Forfatter Emne: Lakstift  (Læst 4506 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

boogii

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Give us a kiss
Lakstift
« Dato: Marts 17, 2008, 10:07:12 pm »
Har nogen forsøgt sig med lakstift? Har 2 x "stenslag" på tanken, de ska jo væk, men med tanke på hvor dårligt jeg er lykkedes med at reperere med lakstift på bilen. ja så svinder modet sku lidt :| (kongeblå)

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Lakstift
« Svar #1 Dato: Marts 17, 2008, 10:34:04 pm »
kan man købe en lakstift?
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Lakstift
« Svar #2 Dato: Marts 17, 2008, 11:27:36 pm »
Har nogen forsøgt sig med lakstift? Har 2 x "stenslag" på tanken, de ska jo væk, men med tanke på hvor dårligt jeg er lykkedes med at reperere med lakstift på bilen. ja så svinder modet sku lidt :| (kongeblå)
Jeg er ikke klar over om ma overhovedet kan få en lakstift, men til de priser der er på en lille dåse rep. lak (~300,- dkr.) så ville jeg nok overveje lidt professionel hjælp.  Rune havde vist gode erfaringer med chips-away for et par år siden. Det koster så godtnok fra 500,- for stenslag, men så kommer de og laver det for dig hjemme hos dig. (eller andet steds)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Lakstift
« Svar #3 Dato: Marts 17, 2008, 11:38:50 pm »
kan man købe en lakstift?


Ikke i originalfarven.... BilExperten har et bredt udvalg... Hos Suzuki kan man bestille en lille bøtte med originallak og klarlak. Det koster en bondegård!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

boogii

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Give us a kiss
Re: Lakstift
« Svar #4 Dato: Marts 17, 2008, 11:51:47 pm »
Pis, troede det kunne klares mens kaffen bryggede, hmm.. gider heller ikke bruge store summer på det!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Lakstift
« Svar #5 Dato: Marts 18, 2008, 08:58:36 am »
Pis, troede det kunne klares mens kaffen bryggede, hmm.. gider heller ikke bruge store summer på det!

Nåja - alt er relativt... Man får de to bøtter for omkring 300 kr - som mest af alt er en dyr pris fordi at bøtterne er næsten samme størrelse som dem man køber hvis man maler modelfly... Men der er rigeligt til en lakreparation  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

boogii

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Give us a kiss
Re: Lakstift
« Svar #6 Dato: Marts 18, 2008, 10:05:56 am »
300,- det er overkommeligt, jeg vover pelsen :thumbsup:

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Lakstift
« Svar #7 Dato: Marts 18, 2008, 06:06:15 pm »
Har nogen forsøgt sig med lakstift? Har 2 x "stenslag" på tanken, de ska jo væk, men med tanke på hvor dårligt jeg er lykkedes med at reperere med lakstift på bilen. ja så svinder modet sku lidt :| (kongeblå)

Når du skal lægge farve i et stenslag så brug IKKE den pensel i lågget,  brug en nål.   :shock:
Anskaf noget farve og lav en prøve et sted hvor det ikke ses, fx. på kåbe delen under sadlen
lad ikke farveprøven sidde men aftør prøven når du har sikret dig at farven passer.  8)

1. Hent en synål eller tilsvarende tyn/spids ting og dypper den i farven så der sidder en lille dråbe på.
2. Prøv at beregne hvor meget farve der skal på nålen til at fylde hullet.
3. Stil forsiktigt nålen i centrum af hullet og lad farven løbe ned og udfylde hullet og fjern så nålen.

Hvis ikke hullet er fyldt så gentag opgaven.  :thumbsup:

Blur Thunder
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler

boogii

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Give us a kiss
Re: Lakstift
« Svar #8 Dato: Marts 18, 2008, 08:08:23 pm »
Tak for vejledningen Thunder  :)

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Lakstift
« Svar #9 Dato: Marts 19, 2008, 10:00:28 am »
Gad vide, hvad det koster hvis de her skal lave det  :huh: http://www.chipsaway.dk/  8)
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Lakstift
« Svar #10 Dato: Marts 19, 2008, 10:27:37 am »
Jeg prøvede også med pensel på min gamle tank... Det var heller ikke et kønt syn!!! Nål skal der til...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4