Forfatter Emne: Køb af læderdragt/beskyttelse  (Læst 14426 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #15 Dato: April 06, 2006, 11:53:44 am »
Citat fra: Capone
Citat fra: Bongers
Hummmm Hvis den nye Jesus har ret kommer der sikkert mange flere artikler  :lol:  :lol:

Det med hård Vs. Bløde skaller – Tror jeg gøre en forskel hvis man rammer noget. Tror at håre skaller gode til at slå smut / glide over vejen med (som det ses på racerbaner) men det hjælper ikke meget når man rammer noget. Men tror heller ikke bløde skaller på 8 mm, kan optage den kraft der udløses, når mine 83 kg, rammer et vej træ med 100 Km/t (så havde vi med sikkerhed hørt om produktet!)

Jeg har altid lært at man skal passe på sine organer, så derfor vil jeg stadig se på beskyttelse af overkroppen – selv om jeg er ret sikke på at langt de fleste uheld, er ”små” uheld som brækket ankler og lårbrud !

Men fin artikel, godt med nogle nye synspunkter!



I fremtiden vil jeg så køre med skridtbeskytter istedet for hjelm  :P
er det fordi du tænker med p***** ?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #16 Dato: April 06, 2006, 01:10:01 pm »
Jep - og desuden skal man passe på sit organ :D

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #17 Dato: Maj 29, 2006, 04:55:13 pm »
Nyg ...

Giver læderet sig efterhånden eller "beholder" det størrelsen ?
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #18 Dato: Maj 29, 2006, 04:57:42 pm »
Nyg ...

Giver læderet sig efterhånden eller "beholder" det størrelsen ?
Tværtimod... skidtet trækker sig sammen! Min dragt er i hvert fald krøbet lidt hvert forår, når jeg hiver den frem fra skabet. :oops:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #19 Dato: Maj 29, 2006, 05:16:10 pm »
Nyg ...

Giver læderet sig efterhånden eller "beholder" det størrelsen ?
Jeg syntes det holder størrelsen meget godt.  Sådan som jeg umiddlebart opfatter det, så vil læder der er vådt være lidt større, hvorimod det skrumper under normal størrelse hvis det tørrer ind. Hvis det så ikke samtidig bliver plejet med et eller andet blødgørende, bliver det ligesom pap, og pap er jo ikke det mest beskyttende hvis man skvatter.
Så det gælder vist om at holde det smidigt.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #20 Dato: Juni 11, 2006, 06:23:14 pm »
Hvis nogen keder sig gevaldigt, kunne de så tænke sig at oversætte bare nogen lunde den artikle da jeg klart gerne vil vide noget om det i chatskriver om... For hvis det er det jeg tror I skriver om, så kan jeg KLART være med her med nogle argumenter... Jeg er bare ikke så god til engelsk og vil gerne have et referat på dansk... Nogen der er behjælpelig med det....  :angel: :angel:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #21 Dato: Juni 12, 2006, 01:49:20 am »
Hvis nogen keder sig gevaldigt, kunne de så tænke sig at oversætte bare nogen lunde den artikle da jeg klart gerne vil vide noget om det i chatskriver om... For hvis det er det jeg tror I skriver om, så kan jeg KLART være med her med nogle argumenter... Jeg er bare ikke så god til engelsk og vil gerne have et referat på dansk... Nogen der er behjælpelig med det....  :angel: :angel:
:shock: :shock:
Det er dælme en lang artikel at skulle oversætte!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #22 Dato: Juni 12, 2006, 05:05:39 pm »
Hvis nogen keder sig gevaldigt, kunne de så tænke sig at oversætte bare nogen lunde den artikle da jeg klart gerne vil vide noget om det i chatskriver om... For hvis det er det jeg tror I skriver om, så kan jeg KLART være med her med nogle argumenter... Jeg er bare ikke så god til engelsk og vil gerne have et referat på dansk... Nogen der er behjælpelig med det....  :angel: :angel:

