Forfatter Emne: Europa rundt!  (Læst 4378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Europa rundt!
« Dato: Februar 03, 2011, 10:30:04 am »
Hej folkens!

Jeg er måske i den heldige situation at have 2 måneders sommerferie, hvorfor jeg har et ønske om at nå rundt til de fleste hovedstæder i Europa på MC! Jeg har pt. En SV650'er, der har gået små 23.000 km, den er i top stand og jeg er sådan set ikke i tvivl om at den kan klare turen! Jeg har dog det spørgsmål om nogle af jer kan berette om langture både på 650 og 1000ccm SV'ere? Fordele og ulemper ved grisen og svinet ved så lange distancer?!
Ville I anbefale en helt anden model MC (helst Suzuki, så forsikringen holdes nede)?
Jeg har søgt efter topbokse og sidetasker her på forum, men synes ærligt talt ikke der er nogle konkrete svar om hvad man skal købe? Jeg er med på at Givi måske er at foretrække, men det er også det dyreste :)
Jeg ser frem til jeres svar :)
Mvh. Mads

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: Europa rundt!
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2011, 11:48:09 am »
Hej Mads. Det lyder som en frisk beslutning, at køre Europa rundt!! :thumbsup:

Du skriver ikke, om du har en S eller N model?
Jeg kan bestemt ikke prale af den store erfaring i langture, men det er da blevet til nogle ture ud at se ræs på nogle europæiske baner. I den flok jeg kører med, er der en pige på en SV650S, og ved overhalinger på den tyske autobahn skal jeg da give RIGELIGT med gas på min 1000s'er for at hænge på hende. Så min erfaring er, at det kan være tæt på ligemeget, om du kører 650 eller 1000, når der skal ædes kilometer. Men kører du S'er er der efter min mening lige lidt med komforten/kørestillingen: Jeg føler det som om jeg har gået 10 runder med Mikkel Kesler, når jeg har siddet en hel dag på cyklen. Om det er meget anderledes på andre modeller, ved jeg reelt ikke. En kammerat skiftede sidste år til en CBF1000F, og sagde, at han slet ikke blev træt som på sports-cyklerne. Et andet problem jeg kæmper med, og som sikkert kan tilskrives anatomi, er sovende gas-hånd. Tror ikke det skyldes vibrationer, men snarere nedsat blodomløb ved krampagtig og ensformig brug af hånden. Jeg skal ihvertfald ingen steder i år, før jeg har fået monteret en PaceKeeper!!
Hvis du er i den situation, at du kan handle cykel til formålet (luksus :respekt:), tror jeg du vil få en meget mere behagelig tur på feks en Bandit S eller GSX650F. Men charmen er vel også lidt at bruge sin elskede cykel til lidt af det hele....og så ellers bide tænderne sammen og nyde turen!

Håber du får en fed tur, Søren

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Europa rundt!
« Svar #2 Dato: Februar 03, 2011, 02:46:04 pm »
Mit råd er LAD Være med at kører på autobahn i Tyskland..... GAB hvor er det kedeligt..... Kørte selv sydpå sidste sommer på min Honda CBR 600F4....

Skal selv afsted til sommer hvor turen går til sydeuropa og der skal ikke køres på motorvej på et eneste tidspunkt.

Jeg vil mene at du godt kan køre på langfart med din SV650!!! Intet problem i det.


Prøv og slå et smut over på www.motorcykelforum.dk i deres "Touring - Ferie - Rejser" forum og spørg, der sidder en del som har mere erfaringer med at rejse end jeg.
« Senest Redigeret: Februar 03, 2011, 02:47:48 pm af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Europa rundt!
« Svar #3 Dato: Februar 03, 2011, 02:52:53 pm »
Hej
Jeg var på en del langturer sidste år.
Og en ting har jeg lært
Sædet er meget vigtig,jeg havde ondt i røven konstant
Så til  i år har jeg købt et med gel
Kører 1000N

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: Europa rundt!
« Svar #4 Dato: Februar 08, 2011, 10:54:09 pm »
Søren - det lyder jo sådan set meget fornuftigt! Jeg kører SV650S, dog har jeg i sommer brugt den som transportmiddel mellem Silkeborg og Thisted og er vant til "lange" ture, jeg har flere gange kørte nogle gode omveje hjem, for at nyde turen lidt mere, så en hel dag (efterfulgt af flere) skræmmer mig ikke! Jeg har jo cyklen, så hvorvidt der er noget at handle med, afhænger jo af, om jeg kan (og vil) sælge den, så helt luksus er det ikke ;) Men mht. valg af cykel, skulle vi helst lande på en Suzuki, da jeg først fik MC i sommers og af samme årsag ikke har den store anciennitet til at handle forsikringspriser med!

Jeg har planer om at dreje fra Tyskland så snart det er muligt og køre indover Holland, Belgien og Frankrig, Spanien osv.! Er der nogen der har erfaringer med tiden - hvor lang tid tager det at komme til Athen i Grækenland, hvis jeg "bare" skal derned? Jeg skal måske nyde en uges ferie dernede og ville så tage cyklen derned og så egentligt starte selve turen derfra og tage det stille og roligt op ad - men jeg vil gerne undgå autobahn og selvfølgelig have så mange oplevelser som muligt med, inden for rimelighedens grænser når man tager tiden i betragtning!

Nogle der kan sige mig, hvad jeg gør når jeg nu kommer til at køre væsentligt mere end de 6000 km. der som hovedregel må gå mellem service? Får man det foretaget i udlandet eller fylder man bare lidt olie på, tjekker kæde og bremser og kører videre? :)

Tak for jeres inputs so far, jeg vil lige tjekke linket ud til motorcykelforum!
« Senest Redigeret: Februar 10, 2011, 09:57:16 am af madskoelby »

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Europa rundt!
« Svar #5 Dato: Februar 08, 2011, 11:27:58 pm »
Må jeg ikke lige slå et slag for Napoleonsruten (Grenoble <-> Cannes), hvis turen går syd på. Det er en super flot tur der viser Europa fra den smukkeste side.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: Europa rundt!
« Svar #6 Dato: Marts 04, 2011, 05:14:34 pm »
Jeg har taget et kig på Napoleonsruten og det ser egentligt meget fornuftigt ud, men jeg tror det bliver hjemover jeg tager den hvis det er!

Er der nogen der ved hvor sidetasker og sidetaskeholdere købes? Nogen der vil sælge må gerne kommentere også :)