SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: VikingPowerSV efter September 12, 2013, 01:26:33 pm
-
Efter konsultering med to elevator installatøre afgjorde vi at det nok var ensretteren der sidder i højre side bag sædet med køleribber.
det store spørgsmål er hvorfor den er brændt. Inden jeg opdagede at det røg fra sædet var batterier dødt, efter kun 4 timer.
Jeg fik af de to håndværkere startet den med et løst stort bil batteri , hvor jeg kort efter ser og lugter røgen.
Enlighten me :)
\\ Toke
-
De dør altid, på alle cykler.
Min cykel har lige forladt vejnettet, så der bør snart være en Schnabel-ensretter i omløb.
Jeg ved ikke hvilken forhandler den står (ligger) ved, men muligvis i Humlebæk.
-
Min stod af sidste år, det er en almindelig fejl (som også plager vfr750, f.eks.) Og gå efter en Schnabel, jeg har fortrudt at bruge penge på en original.
-
Det er discteknik.dk der har opkøbt Schnabel's restlager. RIP.
-
Måske et dumt spørgsmål, men hvad gør en aftermarket enretter helt præcist, udover at den åbenbart er bedre end den, der sidder på SV'eren? (min er en 99'er)
Renere forbrænding? Længere på literen? Mere stabilt elektrisk system?
-
Ensretteren tager vekselspænding fra generatoren og laver den til jævnspædning som batteriet forstår. Der er et hav af forskellige måder at lave dette på, men de originale er sjældent særligt godt skruet sammen (dimensioneret til lige akkurat at være nok). Schnabels skulle være spitze! Jeg har glemt hvorfor, men de er bare bedre ;) :orkester:
-
Schnabels skulle være spitze! Jeg har glemt hvorfor, men de er bare bedre
De originale kortslutter generatoren når der ikke er brug for strøm. Schnabel's afbryder forbindelsen og skåner derfor generator og har ikke brug for at aflede lige så meget varme. Desuden er de komponenter der udvikler varme placeret langt fra hinanden, så der er bedre køling i suppedasen.
Så: Drop spørgsmålene, gør som de døde fisk og følg strømmen med en Schnabel ensretter/laderegulator :whipped: :club: :orkester: :orkester:
-
Hvilken skulle jeg vælge på discteknik.dk ?
Har prøvet at finde løsningen i Hayes men kan ikke se det.
-
Spørg Discteknik ad. Minus til stel.
-
Til de uvidende blev der anbefalet en Schnabel 3 faset regulator max 350 til 1000 k
-
Min brændte også af ved 18.000km. Sker på alle 99-02 SV650
Købte en forbedret fra Ebay hos Nadiaautoparts til 60 euro inkl forsendelse. Virker perfekt og de sender efter 5 dage hjem.
Findes sågar endnu billigere fra en LS 650 til 30 euro på ebay, men så skal man lige ændre på stikket.
-
Hvad er forskellen på Schnabels 2 faset og 3 faset?
-
Hvad er forskellen på Schnabels 2 faset og 3 faset?
Antallet af faser fra generatoren :-)
SV'eren har tre faser.
-
Okay tak for svar ☺ ved du hvordan man målet om ensretteren er stået.
-
Okay tak for svar ☺ ved du hvordan man målet om ensretteren er stået.
Et multimeter og en sjat benzin :-)
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/24872-suzuki___ladeanlaeg
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/21398-stator___ensretter___udmaaling___fejlfinding