Tjooo, jeg kunne da godt kigge på den om natten og se om det er noget jeg kan hitte ud af... Noget skal jeg jo lave, når jeg er på arbejde  :lol: :lol: :lol:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sv: Re: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #23 Dato: Juni 12, 2006, 05:21:22 pm »
Hvis nogen keder sig gevaldigt, kunne de så tænke sig at oversætte bare nogen lunde den artikle da jeg klart gerne vil vide noget om det i chatskriver om... For hvis det er det jeg tror I skriver om, så kan jeg KLART være med her med nogle argumenter... Jeg er bare ikke så god til engelsk og vil gerne have et referat på dansk... Nogen der er behjælpelig med det....  :angel: :angel:

Tjooo, jeg kunne da godt kigge på den om natten og se om det er noget jeg kan hitte ud af... Noget skal jeg jo lave, når jeg er på arbejde  :lol: :lol: :lol:
Min dragt trænger til læderfedt, og pleje... hvornår passer det dig?

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #24 Dato: Juni 12, 2006, 06:31:52 pm »
Hvis nogen keder sig gevaldigt, kunne de så tænke sig at oversætte bare nogen lunde den artikle da jeg klart gerne vil vide noget om det i chatskriver om... For hvis det er det jeg tror I skriver om, så kan jeg KLART være med her med nogle argumenter... Jeg er bare ikke så god til engelsk og vil gerne have et referat på dansk... Nogen der er behjælpelig med det....  :angel: :angel:

Tjooo, jeg kunne da godt kigge på den om natten og se om det er noget jeg kan hitte ud af... Noget skal jeg jo lave, når jeg er på arbejde  :lol: :lol: :lol:
Min dragt trænger til læderfedt, og pleje... hvornår passer det dig?



Husk for guds skyld at tage den af først  :shock: :shock:
Svea pleje :huh: :huh: :huh:
   

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Sv: Re: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #25 Dato: Juni 12, 2006, 07:08:02 pm »
Hvis nogen keder sig gevaldigt, kunne de så tænke sig at oversætte bare nogen lunde den artikle da jeg klart gerne vil vide noget om det i chatskriver om... For hvis det er det jeg tror I skriver om, så kan jeg KLART være med her med nogle argumenter... Jeg er bare ikke så god til engelsk og vil gerne have et referat på dansk... Nogen der er behjælpelig med det....  :angel: :angel:

Tjooo, jeg kunne da godt kigge på den om natten og se om det er noget jeg kan hitte ud af... Noget skal jeg jo lave, når jeg er på arbejde  :lol: :lol: :lol:

Må du meget gerne hvis du vil... Ikke det hele, bare et referat...  :) :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #26 Dato: Juni 14, 2006, 11:00:06 pm »
Her er en lille beskrivelse og et par gode råd om køb af læderdragt/beskyttelse/støvler.
[SNIP]

Jeg har endnu ikke læst det, men skal nok :-)

Og så vil jeg gerne slå et tilfældigt slag for en eBay'er med Kushitani dragte til salg. De har blød beskyttelse über alles og naturligvis de fedeste i hele verden  :D :D   

Nyg, han har også en str 60 til salg  Ved ikke lige om det er størrelsen..??  :?
Min er en str 52 og jeg er 183 og vejer det halve af SVea  :lol:
Jeg synes faktisk at den er lige lang nok i underarm og leg, men det bliver det nok kun bedre af hos dig, din store drønnert :wink:

Nå, jeg må ud af de her benzindampe....  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #27 Dato: Juni 15, 2006, 01:10:14 pm »
Nyg, han har også en str 60 til salg  Ved ikke lige om det er størrelsen..??  :?
Min er en str 52 og jeg er 183 og vejer det halve af SVea  :lol:
Jeg synes faktisk at den er lige lang nok i underarm og leg, men det bliver det nok kun bedre af hos dig, din store drønnert :wink:
Nix, jeg skal have en 64, eller en 62 med ekstra arm/ben længde.
Men det bliver nok Alex der kommer til at tage målene til den tid....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Køb af læderdragt/beskyttelse
« Svar #28 Dato: Juni 15, 2006, 01:42:19 pm »
Men det bliver nok Alex der kommer til at tage målene til den tid....

Husk en skammel - ellers kan han da ikke nå op.... fniiis  :D

Ved nærmere eftertanke er det måske ikke engang nok med en skammel. Lad mig istedet foreslå en barstol  :lol: :lol: :lol:

Det' gaaaaaaaaaz, og alt det der  :afro:

/ Nælz
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(