Forfatter Emne: Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)  (Læst 33275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #105 Dato: Oktober 18, 2005, 09:00:56 am »
Citat fra: SVea
Eller mistelten  :lol:  :lol:  :lol:  Var nede hos min lokale blomster-pusher i går og spørge hvornår de fik dem hjem.... Skide provokerende fyr, der spurgte om jeg ikke kunne få kys uden en plante over hovedet  :evil:  :evil:  :evil:  Men hvor om alt er, han mente de kom hjem inden d. 12 november... :wink:  :wink:


Har du da tænkt dig at lave en ståltråds-anretning hvor du kan hænge mistelteen over hovedet, så du hele tiden kan inkassere kys? (smart)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #106 Dato: Oktober 18, 2005, 09:06:22 am »
Citat fra: Jesper Jensen

Men det var der sagtsusemende på mine tæer her til morgen..!


Varmt er der godt nok ikke om morgenen.. De har bare af at holde deres saltbiler væk fra vejene. Jeg vil kunne køre indtil 1/12 :)

Det er godt at ha' varme i håndtagene, når vejret er som nu, er det ikke?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #107 Dato: Oktober 18, 2005, 09:11:41 am »
Citat fra: Ole Hansen
Varmt er der godt nok ikke om morgenen.. De har bare af at holde deres saltbiler væk fra vejene. Jeg vil kunne køre indtil 1/12 :)



Må nok indrømme at min kommer i garage inden da.. - overvejer faktisk næste weekend :(

Citat fra: Ole Hansen


Det er godt at ha' varme i håndtagene, når vejret er som nu, er det ikke?


Jo, det er maks lækkert.. - dog synes jeg at den højre bliver varmere (håndtaget ;) )
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #108 Dato: Oktober 18, 2005, 09:18:11 am »
Citat fra: Jesper Jensen
Har du da tænkt dig at lave en ståltråds-anretning hvor du kan hænge mistelteen over hovedet, så du hele tiden kan inkassere kys? (smart)

Den var ikke til mig.... Jeg kan jo ikke både kysse og have øl i munden  :roll:  :roll:  Tror ikk jeg bare sådan må rende rundt og inkassere kys  :oops:  :oops:  Men grib da idéen selv Jesper  :wink:  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #109 Dato: Oktober 18, 2005, 09:35:03 am »
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: SVea
Eller mistelten  :lol:  :lol:  :lol:  Var nede hos min lokale blomster-pusher i går og spørge hvornår de fik dem hjem.... Skide provokerende fyr, der spurgte om jeg ikke kunne få kys uden en plante over hovedet  :evil:  :evil:  :evil:  Men hvor om alt er, han mente de kom hjem inden d. 12 november... :wink:  :wink:


Har du da tænkt dig at lave en ståltråds-anretning hvor du kan hænge mistelteen over hovedet, så du hele tiden kan inkassere kys? (smart)
Hva' fanden  :shock:
Skal vores fine klubhus omdannes til et drivhus  :?  :oops:
Nå hvad pokker ! det er ikke værrer end det beachparty, hvor vi skovlede 12 kubikmeter sand ind på gulvet (og ud igen) :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #110 Dato: Oktober 18, 2005, 10:08:01 am »
Citat fra: B2
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: SVea
Eller mistelten  :lol:  :lol:  :lol:  Var nede hos min lokale blomster-pusher i går og spørge hvornår de fik dem hjem.... Skide provokerende fyr, der spurgte om jeg ikke kunne få kys uden en plante over hovedet  :evil:  :evil:  :evil:  Men hvor om alt er, han mente de kom hjem inden d. 12 november... :wink:  :wink:


Har du da tænkt dig at lave en ståltråds-anretning hvor du kan hænge mistelteen over hovedet, så du hele tiden kan inkassere kys? (smart)
Hva' fanden  :shock:
Skal vores fine klubhus omdannes til et drivhus  :?  :oops:
Nå hvad pokker ! det er ikke værrer end det beachparty, hvor vi skovlede 12 kubikmeter sand ind på gulvet (og ud igen) :wink:


Håber der var grav øl :wink:   :lol:  :lol:  :lol:
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #111 Dato: Oktober 22, 2005, 09:49:06 pm »
SVea & fætter K.

I forlængelse af vores snak om den ret klamme danske ret finker, kan jeg her præsentere en opdateret og lidt mere appetitlig lydende opskrift.

Den indeholder dog stadig en del involde og ord som "fedtflomme"  :(
Ingredienser:
 
vand
salt
1 laurbærblad
5-6 hele peberkorn
1 fedtflomme på ca. 1 kg
750 g. svinelever
2 svinehjerter
2 svinenyrer
2 løg
2 store syrlige æbler
2 mellemstore porrer
1 spsk. eddike
sukker
salt
peber

 
 
 

 
  Fremgangsmåde:
 
Rens og skyl lever, hjerter og nyrer og sæt dem over i så meget letsaltet vand, så det lige akkurat dækker.
Kom laurbærblad og hele peberkorn ved og lad alt koge under låg og for svag varme, til det er helt mørt.
Det tager op imod 1 times tid. Imens skæres fedtflommen i mindre stykker, som smeltes langsomt i en tykbundet gryde.
Når fedtet er helt smeltet, fiskes fedtegreverne op.

Løgene pilles og skæres i mindre stykker. Det færdigkogte kød tages op af kogevandet og køres en gang gennem kødhakkemaskinen sammen med fedtegrever og løg.
Porrerne renses, skylles grundigt og hakkes fint. Æblerne skylles, deles, befries for kernehus (men skrælles ikke) og hakkes groft.
Hæld det afsmeltede fedt fra, så der kun er en smule tilbage i bunden af gryden.
Kom det hakkede kød plus porrer og æbler i gryden, rør godt rundt og lad det hele stå og småsnurre i ca. 30 min., hvorefter det smages til med salt, sukker og eddike.
 
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #112 Dato: Oktober 22, 2005, 10:03:28 pm »
Citat fra: nyg
SVea & fætter K.

I forlængelse af vores snak om den ret klamme danske ret finker, kan jeg her præsentere en opdateret og lidt mere appetitlig lydende opskrift.

Den indeholder dog stadig en del involde og ord som "fedtflomme"  :(
Ingredienser:

Hvor skaffer man så sådan en fedtflomme henne (ja ja, ved godt den ligger op til spydige kommentar om at sådan en har jeg selv  :roll:  )...
Så mangler vi bare at finde ud af hvad haggish indeholder  :shock:  :shock:  Jeg synes altså stadig at finker lyder som en lille fugl.... Vil du ændre hvad du tager med til julefrokost nyg  :?  :?
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #113 Dato: Oktober 23, 2005, 12:30:53 am »
haggish - Noget med hakket kalun og andet indmad - uhhh!  :?

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #114 Dato: Oktober 23, 2005, 12:41:08 am »
Citat fra: SVea
Citat fra: nyg
SVea & fætter K.

I forlængelse af vores snak om den ret klamme danske ret finker, kan jeg her præsentere en opdateret og lidt mere appetitlig lydende opskrift.

Den indeholder dog stadig en del involde og ord som "fedtflomme"  :(
Ingredienser:

Hvor skaffer man så sådan en fedtflomme henne (ja ja, ved godt den ligger op til spydige kommentar om at sådan en har jeg selv  :roll:  )...
Så mangler vi bare at finde ud af hvad haggish indeholder  :shock:  :shock:  Jeg synes altså stadig at finker lyder som en lille fugl.... Vil du ændre hvad du tager med til julefrokost nyg  :?  :?

Finker = mam :D  :D
Haggis= :?  :?
og dog... kom an svea
   

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #115 Dato: Oktober 23, 2005, 03:46:10 pm »
Citat fra: Link Moolex
kom an svea

Jeg står bare HVAAAAD!!! Ved ikke hvor jeg skulle skaffe fedtflomme, fåremave og andre indvolde henne... Hvorfor tror du jeg har allieret mig med Bongers til tilmeldings/madplanen  :wink:  :wink:  Jeg tror mere han ved hvor man skaffer leverpostej og sild end jeg gør  :oops:  :lol:  :oops:  :lol:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Bongers

  • Gæst
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #116 Dato: Oktober 24, 2005, 03:37:51 pm »
Citat fra: SVea
 Jeg tror mere han ved hvor man skaffer leverpostej og sild end jeg gør  :oops:  :lol:  :oops:  :lol:


Man bliver godt nok værdsat for sine kvaliteter  :twisted:  :twisted:  bliver helt i tvivl om der stadig er plads til dig i bilen  :?  :? jeg bruger jo passersædet til at ligge min jakke på...

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #117 Dato: Oktober 24, 2005, 03:45:33 pm »
Citat fra: Bongers
bliver helt i tvivl om der stadig er plads til dig i bilen  :?  :? jeg bruger jo passersædet til at ligge min jakke på...

Det skal du slet ikke tænke på, kan nok godt finde en anden at køre med eller låne en bil selv.... Så behøver vi heller ikke slås om musikken i bilen!!! Men medbring lige maden for os begge 2 alligevel, så er du en skat...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

kashhh

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 199
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #118 Dato: November 02, 2005, 11:42:13 pm »
Er der nogen der har tænkt på musik til Julefrokosten, eller har jeg bare overset samtalen om det?  :shock:  :shock:  :roll:  :idea:  :?:
Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Spørgsmål og forslag til julefrokost (Denne tråd må spammes)
« Svar #119 Dato: November 03, 2005, 03:01:05 am »
Citat fra: kashhh
Er der nogen der har tænkt på musik til Julefrokosten, eller har jeg bare overset samtalen om det?  :shock:  :shock:  :roll:  :idea:  :?:

Du har bare overset det lille skat  :wink:  :wink:  :wink:  B2 har et eller andet sted nævnt, at klubben burde være leveringsdygtig indenfor det meste populærmuzak..... Men efter sigende skulle alle være velkomne til at medbringe deres eget, hvis de mener, at vi andre kunne få glæde af det  :D  :D
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"