Forfatter Emne: Xenon på K5  (Læst 1552 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Xenon på K5
« Dato: Marts 27, 2008, 08:25:55 am »
Hej jeg ville høre om der var nogle, som definitivt kunne fortælle mig, om lygterne på min SV650S K5 05'  er godkendt til xenon?? for det skal de vist være?? :huh:
Ved ikke om det er lov mæssigt eller om lygten sompelthen ikke kan tåle xenon'en??
Vil nemlig bestille i dag!! :D
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Xenon på K5
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2008, 09:41:33 am »
Forresten er der nogle som har en god ide til mine positions lys?? det er jo alm. pære(gullige) og hvilken type pære er det?? :huh:
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Xenon på K5
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2008, 10:13:53 am »
Jeg kører selv med Xenon, godt nok på et kilosvin K4, men der skulle ikke være den store forskel. Xenon passer fint til cyklen det er bare ikke lovligt fordi den ikke er typegodkendt til Xenon, så det koster kr. 510,- at møde en  :police: uden hjertet det rettet sted. Xenon redder jo som bekendt liv og forbedre dit sysfelt markant, men det er de vist ligeglade med dem som laver lovene.  :huh:

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Xenon på K5
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2008, 10:39:03 am »
De er ikke godkendt - ud over DE-linser, skal du have lygtevasker og automatisk lygtejustering..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Xenon på K5
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2008, 10:54:03 am »
men de tager ikke skade???
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Xenon på K5
« Svar #5 Dato: Marts 27, 2008, 11:20:29 am »
men de tager ikke skade???

Ikke efter min overbevisning, da pærerne udvikler mindre varme end alm. H4-pærer.

Dog vil jeg sige der er større mulighed for fugt i lygtehuset, da varmen ikke tvinger det fugt, der nu er kommet ind ud....
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Xenon på K5
« Svar #6 Dato: Marts 27, 2008, 03:01:31 pm »
men de tager ikke skade???

Ikke efter min overbevisning, da pærerne udvikler mindre varme end alm. H4-pærer.

Dog vil jeg sige der er større mulighed for fugt i lygtehuset, da varmen ikke tvinger det fugt, der nu er kommet ind ud....

Jeg har monteret Xenon på min Sv1000 og kunne ikke lade være med at måle strømforbruget efter det var monteret. Min tager 6 ampere imens det varmer op og falder til 4 ampere når der er kommet fuld blus på. Så der er vist ikke den store forskel fra en almindelig pære til Xenon...
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Xenon på K5
« Svar #7 Dato: April 14, 2008, 08:42:37 pm »
en xenon pære tager kun 32 w mens de alm. tager 55/60w iflg forhandleren.( kører kun med xenon i bilen)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr