Forfatter Emne: Nyt "åbent" filter, evt anden producent end indkørt med?  (Læst 1550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Nyt "åbent" filter, evt anden producent end indkørt med?
« Dato: Maj 18, 2011, 11:23:37 pm »
Mit spørgsmål går på om det vil have det store at sige hvis jeg skifter mit bmc filter med luftfilterlåg, dog uden snorkel ud med et Pipercross stage 2 kit som er uden luftfilterlåg og derved mere åben..

Mit spørgsmål ligger i at den er kørt ind med bmc så om det vil have det store at sige for motoren den måske får mere luft, nogle kloge hoveder?

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Damage

  • Gæst
Sv: Nyt "åbent" filter, evt anden producent end indkørt med?
« Svar #1 Dato: Maj 19, 2011, 08:04:33 am »
Hvis din mc er kørt ind med BMC filter (med låget monteret) og du skiftet til Pipercross (med låget afmonteret) så ændre du på luft forholdene og dermed passer
din indkøring/justering ikke mere. I bedste fald vil du ikke kunne mærke forskel, eller den vil kører dårligere.

Hvorfor vil du skifte? 

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Nyt "åbent" filter, evt anden producent end indkørt med?
« Svar #2 Dato: Maj 19, 2011, 08:24:28 am »
Jeg ville ikke have nogen skrupler ved at gøre det.  :innocent:

Jeg har selv fjernet låget over mit K&N efter 1. rulning, og fået rullet den igen efter uden at det ændrede noget kritisk ved blandingen...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

  • Gæst
Sv: Nyt "åbent" filter, evt anden producent end indkørt med?
« Svar #3 Dato: Maj 19, 2011, 08:30:06 am »
Jeg ville ikke have nogen skrupler ved at gøre det.  :innocent:

Jeg har selv fjernet låget over mit K&N efter 1. rulning, og fået rullet den igen efter uden at det ændrede noget kritisk ved blandingen...

Korrekt...men du skiftede heller ikke filteret. KN/BMC filter er mindre end Pipercross filteret.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Nyt "åbent" filter, evt anden producent end indkørt med?
« Svar #4 Dato: Maj 19, 2011, 11:37:02 am »
Grunden til jeg vil skifter er at filtret er blevet for beskidt og har sluppet i limen der holder det fast i rammen så ville jeg bytte det ud med pipercross da jeg havde det på den gamle cykel og syntes lyden er bedre uden låget på luftfilterkassen.

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Nyt "åbent" filter, evt anden producent end indkørt med?
« Svar #5 Dato: Maj 19, 2011, 11:38:52 am »
Jeg mener bare ikke at den bliver mageret så meget ud at det vil blive et problem, hvis den ellers er justeret ind til BMC filteret.  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Nyt "åbent" filter, evt anden producent end indkørt med?
« Svar #6 Dato: Maj 19, 2011, 11:48:29 am »
Jeg mener bare ikke at den bliver mageret så meget ud at det vil blive et problem, hvis den ellers er justeret ind til BMC filteret.  :huh:

Oki super, var også mit eget gæt...  Prøver det sku bare...  Tak for svarene...  :wink:
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.