Forfatter Emne: power commander - indstillinger.  (Læst 14889 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #45 Dato: Maj 05, 2007, 12:07:11 pm »
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)

MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv

HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).

Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.

Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.

Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.

Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.

VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)

Mvh
GD




Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?

Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt.  :undecided:



Hmm, nej der står ikke "check".. Hvis den står i midten, og hopper op på den øverste ved 1450 RPM så står den rigtigt, ellers ikke. se manualen under guider her på forum. der står PRÆCIS hvordan du gør.

Jeg gætter på at den går op på den øverste ved ca 3000RPM på din (plejer de at stå til ca, fra frabrikken)

Mvh
GD


Så fik jeg justeret min TPS, den stod ikke helt rigtigt, den gik op på den øverste ved ca. 2000 RPM. Nu er den justeret ned til 1450 RPM.

Tak for hjælpen.  :D

velbekom.... husk også lige at tjekke det igen, efter du har spændt tpsén fast.... den lille laban kan godt flytte sig når man spænder skruerne..

Mvh
GD

Det har jeg gjort.  :blink: