i... Men ja, det kunne det jo godt have været, men så tror jeg bare ikke at den ville kører overhovedet...  :D :D

Damage

  • Gæst
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #14 Dato: April 01, 2007, 10:16:57 am »
Har du prøvet at komme noget rense additiv (injection clean) i tanken og så køre med det. Mår motorcykler står stille i længere perioder
kan den godt danne nogle urenheder ved kaburator/indsprøjtnings dysserne selv om benzin er meget rent. På min gl. mc (Yamaha Fazer ´00)
gjorde jeg det hvert år inden jeg stille den væk til vinter, at jeg lige hældte lidt "injection clean" i tanken. jeg havde nemlig det problem at
den ikke rigtig kunne tage gassen når den havde stået hele vinteren, nogle dage var være end andre, dvs. der var ikke rigtig noget mønster
i problemet. Men jeg kan love dig at det hjalp, jeg havde aldrig de problemer mere. Det er iøvrigt også noget man gør på biler med indsprøjtning
Jeg brugt det som Motul laver og det kan du købe hos AAgesen og Lydmuren.

Det er en mulighed som du kan prøve.  :)

I "gamle dage" brugte man en danskvand og hældte i kaburator indsugningen, det rensede også ventilerne i topstykket...det er rigtigt...jeg har prøvet det...og det virker.  :shock: men kun på kaburator!