Forfatter Emne: Afrensning af lædertøj  (Læst 11807 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Anita

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 133
Afrensning af lædertøj
« Dato: Maj 27, 2006, 10:16:02 am »
Hvordan afrenser man lædertøj og kan det i det hele taget lade sig gøre ???
Jeg har desværre fået nogle rigtig grimme skjolder på mit lædertøj (salt). Jeg har prøvet at afvaske dragten og komme godt med læderfedt på og det dæmper det også, men hver gang jeg har kørt i regnvejr, dukker skjolderne op igen. Nogle gode forslag (andet end at købe en ny dragt  :?)
SV1000S K4

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Re: Afrensning af lædertøj
« Svar #1 Dato: Maj 27, 2006, 12:10:27 pm »
du tager en gang sæbespåner, ind i vaskemaskinen på 30c ,og lad det så lufttørrer ,så skal det så bare ha' læderfedt eller lædervoks når det er tørt ,og vupti nyt læder
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Afrensning af lædertøj
« Svar #2 Dato: Maj 27, 2006, 07:37:15 pm »
du tager en gang sæbespåner, ind i vaskemaskinen på 30c ,og lad det så lufttørrer ,så skal det så bare ha' læderfedt eller lædervoks når det er tørt ,og vupti nyt læder

Jeg ved ikke om jeg ville smide den i vaskemaskinen, men det med sæbespånerne kan jeg godt gå med til.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Afrensning af lædertøj
« Svar #3 Dato: Maj 27, 2006, 07:46:44 pm »
du tager en gang sæbespåner, ind i vaskemaskinen på 30c ,og lad det så lufttørrer ,så skal det så bare ha' læderfedt eller lædervoks når det er tørt ,og vupti nyt læder

Jeg ved ikke om jeg ville smide den i vaskemaskinen, men det med sæbespånerne kan jeg godt gå med til.

Og vi ved alle at Nyg er "Dr lederhosen" - mandens læderdragt skinder stadig som ny, til trods for at den er ældre end mig ;) - heheh :D
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Afrensning af lædertøj
« Svar #4 Dato: Maj 27, 2006, 09:17:34 pm »
du tager en gang sæbespåner, ind i vaskemaskinen på 30c ,og lad det så lufttørrer ,så skal det så bare ha' læderfedt eller lædervoks når det er tørt ,og vupti nyt læder

Jeg ved ikke om jeg ville smide den i vaskemaskinen, men det med sæbespånerne kan jeg godt gå med til.
Kan du så ikke lige være en go' jyde og så komme med en "vaskeanvisning"? Min elendige gnu trænger alvorligt til en omgang TLC, og jeg syntes lige det med vaskemaskinen lød så dejligt nemt.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Afrensning af lædertøj
« Svar #5 Dato: Maj 27, 2006, 09:53:11 pm »
du bliver altså nødt til at stoppe med de body-tequilaer, når du har læder på Anita :shock: :shock: :? :? :D :D
   

Anita

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 133
Sv: Afrensning af lædertøj
« Svar #6 Dato: Maj 27, 2006, 09:57:39 pm »
du bliver altså nødt til at stoppe med de body-tequilaer, når du har læder på Anita :shock: :shock: :? :? :D :D

 :lol: :lol: - Jeg vidste, at jeg gjorde et eller andet galt........
SV1000S K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Afrensning af lædertøj
« Svar #7 Dato: Maj 27, 2006, 10:07:03 pm »
jeg glæder mig til SVinetræffet... :D :D

eejjj spøg til side, mit bedste bud vil være mildt sæbevand, på en blød klud, indtil det ikke kommer mere salt ud, og derefter voks/olie eller tepuila what ever u like, og stop så med at pøse salt på din dragt når der kommer unge knægte forbi, læder+salt= :evil: :evil:
   

Anita

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 133
Sv: Afrensning af lædertøj
« Svar #8 Dato: Maj 29, 2006, 12:05:14 am »
jeg glæder mig til SVinetræffet... :D :D

eejjj spøg til side, mit bedste bud vil være mildt sæbevand, på en blød klud, indtil det ikke kommer mere salt ud, og derefter voks/olie eller tepuila what ever u like, og stop så med at pøse salt på din dragt når der kommer unge knægte forbi, læder+salt= :evil: :evil:

...... Som du dog kan sige det  :wink: :wink:
SV1000S K4

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Afrensning af lædertøj
« Svar #9 Dato: Maj 29, 2006, 09:04:16 am »
Hvis det er for at fjerne salten (hvide skjolder). Så har livgarden fundet tricket, der fjerner salt fra lakstøvlerne, så de stadig skinner efter at havde været igennem kriskamphelvet..

I bedste Leth stil  - Salt skjolder tørres væk med letmælk !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Anita

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 133
Sv: Re: Afrensning af lædertøj
« Svar #10 Dato: Juni 16, 2006, 07:45:50 am »
Hvis det er for at fjerne salten (hvide skjolder). Så har livgarden fundet tricket, der fjerner salt fra lakstøvlerne, så de stadig skinner efter at havde været igennem kriskamphelvet..

I bedste Leth stil  - Salt skjolder tørres væk med letmælk !!

.... Og det virkede  :D - Fjernede skjolderne med letmælk og satte så prikken over i´et ved at vaske den i en ordentlig gang sæbespåne-vand og "fedte" den godt ind igen.

Tusind tak for hjælpen.
SV1000S K4