Forfatter Emne: pulverlakering  (Læst 20540 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
pulverlakering
« Dato: Januar 21, 2006, 10:54:50 am »
Så har jeg fået mine fælge tilbage fra pulverlakeringen, det har kostet mig 325 kr pr. fælg hvis andre skulle være Interesseret kan jeg godt skaffe jer forbindelsen. det var incl. sandblæsning.



Ole S.
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: pulverlakering
« Svar #1 Dato: Januar 21, 2006, 11:45:46 am »
Citat fra: ole s
Så har jeg fået mine fælge tilbage fra pulverlakeringen, det har kostet mig 325 kr pr. fælg hvis andre skulle være Interesseret kan jeg godt skaffe jer forbindelsen. det var incl. sandblæsning.



Ole S.


Ja, det var sgudda' en fin pris.  Næste vinter måske..?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: pulverlakering
« Svar #2 Dato: Januar 21, 2006, 10:40:37 pm »
Citat fra: nyg
Ja, det var sgudda' en fin pris.  Næste vinter måske..?


Fuck det!! Den kan sq stå på oliefilteret til den pris....

HVOR, Ole?!?!

:-) Niels
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
pulverlakering
« Svar #3 Dato: Januar 22, 2006, 01:38:59 am »
det lyder sgu rimeligt må man sige :D  :D  :D
   

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
pulverlakering
« Svar #4 Dato: Januar 22, 2006, 11:16:43 am »
Ved ikke hvor Ole har fået det lavet - Men hos www.metacoat.dk kan de gøre det til samme pris og de laver et RIGTIGT fint stykke arbejde..!!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
pulverlakering
« Svar #5 Dato: April 20, 2006, 02:25:06 pm »
Det kan godt være jeg spørger dumt men hvad vil det egentlig sige at få dem pulverlarkeret?

Har overvejet jeg gerne vil have gjort noget ved mine fælge til vinter:-)
mvh

Kenneth (SV650S)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
pulverlakering
« Svar #6 Dato: April 20, 2006, 02:32:21 pm »
Citér
K:
Det kan godt være jeg spørger dumt men hvad vil det egentlig sige at få dem pulverlarkeret?

Har overvejet jeg gerne vil have gjort noget ved mine fælge til vinter:-)
Malingen er i pulverform, og bliver sprøjtet på emnet gennem en speciel pistol. Pulveret er samtidig statisk (mener også det sker i pistolen), så det "hænger ved" på emnet. Derefter hænges emnet ind i en ovn, hvor det bliver bagt. Varmen får så pulveret til at flyde sammen.
« Senest Redigeret: Marts 12, 2015, 08:17:42 pm af Freddy »
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
pulverlakering
« Svar #7 Dato: April 21, 2006, 09:04:59 am »
Det vil så sige det holder bedre end en alm. lakering eller?
mvh

Kenneth (SV650S)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
pulverlakering
« Svar #8 Dato: April 21, 2006, 09:21:13 am »
Citér
Det vil så sige det holder bedre end en alm. lakering eller?


JA!, min far har fået pulverlakeret sin sommercykel for 10 år siden, han har været styrtet på den ét par gange og den ligner stadig en ny cykel.

Til trods for så mange timer i solen, så er den stadig ikke falmet..

Skal (når/hvis jeg får taget mig sammen) have malet alle mine alu-dele hos www.metacoat.dk når resten af cyklen også skal males..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
pulverlakering
« Svar #9 Dato: April 21, 2006, 09:49:30 am »
Hej Ole, jeg hører da gerne om den forbindelse :)
Har du billeder af resultatet´?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
pulverlakering
« Svar #10 Dato: April 21, 2006, 09:57:31 am »
Lidt info om pulverlakering:

Citér

Pulverlakering

Pulverprocessen fandt sin plads i industriel overfladebehandling i midten af sidste århundrede med ståsted i termoplastiske bindemidler. Pulverteknologien udviklede sig hurtigt hen imod termohærdende pulvere, som åbner mulighed for at opnå en række forskellige overflademæssige fordele og dermed en langt bredere industriel anvendelse. I dag betragtes overfladebehandling med pulver som enestående i en lang række applikationer og som et konkurrencedygtigt alternativ til emner, hvor der stilles særlige krav til fx. slag- og ridsefasthed eller korrosionsbeskyttelse.

Processen:

Pulverlakering er en industriel proces til overfladebearbejdning af metaloverflader, som skal farves eller beskyttes mod det omgivende miljø/klima. Pulverlakering er en proces, hvor et emne, efter en passende rengøring eller kemisk forbehandling, belægges med et termohærdende lag af pulver af fx polyester eller epoxy. Emnet med pulver anbringes i en ovn, hvor pulveret flyder sammen og danner en sammenhængende beskyttelse af emnet. Valg af forbehandling og type af pulver(e) vil give emnet forskellige overflademæssige kvaliteter. Blandt de væsentlige skal nævnes:

· Meget høj korrosions-stabilitet
· Ridse- og slagfaste overflader
· Graffiti-resistente overflader
· Frit farvevalg inden for gængse farveskalaer med et bredt udvalg i glans
· Struktur og hammereffekter
· Fremragende vejrbestandighed blandt de lysægte pulvertyper
· Emner er efter afkøling direkte klar til brug.

Fordelene for brugeren er indlysende, når processen skal sammenlignes med konventionelle overfladebehandlinger som varmgalvanisering eller vådmaling med organiske opløsningsmidler og de kendte vanskeligheder med påføring af maling i traditionel forstand. Processen foregår i et kontrolleret miljø på fabrik og resultatet er konsistent af høj kvalitet.

Prisen for pulverbelægning er som hovedregel altid konkurrencedygtig, når alternativerne til pulver sammenlignes under tilsvarende krav til kvalitet, finish og holdbarhed.

Karakteristika:

Overfladebehandling med pulver giver det færdige emne en lang række fordele, som samlet set gør processen til en attraktiv beskyttelse af stål og aluminium:

· Fremragende vejrbestandighed
· Holdbarhedstestet efter Florida-testmetoden
· Mulighed for graffiti-resistens
· Stor belægningselasticitet
· Modstandsdygtig overfor kemiske, mekaniske og korrosive påvirkninger

Disse fordele, som opnås ved belægning af metalemner gør pulverteknologien til et attraktivt valg, hvor der kræves en optimal teknisk, økonomisk og kvalitetsmæssig god løsning for overfladefinish.

Emnerne:

Forudsætningen for en elektrostatisk pulverpålægning er, at emnet er elektrisk ledende og at det kan tåle en tur i hærdeovn, hvor temperaturen holdes på mellem 180° og 200°. Herudover sætter kun fantasien og ovnens størrelse på 7,5 x 2,8 x 2,8 meter grænser for opgaverne. Blandt kundegrupper vi samarbejder med kan nævnes:

· Kabinetter og tyndpladekomponenter
· Bygningskomponenter (altaner, trapper, repos'er bærende stål mm)
· Alu- og zinkstøbte emner (håndtag, drev, kasser og låg mm)
· Cykler, fælge og komponenter til automobilfabrikkerne
· Smede- og maskinopgaver
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
pulverlakering
« Svar #11 Dato: April 21, 2006, 10:02:45 am »
Pulver lakering er godt – og hvis jeg havde mulighed for det, så havde jeg malet alle mine ejendele med det !!

Om det er godt til prisen – afhænger meget af, hvad der skal males/lakeres, ved lakering af fælge er pulver klart at foretrække, samt steder der er udsat for slid, som fodhvilere.

--> K

www.metacoat.dk som er nævnt, er nok lidt langt væk for dig, men min vurdering (som er min opfattelse) er de mere kendt for prisen end kvaliteten. Har læst at jesper roser dem flere steder. Jeg tror (uden at vide det) han kender nogen der oppe, men hvis det var tilfældet, er jeg sikker på, han sagde det højt.

Hvis du skal havde malet noget, så kør rundt til nogen stykker og vis dem delene (uden af ud har adsplittet cyklen) og hør hvad det koster at få det lavet til vinter – så kan du også se stederne an, og høre hvilken løsning de vil vælge.

Og derfra må du tage en beslutning..
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
pulverlakering
« Svar #12 Dato: April 21, 2006, 10:12:53 am »
øøøh Anders...

NEJ, jeg kender ikke nogen deroppe - ja, jeg har været deroppe nogle gange, men er ikke på bedre talefod end jeg er med f.eks. Fru Aagesen (hvor jeg også har fået god behandling, men drikker heller ikke kaffe med hende om søndagen)

Behandler folk mig godt (arbejder selv af at sælge service), ja så vil jeg med glæde snakke godt om dem og anbefale dem til andre.

Jeg anbefaler kun metacoat fordi at de laver et SUPER stykke arbejde..

Kan ikke lige se hvor du har den ide at de kun kan vinde på prisen og ikke kvaliteten fra???
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
pulverlakering
« Svar #13 Dato: April 21, 2006, 10:55:28 am »
jeg har været forbi og synes bare, at Bo (http://www.metacoat.dk/hvemervi/hvemervi.asp) mindet om dig… det er ikke sagt for at svine dig til  :o  :o

Og jeg kan da godt indrømme at jeg har drukket kaffe med Fru Aagesen  og jeg ikke er neutral omkring Aagesen, det er du ret i  :oops:  men jeg har kun henvist til produkter (tror kun det er sket en gang- hvis du kan finde tre eksempler, så giver jeg kaffe :wink: ) de har, så undladt at sige noget godt eller skidt om stedet… Jeg synes jo alle skal handle der

Jeg har talt med folk der bruger/brugte Metacoat – og synes at mange nævner, om ikke andet var det billigt, og så kan man få lavet ting om natten :roll:
Men som jeg skrev var det min opfattelse uden af være ”fagmand pulver”.

Det var ikke ment som et angreb
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
pulverlakering
« Svar #14 Dato: April 21, 2006, 11:06:54 am »
Godt nok har Bjarne Bo Jensen samme efternavn som mig - men hvis jeg er i familie med ham så må det være MEGET langt ude ;) :D (lige som de 2138247523485 andre der hedder Jensen)

Hentyder ikke til at du har et godt forhold til Aagesen, den var myntet på mig selv.. - at selvom at jeg ikke kender nogen personligt (Ja ok, kender da Majse lidt) hos Aagesen, så anbefaler jeg dem stadig..

Hvilket også gælder FA MotoSport (hvor jeg kun har været 1 gang - men vender tilbage hvis det skal være nødvendigt)

Hvis du bedømmer én fagmand på at hans priser er fair og han laver ting uden regning, tjaaah, så vil jeg mene at det er et lidt spinkelt grundlag??

Jeg prøver blot at hjælpe andre SV-folk med at få en god oplevelse i forbindelse med pulverlakering..

Heller ikke ment som et angreb mod dig.. ;) :)

Nok om det, det skal jo ikke handle om det her.. :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.