Forfatter Emne: Bandit hjelm.... nogen som kender den?  (Læst 14825 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Dato: Februar 02, 2008, 10:43:41 pm »
Hey folkens.

Har lidt kig på en Bandit hjelm, en model XXR i flat black: http://www.bandithelmets.com/xx/index.htm
Den er jo fed, men har ikke mange "funktioner" så vidt jeg kan se; ikke nogen justerbar ventilation, ingen seperat solskærm(brille) eller noget.

1. Er der nogen som har erfaringer med denne hjelm?
2. Nogen som kender en dansk forhandler af denne?

På forhånd tak :D


skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2008, 02:56:13 pm »
Yes... De er noget værre lort! Min ven købte en hos http://www.x-m.dk/ der forhandler dem i Glostrup. Dette på trods af at de ikke er lovlige i danmark på grund af udformningen af visiret. Ligeledes er polstringen i hjelmen af en kvalitet som kan sammenlignes med de hjelme Føtex en gang imellem har på udsalg til et par hundrede kroner.

Det værste ved hjelmen var næsten at selve hullet til hovedet er så smalt at min kammerat efter at have brugt den 1 dag havde fået blødende sår bag ørene da disse glider imod det hårde plast i hjelmen når man tager den af og på. Ikke som på min Shoei hjelm hvor ørene glider imod de bløde puder.

Den ser bad-ass ud! Men det er nok også det eneste positive jeg kan sige omkring den. Xtreme Machines var så venlige at give ham pengene tilbage da han returnerede den.

Så inden du evt. køber den på nettet så tag endelig et sted hen hvor de har dem og prøv dem!!! Jeg har set dem hos et par Harley Davidson forhandlerne hvis ikke du bor i nærheden af Glostrup.
« Senest Redigeret: Februar 03, 2008, 02:59:08 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #2 Dato: Februar 03, 2008, 06:58:46 pm »
Tænkte nok at der var en grund til at de ikke var dyere... Så er det nok ikke noget for mig! Mange tak for svare skurkenfradallas :D

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #3 Dato: Februar 03, 2008, 07:46:08 pm »
Tænkte nok at der var en grund til at de ikke var dyere... Så er det nok ikke noget for mig! Mange tak for svare skurkenfradallas :D

Det var så lidt! Hvis ikke at jeg havde stiftet bekendskab med dem på egen hånd havde jeg da helt sikkert også overvejet at købe en. Der er VIRKELIGT MANGE fede airbrushede Bandit hjelme derude omkring på vejene. Men jeg værdsætte nu en gang hit hovede højere end som så.

Ham fra X-M sagde i første omgang da min ven klagede over det med at den var meget besværlig at få påat hjelmen bare skulle gås til. Men altså... Jeg trækker også stregen når der udgydes blod  :wink:

Hvis du vil have en fed mat hjelm så overvej Shoei's XR1000 - det er sådan en jeg har. Den fås både med og uden grafik og ser SPRØD ud med spejlvisir eller tonet. Ligeledes laver Nitro også nogle ret fede hjelme i en ok kvalitet til en rimelig penge. Dem kan man også få en masse forskellige visirer til
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #4 Dato: Februar 04, 2008, 02:50:14 pm »
NICE HJELM DER!!!  :respekt:

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #5 Dato: Februar 04, 2008, 03:19:05 pm »
der er rigtig mange der køre med Shoie her inden specielt XR 1000

skurken's er en XR 1000 badge
jeg selv køre med XR 1000 badge II  :mrgreen:

vil gerne gi lidt extra for at få en god hjelm - det kommer an på ens egen sikkerhed i den sidste ende
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #6 Dato: Februar 04, 2008, 03:32:27 pm »
der er rigtig mange der køre med Shoie her inden specielt XR 1000

skurken's er en XR 1000 badge
jeg selv køre med XR 1000 badge II  :mrgreen:

vil gerne gi lidt extra for at få en god hjelm - det kommer an på ens egen sikkerhed i den sidste ende


Enig!!!  :thumbsup:

:: EDIT ::

Ejlemos >> F.y.i. Badge I og Badge II er hhv. forrige og sidste års design. Ellers er hjelmene vist ens  :D

Jeg var heldig at finde min hos Enghave Motor til 2700 kr + 500 kr til spejlvisir da de holdt åbent hus i 2006. Jeg mener at normalprisen er omkring 3500-3700 kr uden spejlvisir. Den var lige præcis min størrelse og skulle ud af vagten da Badge II var på vej på hylderne. Hvis du er heldig kan du finde en rigtigt god hjelm på tilbud når butikkerne holder åbent hus her til foråret. De plejer i hvert fald at have nogle gode tilbud hos Enghave Motor her i KBH!!!

Hvis det endelig er - så er hjelmen sådan en ting som den nervøse mor altid gerne vil spytte i kassen til! ... i modsætning til powercommander, pipercross stg. 2 og rulning hos Mr. Dyno - som hun ikke kan forstå hvorfor er mindst lige så vigtigt
« Senest Redigeret: Februar 04, 2008, 03:41:51 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #7 Dato: Februar 05, 2008, 03:38:43 pm »
Kan kun sige positive ting om min gamle Nitro N1200-VX. Dog bliver mine kommende hjelm nok en IXS HX 404 Dragon.

Nitro og Ixs er dem der passer bedst til mit hovede....
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #8 Dato: Februar 11, 2008, 12:08:27 am »
det eneste jeg har at sige negativt om min XR1000 er at den ikke er helt støjsvag.... jeg tror i hvert fald at det kan gøres bedre, har jeg hørt. Men ofrer gerne lidt på den konto for at den er ekstra bling bling :D!

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #9 Dato: Februar 11, 2008, 12:24:52 pm »
Hvordan med sådan en Breath Guard? er det noget som hjælper? eller er det ikke nødvendigt??

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #10 Dato: Februar 11, 2008, 12:39:15 pm »
Hvordan med sådan en Breath Guard? er det noget som hjælper? eller er det ikke nødvendigt??

Jeg har en i min... Det hjælper men man undgår ikke dug når det er rigtigt koldt og man holder stille... Det gir' næsten sig selv. Dog ser hjælmen mere bad-ass ud når visiret er åbent med BG i forhold til uden.

Se...

Meget sjovt som striberne på hjelmen ligner horn når man ser den forfra  :twisted:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #11 Dato: Februar 16, 2008, 10:55:56 am »
http://www.saferacer.com/simpson-bandit-helmet.html?productid=1043

Er der nogen der har erfaring med denne så???
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #12 Dato: Februar 16, 2008, 11:26:44 am »
http://www.saferacer.com/simpson-bandit-helmet.html?productid=1043

Er der nogen der har erfaring med denne så???

Nej, men design- og prismæssigt ligner den først nævnte hjelm til forveksling. Det er meget muligt at det er samme hjelm som bare sælges med et Simpsons klistermærke på præcis samme sted hvor der ellers sidder et hvor der står Bandit på.

Jeg ville gætte på at de var helt ens!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #13 Dato: Februar 27, 2008, 10:00:21 pm »
Nope :wink:

Simpson er "originalen", som "Die Preussen" så har eftergjort med Bandit-hjelmen.
Simpson har en del modeller til racerbiler også (her er "vinduet" endnu mindre).

Hvis du er vild med "bad ass looket" så kig også på craft-hjelme, bla. her : http://www.craft.dk/html/forhandlere.html

Bare husk at aerodynamik og støj er ting som påvirker din dagligdag meget - men hvis du er til weekend-kørsel og fart under 100, så er det sikkert fint nok  :P :P
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Bandit hjelm.... nogen som kender den?
« Svar #14 Dato: Februar 27, 2008, 10:27:01 pm »
Nogen der har erfaring med den her:  :angel:

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator