Forfatter Emne: ​Switchback dual LED som positionslys/blinklys  (Læst 6177 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Debarase

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
  • Bike: Sv650S
​Switchback dual LED som positionslys/blinklys
« Dato: August 06, 2016, 10:38:46 pm »
Hej

Jeg er ny herinde og jeg er for nyligt blevet den lykkelige ejer af en 650S K6. Jeg er meget taknemmelig for alle de gode indlæg, der findes herinde. Jeg har dog ikke kunne finde noget omkring switchback LED.

Som mange andre SV ejere ønsker jeg, at skifte mine blinklys til noget pænere, dog uden at gå på kompromis med synligheden/sikkerheden.

Jeg kan se at mange anvender positionslyset som blinklys, og det synes jeg, er en fed løsning. Jeg ved absolut intet om elektronik, men tænker at det er muligt at skifte positionslyset ud med en switchback LED som henholdsvis positionslys og blinklys. Det optimale ville være at have dobbelt blinklys evt. flush mount kombineret med switchback.

Som jeg forstår det, har switchback led to dioder som kan modtage strøm fra to kilder og kan derfor skifte tilstand.

Lyder det helt forkert? Er der andre der har prøvet det? Gode råd er jo som sagt dyre. Jeg skal selvfølgelig finde en der ved noget om elektronik til at udføre selve arbejdet, men jeg ville lige lufte ideen herinde inden jeg kaster mig ud i det.

Jeg har fundet en video der viser switchback LED på en Hayabusa
https://www.youtube.com/watch?v=uBffXtUth64

og hele switchback kits til biler kan købes på ebay
http://www.ebay.com/itm/2pc-T20-7440-42-LED-2835-50W-Dual-Color-Switchback-LED-DRL-Turn-Signal-Light-Kit-/281754867179?hash=item4199e615eb:g:-hsAAOSwDNdVrf85&vxp=mtr

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: ​Switchback dual LED som positionslys/blinklys
« Svar #1 Dato: August 08, 2016, 10:05:16 am »
Kan positionslyset ses fra siden?

Hvis det ikke kan, er det nok nødvendigt med 2 sæt blinklys foran - evt. det ene værende et flushmount-kit, som du også selv nævner.

Jeg synes, at idéen lyder god. Du skal dog være opmærksom på, at blinkrelæet skal have en vis belastning, for at fungere optimalt. Erstatter du f.eks. de eksisterende blinklys med LED-blinklys, så er belastningen for lille og, som en konsekvens af dette, så vil blinklysene blinke for hurtigt. Det kan en ekstra modstand rette op på - eller endnu bedre: et moderne blinkrelæ, der dur med LED-blinklys (vil også fungere med klassiske glødelamper, eller en kombination af glødelamper og diodelys).
/Mads P.

Debarase

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
  • Bike: Sv650S
Sv: ​Switchback dual LED som positionslys/blinklys
« Svar #2 Dato: August 10, 2016, 01:00:44 pm »
​Jeg er ret sikker på, at positionslyset ikke kan ses fra siden. Derfor bliver det en løsning med dobbelt blinklys. Tak for dine input. Jeg vil søge lidt videre og se om det er en realistisk løsning.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: ​Switchback dual LED som positionslys/blinklys
« Svar #3 Dato: August 29, 2016, 11:01:46 am »
​Jeg er ret sikker på, at positionslyset ikke kan ses fra siden. Derfor bliver det en løsning med dobbelt blinklys. Tak for dine input. Jeg vil søge lidt videre og se om det er en realistisk løsning.

Finder du et sæt der passer, må du gerne skrive det her inde, for er selv interesseret i samme løsning
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.