Forfatter Emne: sænkning i bagenden.. kødben  (Læst 1097 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Allanvicki

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
sænkning i bagenden.. kødben
« Dato: Juli 23, 2011, 08:15:04 pm »
Damen vil ha sv'eren lidt længere ned, og har hørt om at kødbenene ved dæmperen ska forlænges en smule. nogen der kan sige hvormeget?

er smed og kan selv lave nogen. jeg spurgte hos en forhandler og det kostede 1500kr for sådan et sæt!!!!!   

ps jeg har skruet dæmperen helt ned men den er stadig et par cm for høj

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: sænkning i bagenden.. kødben
« Svar #1 Dato: Juli 23, 2011, 09:27:36 pm »
Hvad med et lavere sæde?? Evt for det ompolstret?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: sænkning i bagenden.. kødben
« Svar #2 Dato: Juli 23, 2011, 10:36:51 pm »
Det foregår i forholdet 1 til 3 - dvs for hver 1mm du laver længere kødben, sænker du den med 3mm. 10mm er derfor lig med 30mm osv.

MEN!

Du skal huske at sænke den tilsvarende i forgaflen - ellers gør det en hel masse meget negativt ved køreegenskaberne!

Jeg plejer at bruge 30 x 4 fladjern. Hulafstanden er 157mm standard så for at sænke den 30mm, skal du lave hulafstand på 167mm - og det er 10mm huller der skal bores.

De skal have et buk i hver ende da der er forskel på bredden af bøsningerne de skal monteres på, men der kan du jo passende bruge de gamle som skabeloner til det når du har pillet dem af.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: sænkning i bagenden.. kødben
« Svar #3 Dato: Juli 23, 2011, 10:59:55 pm »
Husk der skal engang imellem ikke ret meget til før at man kan "nå jorden". Jeg fik et par kødben af Sajmon og de gjorde faktisk fra at kunne stå på tåspids til at kunne stå med flad fod..! Længden kan jeg dog ikke huske, men lav dem hellere lidt for korte end lidt for lange  :angel:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7