Forfatter Emne: Billig Rukka jakke  (Læst 6249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Billig Rukka jakke
« Dato: November 01, 2010, 08:26:01 pm »
Jeg har godt nok postet den en gang tidligere, men den kommer lige igen.
Nu har jeg kørt meget af denne sæson i denne jakke, det er uden tvivl den mest lækre beklædningsgenstand jeg har! 210 euro er ikke mange penge for en rukka jakke!
http://www.bekleidung-motorrad.de/artikel.php?ad=102846
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Billig Rukka jakke
« Svar #1 Dato: November 01, 2010, 11:29:46 pm »
Jeg er også rigtig glad for min Rukka jakke (sæt) :) Dog ikke lige den model..  :mrgreen:

Det er selvfølgelig ikke særlig street i forhold til læder, men det er noget nemmere  :whatever:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Billig Rukka jakke
« Svar #2 Dato: November 03, 2010, 07:11:32 pm »
Jeg er også rigtig glad for min Rukka jakke (sæt) :) Dog ikke lige den model..  :mrgreen:

Det er selvfølgelig ikke særlig street i forhold til læder, men det er noget nemmere  :whatever:
Hvordan nemmere??? :shocked:

Jeg har også et rukka sæt (som jeg aldrig bruger) og 4 læderdragter (2 heldragter og 2 2-delte) og jeg ville ALDRIG bytte læderklunset for textil.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Billig Rukka jakke
« Svar #3 Dato: November 03, 2010, 08:07:03 pm »
Jeg er også rigtig glad for min Rukka jakke (sæt) :) Dog ikke lige den model..  :mrgreen:

Det er selvfølgelig ikke særlig street i forhold til læder, men det er noget nemmere  :whatever:
Hvordan nemmere??? :shocked:

Jeg har også et rukka sæt (som jeg aldrig bruger) og 4 læderdragter (2 heldragter og 2 2-delte) og jeg ville ALDRIG bytte læderklunset for textil.
Jeg vil gætte på nemmere=vandtæt?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Billig Rukka jakke
« Svar #4 Dato: November 03, 2010, 09:28:47 pm »
Læder skal vel også vedligeholdes? :) Og det er nemmere at have almindeligt tøj under textil end læder? Køre sjældent i regnvejr alligevel  :innocent:

Ret mig endelig hvis det er en skrøne jeg har bildt mig selv ind  :mrgreen:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Billig Rukka jakke
« Svar #5 Dato: November 03, 2010, 11:16:53 pm »
Min læderdragt som er mættet med læderfedt, kan holde tæt i min 2 timers kørsel i silende regn.  :thumbsup:

Korrekt at jeg ikke kan have bukser under mit lædertøj, men jeg kan heller ikke have sko nede i mine støvler, så jeg skal alligevel have en tanktaske med til sko, og der er fint plads til et par bukser også.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

  • Gæst
Sv: Billig Rukka jakke
« Svar #6 Dato: November 04, 2010, 08:16:56 am »
Jeg har i en del år kørt med textil, men så ville jeg prøve med læder og købte for tre år siden en 2-delt læder dragt. (Berik)

Jeg synes også at textil er klart det mest praktiske i hverdagen. Jeg har også kørt i regnvejr med min læder dragt og jeg bliver altså rigtig våd. Den har noget "stræk stof" forskellige
steder for bedre pasform og regnen pisser igennem der og ved lynlåsen.

Ved forår og efterår er læder koldt og det kræver noget varmt inderbeklædning, textil har ofte en thermo inderbeklædning som er lynet i.

Vedligeholdelen synes jeg er den samme, læder skal have læderfedt og textil skal vaskes med noget specielt sæbe til Gore-Tex og efterfølgende impræneres.

De fleste textil jakker har også flere lommer til pung, nøgler, cigaretter osv. Jeg kører i læder og har derfor altid en lille rygsæk med hvor jeg har alle de praktiske ting.

Hvis læderdragten sidder rigtigt "blafre" den ikke når man kører. Selvom textil har justering ved ærmer og i livet så sidder den ikke så tæt som læder og derved "blafre" det når man kører.

Mange "føler sig" mere sikker i læder, men diverse undersøgelser viser at textil i dag er lige så sikker som læder.

Det er så min mening om læder vs. textil, men det er jo en subjektiv mening. Tøjet er en vigtig faktor for den passive sikkerhed, derfor prøv begge dele og vælg så det som du føler dig
bedst tilpas at kører i. 
« Senest Redigeret: November 04, 2010, 08:19:37 am af René T »

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Billig Rukka jakke
« Svar #7 Dato: November 04, 2010, 09:06:29 am »
Jeg kører i hverdagen med en kombiudgave - det vil sige læderbuks og tekstiljakke der kan lynes sammen. Det er mit foretrukne "hverdagstøj". Men læderdragten luftes bestemt også :)
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S