Så blev det tid til rengøring af området bag bagsvingeren - jeg har ikke noget "efter"-billede (endnu - jeg tager måske et senere), men det ser pænt ud nu:
Jeg havde også købt nye kompressionspakninger til forrørsmonteringen på cylindrene, men jeg kunne ikke lige finde ud af, om der overhovedet sad pakninger i forvejen. Efter en konsultation med diverse SV-grupper på Facebook kunne jeg dog konstatere, at den kobber-agtige tingest på billedet her ER en kompressionspakning, og ikke en del af selve cylinderen. Så den skal jeg have gravet ud en eller anden dag:
Jeg pillede radiatoren af. Det var der mange grunde til - den skulle gøres ren, jeg skulle montere den nye blæser, jeg skulle checke hornet, jeg skulle skifte tændrør (til NGK Iridium) OG jeg skulle alligevel udskifte kølevæsken:
Og ja, det er værkstedpraksis hos mig, at der kommer køkkenrulle eller klude i ALLE åbninger ind til motoren - skal sgu' ikke have fremmedlegmer derind!
Radiatoren har åbenbart også fået et godt gok i nødden på et tidspunkt - og stenen, som trillede ud, da jeg pillede radiatorgitteret af, bekræfter, at maskinen HAR været væltet på et eller andet tidspunkt med den tidligere ejer. Heldigvis er radiatoren stadig tæt:
Jeg ved ikke hvorfor, men der er altid sten et eller andet sted i min SV'er. Jeg fandt jo også sten bag kåben på min SV650'er, da jeg pillede kåben af første gang. Lad os håbe, at det ikke er en trend, der fortsætter.
Her er et billede af højre side af radiatoren - så kan man jo selv sammenligne med venstre...
Så kom den nye blæser på:
De gamle tændrør så fine ud, men nu havde jeg jo købt nye - så de røg i istedet for de gamle. Men det er da rart at vide, at forbrændingen ser ud til at være fin: