Forfatter Emne: USD forgaffel forum.  (Læst 38851 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Corlin

  • Gæst
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #15 Dato: Marts 14, 2007, 02:12:50 pm »
USD på 600/750 er den samme. Som Rune siger er den bygget til 310 mm skiver hvilket bare gør det nemmere for dig at skifte.
Vi andre med K4-K5 gafler skal ud i 5 mm spacere og længere bolte.

Nu varer det ikke længe før jeg rent faktisk begynder på projektet. Hvis du bor i nærheden af farum er du velkommen til at kigge forbi og kigge med når vi swopper gaffel.

Corlin

Du må meget gerne sige til, jeg bor godt nok på Falster men arbejder i Høje Tåstrup og det er jo ikke langt væk.




Jeg regner med at det bliver inden for de næste 2-3 uger. Er i gang med at renovere hele hytten hjemme og det tager lidt tid.
Send mig lige dit nummer så ringer jeg til dig når jeg ved noget mere.

Corlin

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #16 Dato: Marts 14, 2007, 02:38:22 pm »
MHT clip-ons ville jeg foreslå dig at du får et sæt "originale" fra en GSXR i nogenlunde samme årgang som gaflen.  det er klart det nemmeste og der møder du ikke nogen overraskelser, der skal du bare skrue dine kontakter og håndtag på, som originalt på din SV.

Der er alt hvad du skal bruge (huller til dine kontakt huse (så de sidder ordentligt fikseret, huller m gevind til  bremsevædske beholder etc.) de er godt ikke justerbare som de dyre "aftermarket" clip-ons. Men du skulle kunne få dem til en ret billig penge på ebay el. lign.

Det skal så lige nævnes at de huller sidder forskelligt på hhv. gsxr og SV650 :!: (ved det af erfaring  :wink: )
Men det er nemt at lave nye huller.

Der er også lidt forskel på modellerne, så køb et matchende sæt clip-on'er.
gsxr1000 k4 er f.eks. forskellig fra gsxr600/750 k4. (igen, bitter erfaring  :rolleyes: )
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

speedfanatic

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #17 Dato: Marts 14, 2007, 03:34:12 pm »
Ang clip-ons til USD skiftet, så har jeg monteret clipons fra TL1000s på en gsxr 1000k5 gaffel. Der er masser af plads ved kåben og de giver alligevel en pænt agressiv kørestilling uden at være for høje. Klart at anbefale. Fik mine fra ebay til 25 euro.
Ride fast, take chances.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #18 Dato: Marts 15, 2007, 06:12:38 pm »
Jeg var faktisk slet ikke klar over at K6 var anderledes da jeg købte min gaffel sidste år, nu kan jeg så se at jeg sparer afstandstykkerne, men måske skal ud og have nogle spacere til forakslen og at styrlåsen ikke kommer til at virke.

Det er nok til at leve med, glæder mig vildt til at se SV'en med USD, så snart jeg har fået styr på alle detaljerne.
SV1000S K6 - blå.

Corlin

  • Gæst
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #19 Dato: April 19, 2007, 10:31:03 am »
Okay så er den nye gaffel monteret. Selve skiftet tager omkring en time og alt passer direkte over på. Dog sidder styrstoppene lidt anderledes på en gixer gaffel og har ingen effekt på SV1000 stellet.
Der er monteret clip ons fra LSL som kræver lidt tilpasning. Bl.a skal der bores huller til montering af kontakt huse på begge sider. Beslaget til bremse vædske beholder sidder nu monteret i det øverste hul fra selve bremse greb beslaget. Dette krævede at jeg måtte skære lidt af længden på det originale beslag men da det er i tyndt aluminum er det en let sag. Gasgrebet er også blevet vinklet lidt fremover på styret således at kablerne nu sidder foran kontakthuset for at give nok plads til vædske beholderen. Det betyder samtidig at jeg ikke skal flytte rundt på hånden når der gives fuld gas. En lille detalje jeg længe har været irriteret over.

Nu mangler bare at udlufte bremser og montere de nylakerede kåbedele. Og så ud og teste de nye og sikkert anderledes køreegenskaber.

Corlin

 

Corlin

  • Gæst
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #20 Dato: April 25, 2007, 05:45:15 am »
Så blev jeg færdig med ombygningen. De første indtryk efter 100 km på småveje er intet mindre end forbløffende.
Jeg fristes til at undre mig over hvorfor i alverden Suzuki ikke fra begyndelsen har sat en USD på Svinet.
Styre villigheden og responsen fra forhjulet er ganske enkelt betydeligt bedre. Følingen med hele maskinen i sving er markant forøget. Jeg kan klart anbefale et skift til USD forgaffel. Dog skal det siges at affjedringen bag nu føles endnu værre end før. Det må blive næste projekt at få skiftet til en hurtigere dæmper bagpå.
Men første indtryk er meget fine.

Corlin
 

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #21 Dato: April 25, 2007, 03:08:50 pm »
Så blev jeg færdig med ombygningen. De første indtryk efter 100 km på småveje er intet mindre end forbløffende.
Jeg fristes til at undre mig over hvorfor i alverden Suzuki ikke fra begyndelsen har sat en USD på Svinet.
Styre villigheden og responsen fra forhjulet er ganske enkelt betydeligt bedre. Følingen med hele maskinen i sving er markant forøget. Jeg kan klart anbefale et skift til USD forgaffel. Dog skal det siges at affjedringen bag nu føles endnu værre end før. Det må blive næste projekt at få skiftet til en hurtigere dæmper bagpå.
Men første indtryk er meget fine.

Corlin
 

Hvad med bremserne? Er de kraftigere? Er der mere føling?
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Corlin

  • Gæst
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #22 Dato: April 26, 2007, 09:04:52 am »
Mit første indtryk er at der ikke er den store forskel i bremserne. De reagerer med nogenlunde samme indføling som de gamle. Dog skal det siges at jeg ikke har skiftet klodser og bruger derfor dem som allerede sad i, går ud fra at det er de originale som bliver monteret på USA modeller. Hvad det så er for nogle ved jeg ikke.  Skal senere i dag ud på en længere tur og vil teste bremserne mere intensivt.

Corlin

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #23 Dato: April 26, 2007, 10:52:09 pm »
Så blev jeg færdig med ombygningen. De første indtryk efter 100 km på småveje er intet mindre end forbløffende.
Jeg fristes til at undre mig over hvorfor i alverden Suzuki ikke fra begyndelsen har sat en USD på Svinet.
Styre villigheden og responsen fra forhjulet er ganske enkelt betydeligt bedre. Følingen med hele maskinen i sving er markant forøget. Jeg kan klart anbefale et skift til USD forgaffel. Dog skal det siges at affjedringen bag nu føles endnu værre end før. Det må blive næste projekt at få skiftet til en hurtigere dæmper bagpå.
Men første indtryk er meget fine.

Corlin
 

den fornemmelse kender jeg udemærket godt. den føles pludselig meget død og tung i røven. også når det er på en gixxer
nu med gixxer 1000k8:o)

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #24 Dato: Maj 08, 2007, 07:28:37 pm »
Nogen der har en komplet liste over hvad der skal bruges hvis man nu vil montere en USD gaffel på sin SV650S K1, så man ikke lige pludselig står og mangler en stump eler to.
OG hvad vil sådan et projekt løbe op i.
/Casper

Corlin

  • Gæst
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #25 Dato: Maj 25, 2007, 09:28:40 am »
Jeg tror at du skal have fat i Rune. Der er så vidt jeg har forstået flere forskelle på SV650 og 1000. På SV1000 er det meget enkelt og problemfrit hvorimod der er flere modifikationer på SV650.

Corlin 

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #26 Dato: Maj 25, 2007, 09:40:50 am »
Du skal bruge en komplet gaffel med broer og bremsekalibre og hjulaksel - pris ca. 4-5000 for en nyere model med radialbremser
en passende forfælg + bremseskiver - pris 1-2000 for fælgen, måske inkl. brugte skiver hvis du er heldig.
clip-on'er - pris 500-1000 for et brugt sæt
evt. bremsemaster for bedre at udnytte de bedre bremser - pris 500-1000 (jeg fik min til 800 kr. inkl. højre clip-on)
armerede bremseslanger (fordi det ville være en skam at montere nogle gamle gummislanger) - pris ca. 5-800
til den gamle SV650, et nyt kronrørsleje - pris 45 USD fra http://www.twinworksfactory.com/svmods.htm
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #27 Dato: Juli 14, 2007, 11:21:22 am »
Er der nogle der kan fortælle hvilken GSXR USD gaffel der passer bedst og er lettest at montere på en SV1000S K4.
Hvilken årgang skal det være ?
Passer såvel en GSXR600 og GSXR750 ?
Hvad skal følge med (forgaffelbro, bremsekalibre, aksel, etc. ?)
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #28 Dato: Juli 14, 2007, 06:12:02 pm »
Er der nogle der kan fortælle hvilken GSXR USD gaffel der passer bedst og er lettest at montere på en SV1000S K4.
Hvilken årgang skal det være ?
Passer såvel en GSXR600 og GSXR750 ?
Hvad skal følge med (forgaffelbro, bremsekalibre, aksel, etc. ?)


Dem der passer bedst er:
GSX-R 600 04-05
GSX-R 750 04-05
GSX-R 1000 03-04
De passer lige på, øverste forgaffel bro bibeholder muligheden for styrlås, passer 100% med din SV1000 forfælg.
Kræver at de sætter 5 mm afstandsstykker på bremsebalibrene, så de passer til dine 310 mm SV1000 bremseskiver.
(GSX-R'erne bruger normalt 300 mm skriver)
Alle disse har også radial bremser.

Ligeledes passer følgende ligeså godt men har dog konventionelle bremser:
GSX-R 750 00-03
GSX-R 1000 01-02
Men kræver at du skifter til 320 mm bremseskiver.

Såfremt du bruger de førstnævnte, skal du bruge:

Gaffelben
Begge gaffelbroer (skal være fra samme model GSX-R)
Bremsekalibre
Clip-on'er  (skal være fra samme model GSX-R)

Du genbruger fra din SV1000:
Forfælg + aksel
bremseskiver (såfremt du benytter førnævnte afstandsstykker)
Alt der sidder på clip-on'erne: kontakter, greb, mastercylindre mv.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: USD forgaffel forum.
« Svar #29 Dato: Juli 25, 2007, 08:57:22 pm »
Tak for velbeskrevet info.

Passer lejerne fra SVén på USD gaflen, i dette tilfælde fra en GSXR750 K4.
Og passer bagbremsen fra ovennævnte også på SVén ?
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger