Forfatter Emne: raslen i tomgang på oldschool 650  (Læst 1092 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jønne

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
raslen i tomgang på oldschool 650
« Dato: Marts 27, 2009, 10:32:53 pm »
hej svére

min sv snakker temmelig meget fra begge cylindre når den er rigtig gennem varm det lyder som en konstant raslen
men kun i tomgang
er der nogen der har en idé til hvad dette kunne være?

den har kørt 18000km og kører på fuld syntetisk olie fra motorex

kan det være for tynd olie?

håber på lidt hjælp
SVing er squ sjovest

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: raslen i tomgang på oldschool 650
« Svar #1 Dato: April 03, 2009, 08:15:21 pm »
hey hey

jeg ved ikke om du har fundet ud af det?? 

men jeg kunne forestille mig at det kunne være dine knast kæder eller bare den ene  :(

der er flere guides her inde i forumet om hvordan man kontroller de to kædestrammer... jeg ved der er flere her inde der har monteret manuelle stammer
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: raslen i tomgang på oldschool 650
« Svar #2 Dato: April 03, 2009, 09:47:46 pm »
Ventilerne er justeret hvornår?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: raslen i tomgang på oldschool 650
« Svar #3 Dato: April 03, 2009, 10:21:15 pm »
Knastkæden er en kendt raslen på nogle af de gamle modeller. Du kan forsøge at løsne strammeren og så slippe den så den giver et smæld, og måske strammer et ekstra hak. Andre har også haft succes med selv at stramme skidtet et ekstra hak med ro til følge.
Ventilerne skal efterses ved 24.000km, men når du nu alligevel skifter tændrør her ved 18.000km, er det ikke det store arbejde at kigge ventilerne efter også.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(