Forfatter Emne: Banedag med VFR & Backbird klubberne  (Læst 9214 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Dato: Maj 10, 2005, 02:20:24 pm »
Jeg havde været så heldig at få lusket mig til en sjov dag på Knutstorp, gennem VFR klubben   :twisted:

De havde købt en R4F dag, og den blev kørt med 9 grønne hold og et blåt.
Det blå hold skulle være for dem der gerne ville prøve kræfter med fulde omgange.
Men grundet manglende tilmeldinger (vist hos BB) havde der sneget sig en del "sorte" med på holdet.  :?
De fik fra starten at vide at det var deres ansvar( som normalt på R4F) at overhalingerne foregik uden gene for de langsomme. En eneste klage ville være nok til at stoppe deres kørsel for den dag.  :twisted:

Puller fik udsigten blokeret af det store nummermærke, lygterne fik den obligatoriske gang tape, og så gik det ellers der ud af.

Kors i r...n hvor de dog kørte stærkt  :shock: , men ikke en eneste gang i løbet af dagen var der problemer, selv om de var op til 25 sek. hurtigere end de langsommeste pr omgang  :D
Alt i alt gik det faktisk så godt, at ikke en eneste var nede og ligge. Dog var der en tre-fire stykker (Grønne) der der lige skulle prøve om nu man kunne køre i gruset  :wink:

SVinet viste sig igen fra sin bedste side, jo mere man går til den, jo bedre kører den !
Desværre har den sine grænser  :cry:  
Da tempoet var ved at blive rigtigt muntert, bemærkede jeg at forgaflen (selv med svenske fjedre) gik i bund, under indbremsningen for enden af langsiden  :cry:
Det foregik ganske ukritisk, men baghjulet mistede totalt kontakten med asfalten i et par spændende sekunder  :shock:

En noget ufed oplevelse, især eftersom jeg lige inden det pas, havde stået og snakket med en anden SV kører (Steven tror jeg nok han hedder), der havde problemer med at hans forgaffel gik i bund  :oops:
Han skulle på ferie, og ønskede ikke at tage for mange chancer, så han kørte "kun" 1,14   :shock: tider  :wink:

Alt i alt var det en super fed dag ( og aften før  :wink: ), hvor hovedvægten er lagt på hygge og sjov kørsel, under sikre forhold for både bedyndere og øvede .
Og da jeg på hjemturen fik svingene ud af tankerne, begyndte en lille  :idea:  at tage form i mit tomme hoved.

Kunne det ikke være muntert om vi ( :?: SV-klub :?:  ) kom med næste år? Om ikke andet så for at undgå alt for mange licens-kører i blå klasse  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2005, 02:49:45 pm »
God ide, jeg mødte forøvrigt en af deltagerne på en VFR i Rødovre.
Han skulle mødes med nogle andre på en eller anden tank i nordsjælland, og derpå videre til Knutstorp.
Han snakkede om at i var en 40 stykker, det må vi da også kunne banke sammen :D

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2005, 03:11:37 pm »
Det lyder  :lol:  , hvis det ellers kan passe vil jeg gerne deltage  :D
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Søren Andersen

  • Gæst
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #3 Dato: Maj 10, 2005, 10:52:00 pm »
Jeg har lige bestilt en tur med Racing4Fun fre. 3/6, blå klasse. Nogen der skal med?

Søren

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #4 Dato: Maj 10, 2005, 10:56:24 pm »
Citat fra: Søren Andersen
Jeg har lige bestilt en tur med Racing4Fun fre. 3/6, blå klasse. Nogen der skal med?

Søren


hmm måske...  jeg skal derop d- 27. ..så jeg hopper måske på d. 3 også
hvis maskinen kan klare kørestilen !!   :lol:  :lol:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Søren Andersen

  • Gæst
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #5 Dato: Maj 10, 2005, 11:14:01 pm »
Det kunne være hyggeligt. Var det dig der også var på Knutstorp 10/9 sidste år - kørte en rød sv650s så den vred sig i smerte og forsøgte at smide dig af flere gange? Jeg var der selv på blå SV650S med oplagt DEVIL alu potte(den er så iøvrigt vokset til en 1000 i vinters)? God tur den 27.

Søren

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #6 Dato: Maj 11, 2005, 10:12:37 am »
Citat fra: Tim Alex

hmm måske...  jeg skal derop d- 27. ..så jeg hopper måske på d. 3 også
hvis maskinen kan klare kørestilen !!   :lol:  :lol:


Bunder din forgaffel også under indbremsningen for enden af langsiden ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #7 Dato: Maj 11, 2005, 03:54:52 pm »
Citat fra: Søren Andersen
Det kunne være hyggeligt. Var det dig der også var på Knutstorp 10/9 sidste år - kørte en rød sv650s så den vred sig i smerte og forsøgte at smide dig af flere gange? Jeg var der selv på blå SV650S med oplagt DEVIL alu potte(den er så iøvrigt vokset til en 1000 i vinters)? God tur den 27.

Søren



ææhh...  det må jeg sige ja til !  ..det var en FED tur !!
..det var i øvrigt min første gang på Knutstorp, hvor jeg rigtigt måtte gi gas !

kan forresten godt huske der var en blå sv650s med deroppe..
så kan godt huske at vi lige talte sammen et øjeblik..
..og vil lige afsløre at det faktisk lykkedes for den at smide mig af..
der kom en vej på tværs nede for enden af langsiden.. !!

nej, jeg tror ikke at min forgaffel gik i bund ved nedbremsningerne..
men jeg var også PÆNT koncentreret om at bremse inden svinget
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Søren Andersen

  • Gæst
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #8 Dato: Maj 12, 2005, 10:57:14 pm »
Jeg kan godt huske at du var nede og ligge, men det ville jeg jo ikke vade rundt i her med fare for at ramponere dit ego! Men ros skal du have for at holde gassen på, selvom cyklen faktisk nogle gange (temmeligt synligt) protesterede voldsomt.  Jeg husker nu heller ikke at min forgaffel bundede, men den dykkede temmeligt meget, så der var da lidt uro ved nedbremsning. Men sådan en RossiWanabeeAmatørPilot som mig, ved vel heller ikke hvordan det rigtigt skal føles, selvom cyklen var sat op til bane!?


PS - glæder mig til at prøve 1000èren, selvom jeg må erkende, jeg er en smule nervøs.

Søren

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #9 Dato: Maj 12, 2005, 11:44:12 pm »
Citat fra: Søren Andersen
Jeg kan godt huske at du var nede og ligge, men det ville jeg jo ikke vade rundt i her med fare for at ramponere dit ego! .....Men sådan en RossiWanabeeAmatørPilot som mig, ved vel heller ikke hvordan det rigtigt skal føles, selvom cyklen var sat op til bane!?


PS - glæder mig til at prøve 1000èren, selvom jeg må erkende, jeg er en smule nervøs.

Søren


kan egentlig godt forstå at du er en smule nervøs ved at skulle lukke op for dyret på knutstorp..   for mit vedkommende har jeg som sådan rigeligt i den MC jeg har nu..  kunne dog godt bruge lidt mere kraft på langsiden...

tænkte godt at kværnen kunne se lidt urolig ud ind i mellem..
det var med totalt slatten standard affjedring.. og med horn i panden !!
men har fået en anden ret udemærket bagdæmper på og skiftet fjedrene foran..  så det kan måske være den er lidt mere rolig..
og måske har jeg tillagt mig en lidt mere harmonisk kørestil, selvom det gerne skulle gå stærkt.. ...men det ser vi på..  :lol:  :lol:

og tjaaeh..   jeg ved sgu heller ikke hvordan og hvorledes med affjedring..
udover at jeg kan mærke at det er blevet bedre.. !

og mit ego..  det skal du ikke tænke på..  mit ego er lige så stort og funklende, som en sprit ny Oslo færge !!  ..så det kan sagtens tåle et par ridser i lakken  :lol:  :lol:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #10 Dato: Maj 13, 2005, 01:05:40 pm »
Citat fra: Tim Alex
kunne dog godt bruge lidt mere kraft på langsiden...


Me 2  :?

Men på den anden side ser de "smarte" drenge på deres Fireblades osv, så skægge ud, når den der lille knallert ( ja det er den sgu blevet kaldt et par gange  :cry: ) kører fra dem i SVingene  :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #11 Dato: Maj 13, 2005, 01:16:59 pm »
Citat fra: B2

Men på den anden side ser de "smarte" drenge på deres Fireblades osv, så skægge ud, når den der lille knallert ( ja det er den sgu blevet kaldt et par gange  :cry: ) kører fra dem i SVingene  :twisted:


Alle kan jo køre stærkt ligeud.. det er SVingene der tæller ;) det ved sg enhver mc'er med respekt for sig selv :D dem på fireblades som kører 20 gennem svingene og 280 på langsiden kan jo ikke tages seriøst.. ;)
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

Steggers

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Banedag med VFR & Backbird klubberne
« Svar #12 Dato: Maj 14, 2005, 02:46:24 pm »
Citat fra: Tim Alex

hmm måske...  jeg skal derop d- 27. ..så jeg hopper måske på d. 3 også
hvis maskinen kan klare kørestilen !!   :lol:  :lol:


Så ses vi deroppe  :D
Jeg er deroppe både d. 26. og 27. maj.

Sten E.