Forfatter Emne: Koblingsspørgsmål endnu engang!  (Læst 13768 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #30 Dato: August 09, 2007, 04:31:06 pm »
Ja ha ha min kørte jo også over 10000 km på fuldsyntetisk uden problemer - men så lige pludselig!
 8)

Lige præcis...

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #31 Dato: August 09, 2007, 05:50:17 pm »
Håber det bare var det så!  :thumbsup:
Min er desv stået af!
Min mekker fastholder iøvrigt 15w-50 uanset hvad suzuki så foreskriver, den kører meget bedre på det og den støjer langt mindre!
Han er forresten mcmekaniker!
 8)


Indtil videre funger den som den skal. Har lige været ude at køre i 2 timer, og der var intet. Den var også nem at få i frigear igen...

Så det er bare  :thumbsup:  :thumbsup:
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

JakobWill

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
  • sv650s '04
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #32 Dato: August 20, 2007, 08:23:48 am »
Hey alle..

Nu har jeg lige fået tilmeldt mig dette fine forum efter at have købt min først sv650s -04. Men hvad menes der når i siger at koblingen fedter?
Jeg havde nemlig lagt mærketil at min Sver, slukket og i første gear havde problemer med at trille. Altså når jeg samtidig havde koblingen inde. Som jeg forstod det, var det fordi min kobling var sat forkert?

Og jeg har samtidig nogen gange problemer med at få den i andet gear. altså uden den siger som en der snorker.

Hvordan får man en "pæn" lyd istedet for den der "klonk" lyd når jeg skifter til eller fra 1.?

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #33 Dato: August 20, 2007, 10:00:20 am »
Hey alle..

Nu har jeg lige fået tilmeldt mig dette fine forum efter at have købt min først sv650s -04. Men hvad menes der når i siger at koblingen fedter?
Jeg havde nemlig lagt mærketil at min Sver, slukket og i første gear havde problemer med at trille. Altså når jeg samtidig havde koblingen inde. Som jeg forstod det, var det fordi min kobling var sat forkert?

Og jeg har samtidig nogen gange problemer med at få den i andet gear. altså uden den siger som en der snorker.

Hvordan får man en "pæn" lyd istedet for den der "klonk" lyd når jeg skifter til eller fra 1.?


Klonk lyden er der intet at gøre ved, sådan skal den bare lyde
   

Damage

  • Gæst
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #34 Dato: August 20, 2007, 10:25:20 am »
Hey alle..

Nu har jeg lige fået tilmeldt mig dette fine forum efter at have købt min først sv650s -04. Men hvad menes der når i siger at koblingen fedter?
Jeg havde nemlig lagt mærketil at min Sver, slukket og i første gear havde problemer med at trille. Altså når jeg samtidig havde koblingen inde. Som jeg forstod det, var det fordi min kobling var sat forkert?

Og jeg har samtidig nogen gange problemer med at få den i andet gear. altså uden den siger som en der snorker.

Hvordan får man en "pæn" lyd istedet for den der "klonk" lyd når jeg skifter til eller fra 1.?


En kobling der "fedter" betyder at den ikke tager ordentlig fat. Du kan prøve at triller stille og roligt i 2. gear og så
give fuld gas, så må koblingen ikke slippe!

Hvis din kobling er justeret forkert kan den godt være svær at få i gear, se instruktionsbogen.

De fleste motorcykler siger "klonk" når den sættes i 1. gear...nogle mere end andre, det er helt normalt.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #35 Dato: April 08, 2008, 07:34:13 pm »
Jeg har osse en ny SV1000s sk7 den kan ind imellem godt sige lidt klonk når den sættes i 1.gear

den har kun kørt 500 km og det siger i er normalt ??

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #36 Dato: April 08, 2008, 11:21:20 pm »
Jeg har osse en ny SV1000s sk7 den kan ind imellem godt sige lidt klonk når den sættes i 1.gear

den har kun kørt 500 km og det siger i er normalt ??

Mvh Henrik

Ja, prøv at sætte den i 1ste, mens du triller ligeså stille fremad - intet klonk.
Og prøv så at trille lidt baglæns ved et lyskryds, mens du sætter den i 1ste - et ordentligt KLONK.
Holder du stille, med motoren i tomgang, så får du det vanlige "mellem" klonk !
Giver du den lidt vindinger, og mosler den i gear samtidigt, så er der igen dømt KLONK.

Sådan er en motor/gearkasse bare strikket sammen  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #37 Dato: April 09, 2008, 08:46:44 am »
tak for svaret, har prøvet at trille lidt frem ad og så sætte i 1.gear
nemligt intet klonk  :thumbsup:

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Clach

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
    • Clach.dk
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #38 Dato: April 09, 2008, 10:21:01 am »
Det lyder også til at være forkert olie...En af mine venner har sågar været ude for at de hos Enghave motor har hældt forkert olie på hans Bandit...det resulterede i træge gearskift, ja næsten umulige gearskift, mellem 2. og 3....så man skal ikke undervurdere olien...Hvis suzuki foreskriver semi-syntetisk olie....så skal vi nok holde os til det  :D

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Koblingsspørgsmål endnu engang!
« Svar #39 Dato: April 09, 2008, 10:35:28 am »
Mit er olie fra fabrikken.... det er intet problem i andre gear der kører
den rigtig fint igennem alle gear både op og ned..

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander