Forfatter Emne: mine udstødninger..  (Læst 2400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
mine udstødninger..
« Dato: Marts 26, 2009, 09:17:25 am »
Hey venner. jeg er ved at skal skifte uld i mine udstødninger. men er ikk sikker på at det er grunden til mit spørgsmål.. sagen er at min ene carbon akraprut er lidt varmere end den anden når jeg har kørt. jeg brænder mig ikk, men det er klart at den er varmere,, der kommer også mere røg ud af den udstødning når jeg lige starter kværnen når den er kold,, (tror ikk det har noget med det første problem at gøre). men hva mener i?
Dennis

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: mine udstødninger..
« Svar #1 Dato: Marts 26, 2009, 10:05:34 am »
Alle TL´er og SV1000ére "damper" først i den højre og derefter den venstre, så det er helt normalt!  :blink:

Ulden skifter jeg efter 6 - 8000 km ca. der er det brændt af...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: mine udstødninger..
« Svar #2 Dato: Marts 26, 2009, 11:20:24 am »
Alle TL´er og SV1000ére "damper" først i den højre og derefter den venstre, så det er helt normalt!

Det var lige hvad jeg havde brug for at høre, har nemlig selv stået og undret mig over hvad der var galt med det billede  :thumbsup:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: mine udstødninger..
« Svar #3 Dato: Marts 26, 2009, 03:22:30 pm »
Alle TL´er og SV1000ére "damper" først i den højre og derefter den venstre, så det er helt normalt!

Det var lige hvad jeg havde brug for at høre, har nemlig selv stået og undret mig over hvad der var galt med det billede  :thumbsup:

He he he - det gjorde jeg også da jeg købte SVin  :lol:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: mine udstødninger..
« Svar #4 Dato: Marts 26, 2009, 10:05:22 pm »
Primært sker det fordi forørene på SV'eren er et flow helvede af dimensioner....
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: mine udstødninger..
« Svar #5 Dato: Marts 26, 2009, 10:38:07 pm »
tak for hurtige svar,, rart at det ikk kun er mig som har løftet bryn af det hehe. :mrgreen:
Dennis

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: mine udstødninger..
« Svar #6 Dato: Marts 26, 2009, 11:13:55 pm »
Primært sker det fordi forørene på SV'eren er et flow helvede af dimensioner....

Korrekt !
Man kan tydelgt mærke der er bedre flow i den ene frem for den anden.
De bliver jo slet ikke varme på samme tid !
En af mine SVkammy´er har "klemt" den ene potte med en hjemmelavet skive ved flangen, men han kan ikke lige huske dimensionerne, og han synes den sidder ganske fint fast nu, så jeg kan ikke lokke ham til at skille modellen ad  :cry:

Og jeg kan desværre ikke true ham til det, da han har overarme som Arnold Braunschweiger  :innocent:

Jeg skiller den ad en dag han er rigtig godt stegt... :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: mine udstødninger..
« Svar #7 Dato: Marts 26, 2009, 11:24:16 pm »
Det er jo en dårlig løsning da man øger modstanden.

Jeg laver selv et sæt forrør til baneraceren så potterne kan highmountes og der er ordentligt flow - så skulle den ged være barberet..
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: mine udstødninger..
« Svar #8 Dato: Marts 27, 2009, 02:17:25 pm »
Nu du har modellen lavet, hvad skal sådan et sæt forrør koste?

Du ved jo selv hvor mine potter sidder nu.  :innocent: :D :D :D
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: mine udstødninger..
« Svar #9 Dato: Marts 28, 2009, 10:54:13 pm »
Det vender jeg lige tilbage med. Jeg har bestilt rør og bøjninger så der er nok til 2-3 stykker.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: mine udstødninger..
« Svar #10 Dato: Marts 29, 2009, 12:44:18 am »
Det er jo en dårlig løsning da man øger modstanden.

Jeg laver selv et sæt forrør til baneraceren så potterne kan highmountes og der er ordentligt flow - så skulle den ged være barberet..

Ikke helt enig !
Mange her på sitet stopper en masse "bolt on" på, og hvis man ukritisk stopper Rizomagejl og potter på, så kunne det meget vel tænkes, at der mangler lidt "modstand" i højre side !
Ultimativt flow er godt, men det skal kombineres med optimering af styreboksen.

Det er der bare ingen der har gjort endnu !

Kun noget PC etellerandet, som måske giver lidt mere brændstof i mellemområdet.
Tændingen er meget vigtig, og hvis ikke den bliver optimeret, så er mange af pengene spildt.
SV´en har en rimelig sofistikeret styring - der føles på mange parametre, men man kan ikke bare stoppe en PC og en O2 eliminator på og så tro, at verden har har ændret sig til bedre for een selv og hjertebarnet.

Så længe vi bare stopper udstødninger og andre luftfiltre på, så er det nok mest lyd vi får ud af SVinene !

Og modstanden i udstødningssytemet HAR betydning for momentkurven.

Hvis man giver en standardcykel bedre flow, så skal ECU´en have besked.
Og der skal være max. fortænding til omstændighederne.

I mange tilfælde er det smartere at tanke 99 oktan på Shell konsekvent, end at ofre penge på andet gejl mht. ydelse.

I øjeblikket er det væsentligt billigere at fokusere på vægt fremfor ydelse...

Så når man nemmere over "mørkegult" end kammy´erne  :mrgreen:


Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: mine udstødninger..
« Svar #11 Dato: Marts 29, 2009, 01:16:51 am »
Den sætning skulle selvfølgelig suppleres med at der skal en rapidbike på og efterfølgende indkøring til.

Ingen grund til at gøre tingene halvt - og jeg gider ikke gøre som alle andre...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: mine udstødninger..
« Svar #12 Dato: Marts 29, 2009, 07:56:31 am »
Jeg har også monteret Rapid bike + quickshift (mangler bare at blive rullet af Alex en af dagene  :thumbsup: )så det kunne være spændende at se om den gamle dame kunne komme til at gå rigtigt godt på sine ældre dage.  :twisted: :twisted:

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: mine udstødninger..
« Svar #13 Dato: Marts 29, 2009, 10:25:18 am »
............sine ældre dage.  :twisted: :twisted:

*Host*Host*

 :mrgreen: :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!