Forfatter Emne: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???  (Læst 7002 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #15 Dato: Januar 26, 2010, 11:17:24 pm »

Titanium, tja ud at køre og kan du løgge hånden på selve potten efter kort tid, og holde den der så er det Ti, hvis du hører en sydende lyd og hurtigt trækker snitterne til dig så er det rustfrit stål :P :P

Lars

Eller osse er det fordi den der ikke er varm har uld tilbage i potten og den der får fingrene til at syde ikke har noget uld tilbage.  :wink:

Det har intet med materialet af yder røret at gøre.  :D
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #16 Dato: Januar 26, 2010, 11:58:03 pm »

Titanium, tja ud at køre og kan du løgge hånden på selve potten efter kort tid, og holde den der så er det Ti, hvis du hører en sydende lyd og hurtigt trækker snitterne til dig så er det rustfrit stål :P :P

Lars

Eller osse er det fordi den der ikke er varm har uld tilbage i potten og den der får fingrene til at syde ikke har noget uld tilbage.  :wink:

Det har intet med materialet af yder røret at gøre.  :D

Har det ikke noget at gøre med titaniums større varmeledningsevne sammenlignet med rustfristål ?
Sådan har jeg altid forstået eller misforstået det
 :oops:
Gik udfra at det var det samme med Carbon-potterne. Min potte på SV'eren bliver heller ikke videre varm, og har aldrig blevet det. Heller ikke når jeg kører langsomt rundt på banen
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #17 Dato: Januar 27, 2010, 09:30:51 am »
Ulden skal holde varmen væk fra yderrøret uanset hvilket materiale det er lavet af.

Kulfiber er meget overfølsom overfor varme, så derfor er det vigtigt at skifte ulden i tide, hvor de andre materialer skal have en voldsomt kraftigere varme før de misfarves og ødelægges.

Men fælles for alle potter er at de ikke bliver varme med ny uld i og gradvist bliver de varmere og varmere i takt med ulden vibreres i stykker og skydes ud.
Her skal det siges at en 1000 ccm V2 er den værste, efterfulgt af 650 ccm V2.
De 4 pattede er ikke lige så slemme til at smadre ulden, så der skal ikke skiftes så tit.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #18 Dato: Januar 27, 2010, 02:45:41 pm »
Men fælles for alle potter er at de ikke bliver varme med ny uld i og gradvist bliver de varmere og varmere i takt med ulden vibreres i stykker og skydes ud.
Her skal det siges at en 1000 ccm V2 er den værste, efterfulgt af 650 ccm V2.
De 4 pattede er ikke lige så slemme til at smadre ulden, så der skal ikke skiftes så tit.

Hvornår ved man at ulden skal skiftes...? Er det når potterne bliver rigtig varme ?

Mere så jeg ved hvornår jeg skal købe et får !  :wink:  :lmao:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #19 Dato: Januar 27, 2010, 03:55:04 pm »
Citér
Mere så jeg ved hvornår jeg skal købe et får !  :wink:  :lmao:

Køb et lam istedet og så vask det dagligt i Pantene Pro-V...... Bedre lyddæmpning skal du lede længe efter, og så dufter det også dejligt når man ligger og hygger bag dig !!!!!  :hand: :hand: :hand:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #20 Dato: Januar 27, 2010, 03:57:25 pm »
Her skal det siges at en 1000 ccm V2 er den værste, efterfulgt af 650 ccm V2.

Nu har en SV1000 jo to rør og SV650'eren kun ét. Jeg ville derfor tro at trykket bliver større i røret på en 650'er? Har det ikke noget at sige?

Igen - jeg har aldrig hørt om nogen SV1000-drenge som har haft problemer med flækkede potter. Til gengæld har i hvert fald Freddy herindefra flækket et par carbon-potter (muligvis pga. fabrikationsfejl på potterne).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #21 Dato: Januar 27, 2010, 08:30:08 pm »
Citér
Mere så jeg ved hvornår jeg skal købe et får !  :wink:  :lmao:

Køb et lam istedet og så vask det dagligt i Pantene Pro-V...... Bedre lyddæmpning skal du lede længe efter, og så dufter det også dejligt når man ligger og hygger bag dig !!!!!  :hand: :hand: :hand:

 :lmao: * 10  :thumbsup:  kan lide din humor Batman..og hvis du kommer og kører med mig i år lover jeg at at proppe et par wunderbaum i potterne...når du skal ligge bagved og hyggekøre ...husk avis   :lmao:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #22 Dato: Januar 27, 2010, 10:47:37 pm »
Ulden skal holde varmen væk fra yderrøret uanset hvilket materiale det er lavet af.

Kulfiber er meget overfølsom overfor varme, så derfor er det vigtigt at skifte ulden i tide, hvor de andre materialer skal have en voldsomt kraftigere varme før de misfarves og ødelægges.

Men fælles for alle potter er at de ikke bliver varme med ny uld i og gradvist bliver de varmere og varmere i takt med ulden vibreres i stykker og skydes ud.
Her skal det siges at en 1000 ccm V2 er den værste, efterfulgt af 650 ccm V2.
De 4 pattede er ikke lige så slemme til at smadre ulden, så der skal ikke skiftes så tit.

Jannik, tak for hjælpen til at aflive endnu en af mine vildfarelser
 :thumbsup: :D
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #23 Dato: Januar 27, 2010, 11:16:13 pm »

Hvornår ved man at ulden skal skiftes...? Er det når potterne bliver rigtig varme ?

Mere så jeg ved hvornår jeg skal købe et får !  :wink:  :lmao:

 :lol: :lol: :lol: Du er ikke i tvivl når du mærker på dine potter, hvornår det er tid.  :wink:

Når du ikke kan holde på dem, så er det på høje tid.  :rant:

Værst er normalt 2/3 nede i potten set fra afgangen af potten.

VIGTIGT!!!!! Køb måtter og ikke løs uld, da det er det eneste der holder til V2, og normalt skal man bruge 3 sæt uld til 2 potter.  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #24 Dato: Januar 27, 2010, 11:17:59 pm »

Nu har en SV1000 jo to rør og SV650'eren kun ét. Jeg ville derfor tro at trykket bliver større i røret på en 650'er? Har det ikke noget at sige?

Igen - jeg har aldrig hørt om nogen SV1000-drenge som har haft problemer med flækkede potter. Til gengæld har i hvert fald Freddy herindefra flækket et par carbon-potter (muligvis pga. fabrikationsfejl på potterne).

Min erfaring viser at 1000´eren er hårdest ved potterne selv om der er 2.

Men en 1000´er med 2i1 er nu værst, spørg bare Hønse.  :grin: :grin: :grin:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #25 Dato: Januar 27, 2010, 11:54:49 pm »

Nu har en SV1000 jo to rør og SV650'eren kun ét. Jeg ville derfor tro at trykket bliver større i røret på en 650'er? Har det ikke noget at sige?

Igen - jeg har aldrig hørt om nogen SV1000-drenge som har haft problemer med flækkede potter. Til gengæld har i hvert fald Freddy herindefra flækket et par carbon-potter (muligvis pga. fabrikationsfejl på potterne).

Så er det vist godt jeg har fået mine to carbon-potter på min 650'ers patter...  :innocent:

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #26 Dato: Januar 28, 2010, 07:51:14 am »

Hvornår ved man at ulden skal skiftes...? Er det når potterne bliver rigtig varme ?

Mere så jeg ved hvornår jeg skal købe et får !  :wink:  :lmao:

 :lol: :lol: :lol: Du er ikke i tvivl når du mærker på dine potter, hvornår det er tid.  :wink:

Når du ikke kan holde på dem, så er det på høje tid.  :rant:

Værst er normalt 2/3 nede i potten set fra afgangen af potten.

VIGTIGT!!!!! Køb måtter og ikke løs uld, da det er det eneste der holder til V2, og normalt skal man bruge 3 sæt uld til 2 potter.  :rolleyes:

Tak for info Jannik  :respekt: :thumbsup:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Sv: Hmmm.. hvad er dette for nogle potter ???
« Svar #27 Dato: Januar 29, 2010, 11:57:41 pm »
Titanium, tja ud at køre og kan du løgge hånden på selve potten efter kort tid, og holde den der så er det Ti, hvis du hører en sydende lyd og hurtigt trækker snitterne til dig så er det rustfrit stål :P :P

hvis det var en leo vince så ville der have været et LV mærke i ende pladen


Tøhø  :shock:

Jeg havde egentlig gættet på Leo Vinci potter, men hva ved jeg...
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski