Forfatter Emne: Tjekkiet  (Læst 8217 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Tjekkiet
« Dato: Juni 12, 2008, 06:49:07 pm »
Er der nogen herfra, der har erfaringer med mc-rejse i Tjekkiet?
Jeg skal til Berlin en uges tid i starten af august med 4 af vennerne (ikke mc-ister) og planlægger at tage svinet derned. I den forbindelse har jeg så overvejet bagefter at forsætte til Tjekkiet og tage en uges ferie mere der, da man jo allerede er halvvejs dernede.
Hvis nogen har erfaringer fra Tjekkiet vil jeg meget gerne høre om det.
Det kunne også være en mulighed at tage et smut gennem Østrig fra Tjekkiet inden man vender næsen hjemad igen.
I said wooho! (H. J. Simpson)

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Tjekkiet
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2008, 07:56:48 pm »
jeg har ikke været der på mc, men var i Rumænien i julen sodste år, kørte gennem Tjekkiet og kan sige, vejene er fine, det samme er skiltningen, så kan anbefales  :D :D

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Tjekkiet
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2008, 10:15:20 pm »
Hvis det er Prag du tænker på, og gerne vil ind til byen og lave lidt Pub-crawling :D :D :D skal du jo have et sted til SVinet.
Når du kører ind i Prag ad hovedvejen kører du mod ZOO, der er skilte hele vejen (dog er nogen af dem lidt svære at læse). Det sidste stykke før ZOO ligner nærmest et forvokset villakvarter, og der ligger campingpladserne side om side.
Fra campingplads alle'en er der  5 minutter med sporvogn, så er du i Prag-1. Prag er en skøn by, og øllet smager herligt :D :D :D

Er man på egen hånd (alene) skal man nok holde sig fra smugkroerne, eller ihvertfald lade være med at drikke sig fuldstændig i hegnet. Så har man ikke særlig mange penge på sig når man bliver ædru, plus at man måske har lidt ondt i kroppen efter stokkeprygel af  :police:  :mrgreen:
Og nej, det var ikke mig der fik knippelsuppe men en kammi der blev lidt voldsom over at der var nogen der prøvede at rulle ham  :lmao: :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Tjekkiet
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2008, 06:50:40 am »
Kørte rundt i tjekkiet sidste år og kan sige rimelige veje og fotofælder i hver eneste lille flække du kører gennem, tror jeg blev blitzet et par hundrede gange, det er selvfølgelig en overdrivelse men mange var det, ellers har jeg kun gode minder og ja Prag er en fed fed by
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Tjekkiet
« Svar #4 Dato: Juni 14, 2008, 08:07:12 pm »
Tak for jeres svar.
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at bruge nogle dage i Prag, men måske vil jeg også køre lidt rundt i resten af landet.
Er der nogen særlig flotte områder, man bør se?
Jeg tror ikke jeg overnatter på campingpladser, da man så skal have endnu mere oppakning med.
Lyder ikke godt med alle de fotofælder, fik du nogen bøder?
Er det nemt at finde overnatningsmuligheder eller skal man booke i forvejen?
I said wooho! (H. J. Simpson)

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Tjekkiet
« Svar #5 Dato: Juni 15, 2008, 07:57:09 am »
altid godt og booke i forvejen, men så er turen også fastlagt, mon ikke du bare kan finde overnatning, det er jo ikke et u land du rejser til  :D

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Tjekkiet
« Svar #6 Dato: Juni 15, 2008, 08:20:10 am »
har været i tjekiet på ski en del gange i spindleruv mlyn,,,,  æææ sådsn ca...  * pet pot snekov... også sådan ca...

helt ok område om vinteren,,,, småt,, men godt og billigt
nu med yamaha fz1 2008

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Re: Tjekkiet
« Svar #7 Dato: Juni 15, 2008, 02:38:38 pm »
jeh har været i prag flere gange..dog ikke kørende selv men det er en super fed by at besøge.
vejene i tjekkiet er temmelig gode og vi havde ingen problemer med at finde rundt i en lejet bil da skiltningen er helt i orden,også lidt uden for byen.
prag er delt op i sektionen...prag-1  ...prag-2  o.s.v i prag-1 ( centrum ) er der stort set et hotel på hvert gade hjørne så vil mene det er nemt at finde et sted at besvime om natten.


svtøz

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
    • http://www.blåbjerg-mc.dk/
Re: Tjekkiet
« Svar #8 Dato: Juni 18, 2008, 02:49:49 pm »
Er der nogen herfra, der har erfaringer med mc-rejse i Tjekkiet?
Jeg skal til Berlin en uges tid i starten af august med 4 af vennerne (ikke mc-ister) og planlægger at tage svinet derned. I den forbindelse har jeg så overvejet bagefter at forsætte til Tjekkiet og tage en uges ferie mere der, da man jo allerede er halvvejs dernede.
Hvis nogen har erfaringer fra Tjekkiet vil jeg meget gerne høre om det.
Det kunne også være en mulighed at tage et smut gennem Østrig fra Tjekkiet inden man vender næsen hjemad igen.

