Forfatter Emne: Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?  (Læst 2230 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Potte

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?
« Dato: December 18, 2009, 11:12:57 am »
Hey
Nu ryger cyklen til opbevaring, men er det ok at fylde tanken helt op, og hva med batteriet. Jeg kan vel bare skubbe den igang til foråret, eller ødelægger jeg batteriet ved at lade det side... Bare kom med alle de gode råd i har :-)

Mvh
Stefan

Palle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
  • Bike: Sv650S
Sv: Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?
« Svar #1 Dato: December 18, 2009, 11:29:52 am »
Jeg fylder altid tanken helt op + giver den et skvæt karburatorsprit. Dette skulle modvirke kondens.
Dernæst afmonterer jeg batteriet og stiller det indenfor et sted... + lader på det en 3-4 gange i løbet af vinteren med en billig MC-lader fra Biltema.

Hvert år til marts starter den altid frisk op.......
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?
« Svar #2 Dato: December 18, 2009, 12:13:29 pm »
Hey
Nu ryger cyklen til opbevaring, men er det ok at fylde tanken helt op, og hva med batteriet. Jeg kan vel bare skubbe den igang til foråret, eller ødelægger jeg batteriet ved at lade det side... Bare kom med alle de gode råd i har :-)

Mvh
Stefan

jeg glemmer altid begge dele, men den starter nu alligevel hver gang det bliver forår
   

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?
« Svar #3 Dato: December 18, 2009, 12:29:39 pm »
Hey
Nu ryger cyklen til opbevaring, men er det ok at fylde tanken helt op, og hva med batteriet. Jeg kan vel bare skubbe den igang til foråret, eller ødelægger jeg batteriet ved at lade det side... Bare kom med alle de gode råd i har :-)

Mvh
Stefan

jeg glemmer altid begge dele, men den starter nu alligevel hver gang det bliver forår

Det samme her
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?
« Svar #4 Dato: December 18, 2009, 04:34:45 pm »
Hey
Nu ryger cyklen til opbevaring, men er det ok at fylde tanken helt op, og hva med batteriet. Jeg kan vel bare skubbe den igang til foråret, eller ødelægger jeg batteriet ved at lade det side... Bare kom med alle de gode råd i har :-)

Mvh
Stefan

jeg glemmer altid begge dele, men den starter nu alligevel hver gang det bliver forår

Det samme her

Tjaa lyder som mig...
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?
« Svar #5 Dato: December 18, 2009, 04:40:37 pm »
Jeg hælder til gengæld mere til Palles løsning. Fuld tank, Motex fuel preservation og batteriet indenfor til opladning 3-4 gange henover vinteren.

Ifølge manualen er der iøvrigt overhængende eksplosionsfare og andet stads, hvis man ikke gør det og meget andet inden vinteren - og selvfølgelig lader det udføre af en aut. mekaniker... :hand:

Jeg tager nu chancen og gør det selv.


Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?
« Svar #6 Dato: December 18, 2009, 08:12:27 pm »
Det afhænger af hvordan cyklen bliver opbevaret.
Hvis den opbevares i skiftende temperaturer (vejrligets), så ville jeg toppe tanken op og demontere batteriet.
Måske endda sprøjte noget WD40 eller andet stads (altså mineralsk !) ud over grisebassen.
Men hvis den står i konstante + grader, så ville jeg ikke gøre andet end at sætte den ind og tage den ud igen, når vejrliget er faldet til ro igen.

Min befinder sig ganske vel omkring de 15-18 grader der er i værkstedet for nuværende, og den bliver ikke startet en skid før der er vejr til det igen.

Modellen har ikke specielt godt af at blive startet op i utide !
Du kan evt. snakke lidt med den når kosten har det røde - du får ikke et beskidt svar retur eller hænder i ansigtet, medmindre hun står og lytter  :club:
Hun går alligevel osse og hidser sig op over ingenting, når du ikke kommer hjem til den aftalte tid, og så har hun jo brug for lidt modspil til sin samtale med planterne/svigermor... :hand: :hand: :hand:

MC om sommeren & høreværn om vinteren  :innocent:
« Senest Redigeret: December 18, 2009, 08:14:12 pm af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Mc vinteropbevaring - skal tanken være fuld?
« Svar #7 Dato: December 20, 2009, 05:13:43 pm »
Hey
Nu ryger cyklen til opbevaring, men er det ok at fylde tanken helt op, og hva med batteriet. Jeg kan vel bare skubbe den igang til foråret, eller ødelægger jeg batteriet ved at lade det side... Bare kom med alle de gode råd i har :-)

Mvh
Stefan

jeg glemmer altid begge dele, men den starter nu alligevel hver gang det bliver forår

Det samme her

Tjaa lyder som mig...

sjovt nok har jeg heller aldrig haft problmer med bare at trykke på startknappen til foråret... og have dårlig samvittighed over at den nok burde have været vasket :/
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.