Forfatter Emne: Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?  (Læst 4353 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?
« Dato: Maj 13, 2010, 05:06:41 pm »
Hep!

Nogen med erfaringer om dette: (holdbarhed, og alternativer til "rimelig pris")
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Sv: Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?
« Svar #1 Dato: Maj 13, 2010, 05:44:51 pm »
Ingen erfaringer med det batt, men gode erfaringer med et prisbilligt alternativ fra Biltema i Næstved.... De har alverdens batterier også et til en SV1000..... Mener de koster omkring 300,00, findes både som ordinære syrebatt og som GEL...

Jeg har brugt GEL batterier til flere at mine motorcykler og har ikke været skuffet en eneste gang !!!
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?
« Svar #2 Dato: Maj 13, 2010, 07:49:03 pm »
Har haft Biltema batterier i mange biler og har aldrig haft problemer...tror ikke forskelen er så stor mellem mærker som de prøver få os at betale til... :brok:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?
« Svar #3 Dato: Maj 13, 2010, 07:49:54 pm »
Jeg kører med et t-hansen batteri på 3. år, har ingen problemer overhovedet, har haft laderen på en gang, og det var ikke batteriets skyld. Har ikke engang vedligeholdt ladet det om vinteren, alligevel får det mc til at springe i gang med det samme når foråret kommer:-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?
« Svar #4 Dato: Maj 13, 2010, 07:55:26 pm »
Havde et sprit nyt MaxPower (fra MC-nøglen) til Triumph'en - det var ikke godt nok til at hive den igang - efter at jeg fik et Yuesa så spiller det bare MAX!

Men om det er godt nok til SV'eren skal jeg ikke kunne sige - jeg ved bare at jeg ikke gider at bakse med sådan noget - når jeg vil ud og trille, så skal det bare spille :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?
« Svar #5 Dato: Maj 14, 2010, 03:35:00 pm »
Jeg købte vist dette batteri til min kammerats cykel (en ZXR400) - den kørte ganske fint på det!

Kørte med Varta på SV'eren (det var semi-dyrt) og med Yuasa på Kawaen (det er dyrt).

Cyklerne har alle startet med de nævnte batterier - jeg har desværre ikke langtidstestresultater for nogen af dem.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?
« Svar #6 Dato: Maj 14, 2010, 04:32:34 pm »
Har efterhånden købt en del batterier i Biltema, men har nu fravalgt dem, da jeg ikke synes de holder længe nok.
Yuasa er et godt batteri, og Varta er også ok - det bliver nok mit næste valg.
I min gamle dunk af en Laguna sidder der et Varta; jeg har haft den i 5 år nu, og aner ikke hvor længe det har siddet der, men det virker fint endnu - også i -20 grader.

Hvis generatoren lader godt (uanset om det er bil/mc), så er det nok rimelig ligemeget hvilket fabrikat man vælger,
men "hvis der kun lige er til øllet", så viser svaghederne ved de billige typer sig hurtigt.
Og jeg har et par køretøjer med "kun lige til øllet" generator. I de par stykker holder Biltemamodellerne max 2 år.

Kongen indenfor batterier er Enersys fra Hawker http://www.enersys.dk/
Men de er pissedyre !

Edit: De hedder forresten http://www.odysseybattery.com/ til MC mv.
« Senest Redigeret: Maj 14, 2010, 04:39:56 pm af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Sv: Aero Batteri fra Thansen - erfaringer?
« Svar #7 Dato: Maj 15, 2010, 03:11:10 pm »
Jeg kører med et t-hansen batteri på 3. år, har ingen problemer overhovedet, har haft laderen på en gang, og det var ikke batteriets skyld. Har ikke engang vedligeholdt ladet det om vinteren, alligevel får det mc til at springe i gang med det samme når foråret kommer:-)

Samme her. Og den står "bare" tørt om vinteren. Så med dennfrost vi havde her i vinters regnede jeg ikke med at mit kilosvin ville starte!!! Men i med nøglen( skulle jo prøves ), trække koblingen, trykke på starteren. Og vupti den sprang igang uden problemer.
Så jeg kan kun sige god for det.
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn