Forfatter Emne: NAS netværkserver  (Læst 985 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
NAS netværkserver
« Dato: Juli 19, 2010, 11:56:54 am »
Hej Alle
  jeg er ude efter en nas , men kan ikke finde ud af hvad jeg skal købe, jeg har set tråden som var her på for et par år siden, men der er jo sket meget siden. håber i vil hjælpe. det er mest et alle mine film og musik backup af pc, billeder mm. pris vel omkring 3000 kr. uden diske, den skal køre raid1

Ole S.
« Senest Redigeret: Juli 19, 2010, 02:15:08 pm af ole s »
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: NAS netværkserver
« Svar #1 Dato: Juli 19, 2010, 12:38:51 pm »
Hej Ole

Måske ville det være en god ide at starte med at liste dine behov..! (hvad skal du bruge den til - ønsket funktionaliteter / trådløs / hvad vil du ofre osv)   :wink:   mon så ikke at der kommer lidt feedback...fra alle NAS kyndige....
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

c3

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 159
Sv: NAS netværkserver
« Svar #2 Dato: Juli 19, 2010, 02:43:57 pm »
Drobo har mange fine ting. Så kan du vurdere om det er noget der passer til dine behov. Indtil videre har jeg kun hørt gode ting om dem.

http://www.drobo.com/

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: NAS netværkserver
« Svar #3 Dato: Juli 19, 2010, 04:10:28 pm »
Synology. Jeg har selv lige købt en DS210+ som performer strålende. Men sørg for at stille den et sted du ikke kan høre den, den kan blive lidt højrøstet.

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Sv: NAS netværkserver
« Svar #4 Dato: Juli 19, 2010, 07:08:12 pm »
Synology eller Qnap, de er dem der ligesom topper markedet i forhold til pris vs. kvalitet.....

Jeg har selv en Qnap TS-409 Pro Turbo, og er ganske tilfreds.... Mulighederne er mange, jeg bruger den som webhotel for et par websites, den er musikleverandør til både stue styret via Ipod og til 4 stk. børneværelser (Den understøtter ITunes), derudover streamer den film til vores fjernsyn via en Asus Aspire Revo og til ungernes værelser via PS3 og Xbox360, jeg har en del brugere der henter ting fra den via FTP.... Så alt i alt en alsidig sag der ALDRIG brokker sig, den kører bare derudaf....

Jeg har 4 stk. 1 TB diske i og de kører RAID 5, det giver mig 3 TB plads og 100% sikkerhed hvis en disk går ned..... I RAID 1 skal du regne med at du kun får halv valuta for dine plads investeret kroner.... Men hvis du kun har 2 diske så er det jo vejen frem med RAID 1....

Det er noget af det bedste jeg har købt, fruen har sit eget mapped drev det samme har hver af ungerne og de er sikret indbyrdes fra at kunne tilgå hinandens, men jeg kan tilgå det hele.... Det er så nemt at lave en genvej på fruens skrivebord og så forklare hende at hvis hun lægger det derind så er det sikret !!!!

Så herfra er der en  :thumbsup: til Qnap, med har hørt fra mange andre der har Synology at de kører ligeså godt.....
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: NAS netværkserver
« Svar #5 Dato: Juli 19, 2010, 09:01:16 pm »
Har gode erfaringer med Synology :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.