Forfatter Emne: Kabler og ledninger, Kåbe vs Naked  (Læst 2317 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Kabler og ledninger, Kåbe vs Naked
« Dato: Januar 24, 2015, 07:26:36 pm »
Jeg er i gang med at lave min SV650s fra 1999 om til naked version.

Blandt andre ting skal mit chokerkabel skiftes da det er knækket.. jeg kommer nu til at se at der findes et kabel til motorcyklen med kåbe og et uden kåbe. Det har jo nok noget at gøre med at udgaven med kåbe har clip-ons mens naked versionen har bar risers (eller hva fan det hedder)...

Jeg vil bibeholde clip ons... skal jeg så ikke gå efter kabler og div. som hører til 650s med kåbe? eller er der andre forskelle jeg skal være opmærksom på?

PT. er motorcyklen skildt ad til atomer, og så er jeg faldet over nogle temmeligt billige ledningsnet på ebay. Derfor overvejer jeg om ikke det er nemmere at købe et ledningsnet fra en kåbeløs SV650 og montere det i stedet. Der er jo nogle forskelle ude ved styret/instrumenterne. Er det noget i kan kommentere på?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Kabler og ledninger, Kåbe vs Naked
« Svar #1 Dato: Januar 24, 2015, 11:19:43 pm »
Hvad gør du med instrumenterne? Hvis du vil beholde det gamle er der ingen grund til at skifte ledningsnet.
Kig evt på http://www.partforyamaha.com/pages/OemParts?aribrand=SUZ og se om partnummeret er det samme på S og N ledningsnet. Ellers er der sikkert andre på google der har forsøgt sig. :-)

Gas-, kobling- og chokerkabel skal du bibeholde de kortere S-versioner så længe du beholder clip-ons.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

ACE.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: Kabler og ledninger, Kåbe vs Naked
« Svar #2 Dato: Januar 25, 2015, 01:57:18 pm »
Super.. mange tak for svar.
Instrumenterne bliver skiftet til et Koso instrument, så der skal nok klippes i ledningsnettet (set i lyset af det, kan jeg nok lige så godt klippe i det nuværende ledningsnet, som jeg kan et fra en kåbeløs model  :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Kabler og ledninger, Kåbe vs Naked
« Svar #3 Dato: Januar 26, 2015, 09:11:42 pm »
Instrumenterne bliver skiftet til et Koso instrument, så der skal nok klippes i ledningsnettet (set i lyset af det, kan jeg nok lige så godt klippe i det nuværende ledningsnet, som jeg kan et fra en kåbeløs model  :)
Præcis!  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(