Forfatter Emne: Affjedring - opsætning (sag osv.), hvad kører I med?  (Læst 1727 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Affjedring - opsætning (sag osv.), hvad kører I med?
« Dato: April 07, 2013, 03:40:57 pm »
Hey folkens

Har lige brugt dagen på at få justeret affjedringen på cyklen ordentligt ind, så jeg er klar til niveau A sidst på måneden. Af ren nysgerrighed - hvad kører i andre med? Skriv hvilken cykel, for- og bagdæmper i kører med, hvilket sag i kører med, evt. rebound osv., og hvad jeres erfaringer er. Hvis eller I ved det ;)

Jeg starter:

Cykel: Sv1000N
Bagdæmper: zx10r '06 std. fjeder - Sag 32mm
Forgaffel: GSXR1000 K6 std. fjeder - Sag 33mm


Har lige ændret sag fra 25mm bagpå til 32mm, og fra 40mm til 33mm foran. Kunne sagtens mærke at den var for stram bagpå og til den bløde side foran, men anede ikke at det var så meget.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: Affjedring - opsætning (sag osv.), hvad kører I med?
« Svar #1 Dato: April 07, 2013, 06:30:51 pm »
Hejsan
Hvordan skal man forstå "sag"... kører selv med samme bagdæmper, men ved ikke lige hvad jeg skal kigge efter  :D
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Affjedring - opsætning (sag osv.), hvad kører I med?
« Svar #2 Dato: April 08, 2013, 01:32:14 am »
Det er hvor langt dæmper en komprimeres fra helt uden vægt på ift. Med rytter og udstyr, som man ville sidde på cyklen (uden fødderne i jorden). Det skal måles lodret, og målet uden vægt kræver at man hæver enden i noget andet end bagsvingeren for at fjerne læsset på dæmperen. Google evt. "Setting sag motorcycle".
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Affjedring - opsætning (sag osv.), hvad kører I med?
« Svar #3 Dato: April 08, 2013, 06:31:50 am »
Jeg hsr kun stillet statisk sag, kan ikke huske værdien, var ud fra noget jeg havde printet ud fra nettet. På bagdæmperen er begge skruer helt ude, '08 zx10r, forgaflen har jeg ikke inddtillet da jeg ikke har kørt med den endnu,  står bare i midten.  Har et stykke bumpet vej jeg bruger til finjustering, i starten havde jeg tendens til at stille for hårdt.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....