Forfatter Emne: Test af WindTamer ørepropper  (Læst 7754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Test af WindTamer ørepropper
« Dato: Maj 12, 2008, 10:28:32 am »
Jeg modtog i lørdags mine for nyligt bestilte WindTamer ørepropper med posten, fra Ear Plug Superstore.
http://earplugstore.stores.yahoo.net/wimoearpl.html

Med den beskrivelse jeg har læst på deres hjemmeside må jeg indrømme at jeg forventede en del af dem. Forventningerne blev dog efter en tur på kun ca 40 km ikke opfyldt, over hovedet !!
Til en samlet pris på 170,- for 3 sæt samt forsendelse, havde jeg forventet at de i det mindste virkede lige så godt som mine nuværende til 2,5 kr pr sæt. De lover på hjemmesiden at de skulle dæmepe mere jo større lydtrykket er, hvilket også skulle gøre det muligt at tale sammen når man holder stille f.eks.
Tale sammen kan man godt. De dæmper dog ikke vindstøjen nær så meget som mine nuværende, og de genererer nærmest en lille form for ekko i min øregang.

Min kæreste som var bagpå, på testkørslen, og som også prøvede et sæt WindTamer, havde samme oplevelse som jeg.

Ville blot fortælle om min erfaring, så andre kan måske kan drage nytte af den også.

EDIT: Jeg kan lige tilføje at de tilmed ikke er spor behagelige at have i ørene. MAn kan meget tydeligt mærke "lamellerne" som nærmest skærer en lille smule i øregangen.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #1 Dato: Maj 12, 2008, 11:30:48 am »
God anmeldelse!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #2 Dato: Maj 13, 2008, 08:59:58 am »
MAn kan meget tydeligt mærke "lamellerne" som nærmest skærer en lille smule i øregangen.
Det lyder direkte ubehageligt. Jeg tror jeg nøjes med dem til 2.5,- Ellers en glimrende anmeldelse.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #3 Dato: Maj 13, 2008, 11:40:28 am »
Har hørt om silicone ørepropper fra Matas - nogen der har erfaring med dem ?
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

LB

  • Gæst
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #4 Dato: Maj 13, 2008, 12:14:40 pm »
Super anmeldelse - jeg var ved at bestille dem for 14 dage siden, men besluttede mig i sidste øjeblik for at punge ud til nogle formstøbte istedet. Det er jeg da superglad for nu :angel:

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #5 Dato: Maj 13, 2008, 04:18:11 pm »
Super anmeldelse - jeg var ved at bestille dem for 14 dage siden, men besluttede mig i sidste øjeblik for at punge ud til nogle formstøbte istedet. Det er jeg da superglad for nu :angel:

Jaja, bare gnid salt i såret...  :whatever:
Har du brugt andre ørepropper før? Jeg mener kan du beskrive forskellen mellem de formstøbte og f.eks. de der man klemmer/ruller sammen, stopper i øret, og de så udvider sig ???

LB

  • Gæst
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #6 Dato: Maj 13, 2008, 09:44:01 pm »
Super anmeldelse - jeg var ved at bestille dem for 14 dage siden, men besluttede mig i sidste øjeblik for at punge ud til nogle formstøbte istedet. Det er jeg da superglad for nu :angel:

Jaja, bare gnid salt i såret...  :whatever:
Har du brugt andre ørepropper før? Jeg mener kan du beskrive forskellen mellem de formstøbte og f.eks. de der man klemmer/ruller sammen, stopper i øret, og de så udvider sig ???
I am so sorry - folk med røde sæder kan ta´det  :D
Jeg regner med at få dem i slutningen af ugen, så skal jeg nok vende tilbage - jeg har brugt de klassikse gule indtil videre....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #7 Dato: Maj 13, 2008, 10:18:51 pm »

Har du brugt andre ørepropper før? Jeg mener kan du beskrive forskellen mellem de formstøbte og f.eks. de der man klemmer/ruller sammen, stopper i øret, og de så udvider sig ???
Jeg kan give et indspark hvis det er ok. :huh: :blink:

Jeg fik stor irritation af at køre med de gule skumpropper i mere end 2 timer, men jeg kan have de formstøbte i hele dagen uden problemer. (Jeg har haft dem i en hel dag da jeg skar brænde) :loser:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #8 Dato: Maj 14, 2008, 12:29:11 pm »

Har du brugt andre ørepropper før? Jeg mener kan du beskrive forskellen mellem de formstøbte og f.eks. de der man klemmer/ruller sammen, stopper i øret, og de så udvider sig ???
Jeg kan give et indspark hvis det er ok. :huh: :blink:

Jeg fik stor irritation af at køre med de gule skumpropper i mere end 2 timer, men jeg kan have de formstøbte i hele dagen uden problemer. (Jeg har haft dem i en hel dag da jeg skar brænde) :loser:

Selvfølgelig er det da ok :D
Jeg har endnu ikke kørt så lang tid at de har irriteret mig. Er faktisk lige skiftet fra nogle orange lidt kegleformede nogen, osse af typen som man klemmer sammen, til de der cylinderformede gule som kommer i sådan en lille paphylster/æske. De er faktisk EN DEL bedre end de andre som jeg ellers var nogen lunde tilfreds med :D så jeg er ved godt mod lige nu :D

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #9 Dato: Maj 14, 2008, 01:06:34 pm »
Surt at købe noget som bare viser sig at være noget bras, men det er jo ikke altid nemt. Jeg har netop fået disse HEAROS ind ad døren fra Louis. Det er så i 30 kr. klassen og fungerer udmærket. De kan være lidt svære at få dem ind i ørene men lidt olie får dem til at glide nemt. De sidder ikke super behageligt, men bedre end dem til 2,50 kr. Det mest positive er at lyden reelt dæmpes på en meget behagelig måde. ALT vindstøj soteres fra og andre lyde dæmpes bare, specielt slipper de dybe toner fra mine Akrapovic potter igennem. SKØNT. Til 30 kr. er det nogle fine propper, men jeg overvejer stadig at købe nogle dyrere mest pga. pasformen.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #10 Dato: Maj 14, 2008, 01:18:04 pm »
Når vi nu er ved det med ørerne. Er der nogen der har erfaringer med disse Alpine propper?

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=49091
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Test af WindTamer ørepropper
« Svar #11 Dato: Maj 14, 2008, 01:42:15 pm »
Jeg har netop fået disse HEAROS ind ad døren fra Louis. Det er så i 30 kr. klassen og fungerer udmærket.

Det er også dem jeg bruger, jeg synes også de fungerer fint. Specielt er det muligt med dem at skabe et let undertryk i øret så de dæmper endnu mere. Men at have dem i øret i mere end to-tre timer ad gangen bliver lidt anstrengende. Og så er de hurtige at vaske.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).