Forfatter Emne: www.svingteknik.dk  (Læst 32264 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Japri

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
www.svingteknik.dk
« Svar #30 Dato: Maj 17, 2005, 08:44:25 pm »
Sådan Ole  :D Nu mangler vi bare Zulex  :lol:
It's better to burn out than to fade away!

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
www.svingteknik.dk
« Svar #31 Dato: Maj 17, 2005, 08:45:47 pm »
Sådan, nu udvikler det sig efterhånden til en SV dag.

Jeg har forsøgt at booke en hytte på MCTC-campen, men desværre alt var optaget d.17.06
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
www.svingteknik.dk
« Svar #32 Dato: Maj 17, 2005, 09:00:34 pm »
Jeg slæber to kolleger med, der kører hhv. TL1000R og Aprilia SL1000.. Det skal nok blive en fornøjelig dag..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

ZuLeX

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
www.svingteknik.dk
« Svar #33 Dato: Maj 18, 2005, 08:58:18 am »
zulle bukker aldrig under for gruppepres!!!!

uha, jeg er 2mm fra at melde mig til  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :?  :D  :lol:  :P  :wink:
SV650 '01, Ducati gul ;)
AAlborg
SMADRET!

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
www.svingteknik.dk
« Svar #34 Dato: Maj 18, 2005, 09:09:20 am »
Du skal skynde dig, kurset er snart fuldtegnet.. Du kan sikkert følges med os fra Aalborg.. :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

ZuLeX

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
www.svingteknik.dk
« Svar #35 Dato: Maj 18, 2005, 09:10:23 am »
uha, den her skrivelse på www.svingteknik.dk bekymrer mig godt nok.
Det ville være surt at blive afvist i døren :evil:

Støj:

Alle deltagende motorcykler, skal som minimum være støjdæmpet i henhold til Trafikministeriets detailforskrifter for motorkøretøjer, bekendtgørelse nr. 158 af 22/3-1996, eller senere udgaver.

Det er kursisternes eget ansvar at deres køretøj ikke overstiger støjgrænsen. Støjende motorcykler, vil blive afvist uanset at disse anvender standard udstødning.

Det er arrangørernes ansvar at afvikle kurset så de summerede støjkrav kan overholdes. I praksis vil det sige at arrangørerne skal afpasse antallet af køretøjer og kørselsmønsteret således, at støjgrænserne ikke overskrides.
SV650 '01, Ducati gul ;)
AAlborg
SMADRET!

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
www.svingteknik.dk
« Svar #36 Dato: Maj 18, 2005, 09:12:08 am »
Der må da være en eller anden, du kan låne en original udstødning af.. Du kan desværre ikke låne min - den sidder fast på cyklen :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Japri

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
www.svingteknik.dk
« Svar #37 Dato: Maj 18, 2005, 06:30:09 pm »
Jeg har talt med Anders Heine fra Svingteknik både på email og sidst på telefon for godt 20 minutter siden og vi blev enige om, at jeg får pengene tilbage for kurset, da jeg ikke kan stille op med en original udstødning :cry:  :cry:  :cry:

Han skriver:

Hej Jakob.
Jeg må desværre skuffe dig. Udstødningen skal være standard eller svarende til standard. DB-killer i uoriginale potter virker ikke. De ændrer på lydens frekvens, men dæmper i bedste fald 1 – 2 DB. Da de fleste Slip-on-potter øger støjen med mere end 10 DB, er det ikke nogen brugbar løsning.
Vi har kun en vis mængde støj til en hel banedag. Hvis vi ukritisk larmer løs, må vi stoppe kørslen ca. ved middagstid. Vores ambition er at give alle ca. 2 timers banekørsel pr. arrangement. Dette kan kun lade sig gøre, hvis vi bruger alle muligheder for at dæmpe støjen.
Hvis du i dag ser en banecykel, vil du ofte se den monteret med standard-udstødning. Dette er ikke fordi motorcyklen kører bedst med denne udstødning eller fordi chaufføren synes den lyder fedt, men simpelthen fordi ejeren ønsker at få så meget banetid og så mange køremuligheder som muligt.
Hvis du ikke har mulighed for at stille op med en standard-udstødning, kan du ikke deltage, og du kan få dine penge tilbage, men du skal meddele os det senest den 21. maj.
Med venlig hilsen
Anders Heine
It's better to burn out than to fade away!

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
www.svingteknik.dk
« Svar #38 Dato: Maj 18, 2005, 06:49:40 pm »
Citat fra: Japri
Jeg har talt med Anders Heine fra Svingteknik både på email og sidst på telefon for godt 20 minutter siden og vi blev enige om, at jeg får pengene tilbage for kurset, da jeg ikke kan stille op med en original udstødning :cry:  :cry:  :cry:


Jakob, du er velkommen til at låne min originale udstødning.
Den burde passe, hvis man bare laver lidt fusk til beslaget ved passagerfodhvileren. (fordi min er en K4 og din en K3)

 :?:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Japri

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
www.svingteknik.dk
« Svar #39 Dato: Maj 18, 2005, 06:58:59 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Jakob, du er velkommen til at låne min originale udstødning.
Den burde passe, hvis man bare laver lidt fusk til beslaget ved passagerfodhvileren. (fordi min er en K4 og din en K3)
 :?:


Det ville jeg meget gerne, men jeg er ikke den store mekaniker, så det tør jeg ikke rode med selv. Det var pænt af dig! Jeg burde ha' beholdt min egen dengang jeg skiftede potte, men det mente Stevens MC ikke det var :evil: Spørgsmålet er om han stadig har den liggende, men det har han nok ikke - det er godt et år siden...
It's better to burn out than to fade away!

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
www.svingteknik.dk
« Svar #40 Dato: Maj 18, 2005, 07:19:38 pm »
Der må da være en eller anden der kan låne dig en potte,ud af alle de flinke mennesker der er her i forumet.


 Ole S
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

ZuLeX

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
www.svingteknik.dk
« Svar #41 Dato: Maj 18, 2005, 07:52:22 pm »
Hvis der er en der har for mange påtter kunne jeg også godt bruge en!  :D
SV650 '01, Ducati gul ;)
AAlborg
SMADRET!

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
www.svingteknik.dk
« Svar #42 Dato: Maj 18, 2005, 08:25:53 pm »
Citat fra: Japri
Citat fra: runes-mc.dk
Jakob, du er velkommen til at låne min originale udstødning.
Den burde passe, hvis man bare laver lidt fusk til beslaget ved passagerfodhvileren. (fordi min er en K4 og din en K3)
 :?:


Det ville jeg meget gerne, men jeg er ikke den store mekaniker, så det tør jeg ikke rode med selv. Det var pænt af dig! Jeg burde ha' beholdt min egen dengang jeg skiftede potte, men det mente Stevens MC ikke det var :evil: Spørgsmålet er om han stadig har den liggende, men det har han nok ikke - det er godt et år siden...

Hej Japri
Er det slip-on eller fuldt system du har på ?
Hvis det er slip-on må du gerne låne min org.potte, det eneste der skal til er et mellemstykke med en indv. dia. på 54mm for at samle der hvor den er skåret over.

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Steggers

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
www.svingteknik.dk
« Svar #43 Dato: Maj 18, 2005, 08:32:27 pm »
Citat fra: Olfert

Hvis det er slip-on må du gerne låne min org.potte, det eneste der skal til er et mellemstykke med en indv. dia. på 54mm for at samle der hvor den er skåret over.

Olfert


...og sådan et mellemstykke har jeg til en SV650 '99 - mener det er ca. 54 mm også.

Den kan du da også bare låne.

Alternativt kan man tage et stykke plade (s'følig helst rustfrit ;)) og bukke rundt om de to ender.
De fikseres så med to rør spændebånd - af en kraftig kvali.
Pladen skal være tynd, vel ikke mere end 0,5 mm for at kunne bukkes rundt - eller hvad ?

I en rigtig presset situation kan en overskåret øldåse - af stål - også bruges.
Man må så prøve sig frem til man finder nogle af stål og ikke alu - Skål !
 :P

Sten E.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
www.svingteknik.dk
« Svar #44 Dato: Maj 18, 2005, 09:09:31 pm »
Ja jeg har også en original potte til k3 liggende, som du er velkommen til at låne :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.