Forfatter Emne: power commander - indstillinger.  (Læst 14890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #15 Dato: April 09, 2007, 10:17:14 am »
På mange stationer er det fra samme tank man suger blyfri 92 / 95 op... så spar et par kroner og tank 92 konsekvent. Sjovt nok er der nemlig ingen driftsforskel...  8)
Kan huske der var en artikel om det i en avis for nogle år siden - det er jo lidt frækt.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #16 Dato: April 09, 2007, 01:03:00 pm »
Ja nogen tankstationer, bruger samme tank til 92 og 95 blyfri, men der er alligevel ca 6 øre forskel på literen.

Men jeg mener:

Men når man ser på at vi max fylder 17 liter på når vi tanker.
Hvis vi så antager, at der er 1 kr forskel (på den dyreste og den billigeste benzin) så taler vi "kun" om at blive 17 kr fattigere for at tanke det dyre brændstof. Altså ikke engang 20 kr...
Men det løber selvfølgelig også op, hvis man tanker flere gange om ugen...

Det samme gælder, når der er priskrig. Man spare 50 øre e.lign pr. liter.
Der er penge at spare, når det er bilen der skal fyldes, med 40 - 80 liter (alt efter hvilken bil man kører), men når det igen kun er 17 liter, så er det begrænset hvad man spare, ved at holde i kø i f.eks 10 eller 20 min, for at tanke.

Det er i hvert fald sådan jeg ser på det...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #17 Dato: April 10, 2007, 08:56:43 pm »
Okay.

Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping  :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #18 Dato: April 11, 2007, 09:06:03 am »
Okay.

Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping  :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
Jeg betalte 1530,- 1500,- for mapping & 30,- for 3 l benzin.
Det var i maj 2005
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #19 Dato: April 11, 2007, 09:36:00 am »

Oves priser vil jeg ikke be eller afkræfte, men han bruger typisk en halv til en hel dag på din MC.

Det du skriver om at din MC hakker i lave omdrejninger tror jeg simpelt hen er fordi det map der ligger i din power commander er "forkert". Ove kan godt lave det bedre - det er blot et spørgsmål om du vil betale for det :).

John og jeg har 2 ens cykler - begge havde samme udstødninger osv. Jeg troede at man så bare kunne lægge hans map i min PowerCommander og så behøvede Ove ikke lave 2 maps. Sådan fungerer det ikke - vores maps er vidt forskellige så selv om du har taget et map fra en anden MC med samme specs - vil der ret sikkert være huller hvor din MC ikke går optimalt. Jeg ved ikke hvor du har fået lavet din PC og hvem der har lagt dit map i ?

Anyway - held og lykke med det :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #20 Dato: April 11, 2007, 10:15:05 am »
Lær at kør´ den på koblingen, hvis ikke du vil putte for mange penge i p.t..... SV´eren er et produkt af TL´eren og de motorer bryder sig altså ikke rigtig om jævne hastigheder.... prøv en tur på en TL´er uden PC og du tro at din SV´er er kurreret  :lol:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #21 Dato: April 11, 2007, 12:10:14 pm »
Okay.

Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping  :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.

prisen herv passer  meget godt jeg fik pris på mapping af begge cyl. på 3500 kr. får en lille måned siden.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #22 Dato: April 11, 2007, 12:31:09 pm »
jeg har selv justeret min på vejen.og det er faktisk ikke så svært

jeg fik den så rullet hos cvp til åben hus og der var der nul huller

så det kan godt lade sig gøre og så bliver den som man vil ha den

og på et rullefelt kan man jo heller ikke mærke hvordan den opføre sig ved jevnt kørsel
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #23 Dato: April 11, 2007, 04:44:12 pm »
Jeg har fuld forståelse for hvad ting og lønninger koster. Men 4000 kr. er måske lige i overkanten for hvad jeg vil ofre her og nu.

Okay.

Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping  :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
Jeg betalte 1530,- 1500,- for mapping & 30,- for 3 l benzin.
Det var i maj 2005

Jeg tror Du har været heldig. Det må ha´været under opstartsfasen for Ove. Han har nok mere at lave lige nu og her, hvilket prisen jo også indikerer.

jeg har selv justeret min på vejen.og det er faktisk ikke så svært

jeg fik den så rullet hos cvp til åben hus og der var der nul huller

så det kan godt lade sig gøre og så bliver den som man vil ha den

og på et rullefelt kan man jo heller ikke mærke hvordan den opføre sig ved jevnt kørsel

Kan man det ?

SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #24 Dato: April 11, 2007, 07:01:04 pm »
Jeg har fuld forståelse for hvad ting og lønninger koster. Men 4000 kr. er måske lige i overkanten for hvad jeg vil ofre her og nu.

Okay.

Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping  :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
Jeg betalte 1530,- 1500,- for mapping & 30,- for 3 l benzin.
Det var i maj 2005
Det kan godt at jeg har været heldig, men han havde altså flere måneders ventetid, og Dot-E er jo et gammelt firma som har beskæftiget sig med den slags siden slutningen af 1980'erne...

Så jeg ved sgu' ikke rigtigt...??  :?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #25 Dato: April 11, 2007, 07:34:45 pm »
Så kan jeg bare ikke forstå den store prisforskel :?

Men nok om det. Prisen er som den er. Ventetiden har du ret i - den er laaaang.

Ove har været flink og rar hele vejen og svaret lynhurtigt på mine mails  :)

Jeg lever med den lidt urolige motorgang i lave omdrejninger og gir´den i stedet gas  :D.
SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #26 Dato: April 12, 2007, 10:07:55 pm »
Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)

Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst  :huh: :huh: :huh:

Mvh
GD
« Senest Redigeret: April 12, 2007, 10:12:41 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #27 Dato: April 13, 2007, 06:37:04 am »
Det  med at "mappe" den 2 gange forstår jeg heller ikke ???? Én der kan forklare det ?

Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)

Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst  :huh: :huh: :huh:

Mvh
GD

Kan Jeppe eller andre ikke lige prøve at beskrive, hvordan man selv kan mappe sin MC.

Og Grand Danois : Ved du evt. hvor man kan få den mappet for en tusind lap ?

MVH. Lars

SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #28 Dato: April 13, 2007, 11:21:30 pm »
jeg er ikke så god til at beskrive det på tekst men jeg vil meget gerne hjælpe med det

jeg bor lidt uden for billund send evt jeres nummer på jeppegolf@msn.com

men det er jo et spørgsmål om at prøve sig frem

men start med at gemme det program der er i den nu så kan det da ikke blive værre.

mvh
jeppe

SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #29 Dato: April 13, 2007, 11:41:47 pm »
jeg er ikke så god til at beskrive det på tekst men jeg vil meget gerne hjælpe med det

jeg bor lidt uden for billund send evt jeres nummer på jeppegolf@msn.com

men det er jo et spørgsmål om at prøve sig frem

men start med at gemme det program der er i den nu så kan det da ikke blive værre.

mvh
jeppe


Så der følger redigeringsprogram med så man kan lave sine helt egne maps, uden yderligere udstyr (udover en PC med USB port)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her