Har rejste RIGTIG meget i Tjekkeiet på mc, (skal også dertil i år)
Super land at rejse i, nogle gange er vejforhold ikke som i dk, men det er mere undtagelsen end reglen !
Der findes den hyggeliste mc camp.80-100 km syd for Prag hvor du også kan leje telte.
Parret der har campen er hollændere og selv mc'ister... kanon sted
http://www.ondrejov.nl/
Kan ikke sige andet at man føler sig sikker i landet,Køb et kort og kør bare rundt på må, og der får du de knap så touristede oplevelser, Som er heeeelt vild fede. :thumbsup:

En hyggelig by lige ved den tyske grænse er Litomerice, der er også camp hvor du kan leje hytter !
Den hedder vist nok "autokemp litomerice" Den er rigtig mc venlig !
Man kan også køre i den nord østlige del, Karkonosebjergene FEDT FEDT sted på grænsen til Polen små snoede veje lige til en sv'er :thumbsup:
Så er det også dejlig billigt i Tjekkiet :thumbsup:
KOM BARE AFSTED FEDT LAND OG REJSE I !

"Ethvert menneske er idiot fem minutter hver dag. Klogskab består i ikke at overskride denne grænse”

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Tjekkiet
« Svar #9 Dato: Juni 18, 2008, 11:17:03 pm »
Mange tak for respons alle sammen. Jeg er ved at være mere og mere hooked på en tur til Tjekkiet :thumbsup:.
Ærgerligt der stadig er så lang tid til august.
Svtøs:
Tak for link og forslag, dem vil jeg da bestemt overveje. Rart man kan slippe for at tage telt med. Også fedt med nogle mc-venlige overnatningssteder, så man kan møde ligesindede og måske få nogle gode indput. Hvis du skulle have andre links eller forslag fra dine Tjekkiet-rejser, så hold dig endelig ikke tilbage ;-)
Hvornår skal du derned og hvilke vej er den bedste at tage? Hvis jeg kører fra Berlin, så må det vel være direkte til Dresden og videre derfra, det burde snildt kunne gøres på en dag, men jeg kan jo lige overveje at gøre holdt det sted, du foreslår.
I said wooho! (H. J. Simpson)

svtøz

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
    • http://www.blåbjerg-mc.dk/
Re: Tjekkiet
« Svar #10 Dato: Juni 19, 2008, 08:17:18 am »
Mange tak for respons alle sammen. Jeg er ved at være mere og mere hooked på en tur til Tjekkiet :thumbsup:.
Ærgerligt der stadig er så lang tid til august.
Svtøs:
Tak for link og forslag, dem vil jeg da bestemt overveje. Rart man kan slippe for at tage telt med. Også fedt med nogle mc-venlige overnatningssteder, så man kan møde ligesindede og måske få nogle gode indput. Hvis du skulle have andre links eller forslag fra dine Tjekkiet-rejser, så hold dig endelig ikke tilbage ;-)
Hvornår skal du derned og hvilke vej er den bedste at tage? Hvis jeg kører fra Berlin, så må det vel være direkte til Dresden og videre derfra, det burde snildt kunne gøres på en dag, men jeg kan jo lige overveje at gøre holdt det sted, du foreslår.

Jep kommer du fra Berlin er Dresden absolut det nemmeste, så får du også en fin tur gennem et lille bjerg pas, og får set "små uskyldige piger " der danser i vinduerne  :thumbsdown:
Fra Berlin til Prag kan sagtens gøres på en dag, men gør du holdt i Litomerice, er der mullighed for at se teresienstadt, som er en koncentrationslejr fre 2.verdenkrig. Noget man bør opleve.
Du siger bare til hvis du vil have mere info. Hvis jeg var dig ville jeg tjekke op på om der var noget ledigt at bo i, inden jeg kom frem!
Vi kører om ca.en uge og tror nok vi starter med at køre rundt i Litauen, og dernæst lidt i polen, og så ved jeg ikke hvornår vi rammer Tjekkiet, vi har i alt 3 ugers ferie....  :D :D :D :D :D :D :D :D
"Ethvert menneske er idiot fem minutter hver dag. Klogskab består i ikke at overskride denne grænse”

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Tjekkiet
« Svar #11 Dato: Juli 08, 2008, 06:27:05 am »
Rammer selv Tjekkiet første uge i august engang
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Tjekkiet
« Svar #12 Dato: Juli 14, 2008, 10:20:35 pm »
Hej lks
Hvor tager du/I hen i Tjekkiet? Har du nogle gode planer jeg kan "hugge" lidt fra.
Jeg har haft så meget arbejde, så jeg har ikke fået planlagt andet end at købe en "Turen går til Tjekkiet", så det ender måske med, at jeg bare kører derned ad og ser hvad der sker.

I said wooho! (H. J. Simpson)