Forfatter Emne: SV650 05' ombyg fra S til N  (Læst 5102 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sneaky-Fox

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
  • Bike: Sv650S
SV650 05' ombyg fra S til N
« Dato: Marts 21, 2016, 10:14:46 am »
Hej Folkens,

Jeg er ny på SV og ny her på forum.

Jeg synes jeg får lidt ondt i håndledene af at køre på min SV650S og overvejer derfor at lave den om til en naked.

Så jeg er på markedet efter de dele jeg skal bruge for at få anden lygte og det på.

Jeg planlægger at købe et superbike kit til den så styr, kabler osv. er på plads.

Hvad skal jeg ellers bruge derudover?

/Kasper

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: SV650 05' ombyg fra S til N
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2016, 12:47:46 pm »
Hej Sneaky,

Dette spm. har været oppe og vende et par gange herinde og en enkelt person har i tidens løb kastet sig ud i det og gået hele vejen. Andre har købt højere clip-ons og fået løst problemet på den måde.

Inden du gør noget - hvor længe har du kørt på cyklen? Jeg fik også ondt i håndledene til at starte med, men det forsvandt med siden (blandt andet fordi jeg blev bedre til at bruge mine mave- og rygmuskler til at holde mig oppe med også). Jeg er en rimeligt stor fyr - så når jeg ikke tænkte over det og bare slappede helt af, så hang der en del vægt over styret. Det hjalp gevaldtgt bare at tænke lidt mere over hvordan jeg sad og huske at spænde lidt i mave og ryg (det er sund core-træning) ;-)

I forhold til ombygning...

Ledningsnettet og kabel-længder (bremse og kobling) er forskellig på en N'er og en S'er - så hvis du sætter et højere styr på vil du hurtigt løbe ind i problemer med for korte kabler. Jeg har aldrig hørt om det "superbike kit" du taler om - det kunne være fedt med et link!

Superbike-kit lyder for mig som om det ville være endnu kortere kabler?!?!

Anyhow - nu skriver du at du gerne vil bygge om fra S til Naked

Har do overvejet hvad du gør ved salgsværdien og om det bedre ville kunne betale sig at sælge og købe en naked? De gange vi har talt om det her inde og for ham der rent faktisk gjorde det har ALLE beregninger vist at det bedre kunne betale sig at sælge og købe noget andet.

Det hænger sammen med at S'erne typisk koster op mod 10.000 mere en N'erne - de 10.000 kan du godt vinke farvel til hvis du en dag skal sælge cyklen igen og S-delene ligger i en papkasse. Salgsprisen som en konverteret S til N'er må nok forventes at ligge under en ægte N'er - så et tab på op mod 15.000 er nok ikke urealistisk.

Et af problmerne er, at der ikke er nogen med forstand på MCer der har lyst til at købe en ombygget S til N med mindre de får en anseelig rabat (dit tab). Jeg ville personligt aldrig røre sådan en med en ildtang. Forstå mig ret - jeg kender jo ikke dig og ved ikke om du rent faktisk ved hvad du gør.

Dertil kommer udfordringerne med at stellet ikke er ens på de to cykler. Det ene har beslag til montage af kåbe og det andet har beslag til montage af forlygte - dette vil også komme til at være en udfordring for dig.

Så - summa summarum.

Overvej at sælge og købe en N i stedet for, hvis ikke du kan afhjælpe problemet ved at spænde lidt op og ændre din kørestilling.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sneaky-Fox

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
  • Bike: Sv650S
Sv: SV650 05' ombyg fra S til N
« Svar #3 Dato: Marts 21, 2016, 02:06:01 pm »
Skurkenfradallas:

Det kan sagtens være du har ret, har også selv gået og tænkt om det kan svare sig at lave den om, kan også være jeg bare skal køre på den som den er, eller skifte den ud med en Naked i stedet.

Superbike kittet ser sådan her ud

http://www.ebay.com/itm/390532849228

Med nye kabler, slanger und alles.. så der er lygte/speedo delen der er "problemet"

/Kasper

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: SV650 05' ombyg fra S til N
« Svar #4 Dato: Marts 22, 2016, 09:24:55 am »
Skurkenfradallas:

Det kan sagtens være du har ret, har også selv gået og tænkt om det kan svare sig at lave den om, kan også være jeg bare skal køre på den som den er, eller skifte den ud med en Naked i stedet.

Superbike kittet ser sådan her ud

http://www.ebay.com/itm/390532849228

Med nye kabler, slanger und alles.. så der er lygte/speedo delen der er "problemet"

/Kasper

Cool :-)

Det fandtes vist ikke sidste gang der var en der forsøgte sig med ombygningen.

Personligt ville jeg dog stadigvæk sælge og købe en anden cykel.

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: SV650 05' ombyg fra S til N
« Svar #5 Dato: Marts 25, 2016, 02:00:34 pm »
Jeg har bygget min om med et lignende kit, og det var plug and play.
Jeg havde samme overvejelser omkring køb/salg, men da jeg har haft min fra ny (03) og ikke er færdig med at køre på den, så blev det til ombygning.

Hvis du ellers er glad for kåben, er letteste løsning at købe nogen andre clip-on.
Det har jeg kørt med i mange år, inden jeg pillede kåben af.
De ligger fortsat på loftet, hvis du skulle være interesseret, mener at de løftede 25mm og flyttede vist også styret 25mm bagud, så man får en mere oprejst stilling.

Næste step er at købe et superbike-kit, og beholde kåben som de viser på billedet.

Hvis du fjerner kåben, skal du finde/lave en bagkasse til instrumentet, da det er åbent på bagsiden på S-modellen.
Hvis du ikke vil klippe i ledningsnettet, skal du købe nogen specielle stikben, der passer ind i i de originale stik.
Wurth havde dem for 5 år siden, ved ikke om det fortsat er tilfældet.
Du skal være opmærksom på, at køleren ikke er magen til en N, så kølerdækslet sidder ikke på køleren, men er forlænget op med en slange, så det sidder "fritsvævende" når du fjerner kåben.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Sneaky-Fox

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
  • Bike: Sv650S
Sv: SV650 05' ombyg fra S til N
« Svar #6 Dato: Marts 26, 2016, 07:06:30 am »
Hej T.Brun

Tak for svar.. det lyder godt med det super bike kit hvis det skulle blive aktuelt.

Hvad her du gjort med hensyn til dit speedo? selv lavet en bagplade?

Hvad med forlygte, hvad har du brugt der?

Det er egentligt ikke fordi at jeg er ked at kåben, men ville gerne op og sidde lidt mere og med en lidt mindre fart opfordrende kørestilling som på en naked.

Er det er kæmpe arbejde med ledningsnettet? det er vel umiddelbart kun i forbindelse med forlygten det skal ændres? andre ting bliver der vel som sådan ikke pillet ved?

/Kasper

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: SV650 05' ombyg fra S til N
« Svar #7 Dato: Marts 26, 2016, 10:32:40 am »
Jeg har monteret to runde forlygter.
Jeg svejste et hus i stål til instrumentet, og tilpassede det til lygterne.

Det er ledningerne til forlygte og blinklys, du skal have fat i.
Jeg er generelt i mod at klippe i originalt ledningsnet, så derfor købte jeg stikben, og brugte det originale stik.

Regner med at tage den ud af skjulet i dag, så kan jeg lige skyde et billede
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool