Forfatter Emne: Når den nu alligevel er skildt ad  (Læst 4432 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Når den nu alligevel er skildt ad
« Dato: Januar 23, 2015, 03:45:05 pm »
Jeg er i færd med at klargøre min SV650s fra 99 til den kommende sæson. Det betyder blandt andet en gang pulverlak til ramme og bagsvinger samt andre smådele.. så pt. er alting skildt ad. Så er det jeg tænker. Når nu alligevel motoren er ude, er der så noget i vil anbefale man får gjort ved den? Havde tænkt mig den skulle have en gang maling, men udover kosmetik?

En sidebemærkning: En af de små slangestudser fulgte med ud af karburatoren/gasspjældet da jeg demonterede en slange. Hvor skaffer man disse små studser?

Af andre ting der skal laves, kan nævnes:
- Der er handlet Z06R bagdæmper. Der sidder nogle patroner i forgaflen som kan indstilles (Dette mener jeg ikke er standard på SV'erne.) Jeg regner med at tage cyklen med forbi en MC mekker når den er samlet og få affjedringen indstillet. Jeg er ikke klog på hvordan sådan noget skal opsættes.
- Cyklen bliver lavet kåbeløs, så der bliver noget arbejde med ledningsnettet (også fordi der bliver købt et Koso instrument til setuppet).
- Benzinslangerne på karburatorne bliver skiftet.
- Nyt chokerkabel
- Forhåbentlig får jeg monteret et R6 gasgreb
- Kronrørslejer bliver skiftet til rulleleje typen (har hørt godt om Alls Balls). Det hele skal jo skilles ad inden stellet kan pulverlakeres, Dette betyder også at jeg skal have fundet en måde at få de her trælse møtrikker af.. evt. købe nogle ekstra toppe og slibe dem til - anbefalinger?)

Kan i anbefale andre ting man lige så godt kan tage i samme ombæring?

Edit:
Er det her forum dødt, eller vurderes det bare at mit indlæg er for retarderet til at fortjene et svar?  :D
PS. Jeg har i dag været ude og handle toppe som skal slibes til at kunne håndtere de specielle møtrikker der sidder et par steder på motorcyklen.. Det er dog ikke lykkes mig at finde en top som kan omslibes til at kunne tage møtrikken ved øverste kronrørsleje. Nogen der har nogen gode ideer her? Jeg har læst en forumtråd på svrider.com, hvor en gut havde slebet et metalrør til, men det endte med at han konstaterede at metallet ikke var stærkt nok..
« Senest Redigeret: Januar 24, 2015, 07:11:26 pm af ACE. »

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #1 Dato: Januar 30, 2015, 12:41:14 am »
Har du nogle billeder af dyret?7

Hvad er din plan med de kåbedele, som du piller af?

Jeg ville nok skifte knastkædestrammerne, når du nu alligevel har motoren ude - så er de noget nemmere at komme til.
/Mads P.

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #2 Dato: Januar 30, 2015, 10:11:56 am »
Kåbedelene bliver smidt ud. Cyklen har været nede at ligge så kåbedelene, forlygte mm. er splittet ad.

Hvis knastkædestrammerne skal skiftes, skifter man så kæden på samme tid?

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #3 Dato: Januar 30, 2015, 10:26:03 am »
Jeg har aldrig prøvet det, så det er andre nok bedre til at svare på end jeg er. Hvis du har en Haynes bog, så er det nok dér, du bør lede efter svaret.

Jeg vil da gerne lige tage et kig på dine kåbedele, inden du smider dem ud - hvor bor du henne?
/Mads P.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #4 Dato: Januar 30, 2015, 06:15:28 pm »
Hvis du har motoren ude, så kontroller lige ventilspilerummet, det tager ingen tid, når motoren står på bordet.

Nu har jeg ikke haft kædestrammeren ude på en SV, men på min KTM låser den i hak, og på den måde kan man aflæse hvor slap kæden er.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #5 Dato: Februar 02, 2015, 01:21:49 pm »
Hej ACE

Jeg skiftede knastkædestrammere sidste år ... jeg har endda lavet en lille guide til det ... http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=21567.0

Hvis du skifter dem, så sørg for at få dem til en sv fra 2003, de er meget mere holdbare den de gamle ... ;)

Om du skal skifte kæden også afhænger af hvor langt din cykel har gået, og om der er slup i kæden ... kan du mærke når du skruer de gamle knastkædestrammere af, hvis der er modstand et godt stykke ud når du løsner de gamle, er det nok ikke nødvendigt at skifte kæden(finger regl), men hvis du har motoren ude af cyklen kan den vel tjekkes, ved at tage ventildækselet af ... tjek evt en værkstedsmanual (altid en god ting at have ved hånden!)

mvh Gufle
------------
'00 650s Grisling

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #6 Dato: Februar 05, 2015, 06:44:05 pm »
Nice med gode svar.. Jeg prøver at kigge på det.. går det helt i fisk kan man vel betale sig fra det, selvom det måske bliver peberet  :shock: ... nå hvo intet vover..

Mads P.. Delene ligger i herning omegn.. kåbedelene er virkelig ingenting værd, de er flækkede på kryds og tværs.. selv forlygten er total smadret i 100 stykker  :D

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #7 Dato: Februar 06, 2015, 12:42:06 pm »
Hmmm .... herning omegn  ... :)

ACE - Hvis du skal have hjælp, kan jeg godt svinge for bor selv i det mørke midtjylland ... :)

Mvh Gufle
------------
'00 650s Grisling

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #8 Dato: Februar 12, 2015, 12:37:57 pm »
Det lyder sku godt, at der muligvis er en ven i nøden at trække på  :D

Men Gufle. De knastkædestrammere jeg skal skifte. Du siger jeg skal bruge dem fra en 2003 model. Købte du dine originale fra Suzuki eller er der et andet sted på nettet de kan fåes billigere?

De sider jeg sådan lige kender til er:

http://www.mc-importen.dk/
http://www.wemoto.com/
http://www.cmsnl.com/

edit: Jeg overvejede for en kort bemærkning at skille hele motoren ad og give den en overhaling (dette kan umiddelbart gennemføres med en Haynes manual da det er rimeligt step by step), men er senere gået fra det igen da det gik op for mig hvor mange forskellige måleinstrumenter jeg skal købe for at gøre dette... synes ikke lige jeg har 3000+ kr at smide efter mikrometerskruer og andet godt :-)
« Senest Redigeret: Februar 12, 2015, 12:45:40 pm af ACE. »

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #9 Dato: Februar 12, 2015, 01:23:32 pm »
Hej Ace

Jeg købte mine ved www.motorcyclespareparts.eu, ligger i holland

Jeg bestilte disse tre ting ... :)

Brand    Part number            Description                    Quantity    Price    Total
Suzuki   1283017G00   ADJUSTER ASSY.T   2                   € 50.52   € 101.04
Suzuki   1283724A10     GASKET.ADJUSTER   2                   € 2           € 4
Suzuki   1283317G00   PLUG.TENSIONER   2                   € 3.27   € 6.54

Jeg ved ærligt talt ikke hvad de koster ved en forhandler her hjemme ... sorry ...

cmsnl.com ligger også i holland...

Men du skal nok regne med 3-4 ugers levering da de skal bestilles hjem fra Japan (højst sandsynligt, dette gælder også hvis du køber dem her hjemme)

Og hvis motoren er ude af cyklen, så vil det skift gå som en leg! ... ;)

\Gufle

------------
'00 650s Grisling

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: Når den nu alligevel er skildt ad
« Svar #10 Dato: Februar 12, 2015, 04:01:29 pm »
Jeg har godt set din guide.. kanont at du har lavet den... men jeg har lidt på fornemmelsen at det er et lidt større stykke arbejde når også kæde skal skiftes.. men jeg håber min Haynes manual kan hjælpe mig med det.  :D

Igen tak for hjælpen.. super fedt. Så prøver jeg lige at tjekke din side ud.