Forfatter Emne: 18000 km service om hjørnet  (Læst 4335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
18000 km service om hjørnet
« Dato: Juni 12, 2006, 07:09:12 pm »
Som emnet røber, nærmer 18000 km servicet sig, 500 km tilbage. Det kunne jeg godt tænke mig at lave selv. Men da jeg kun har Haynes-bogen og meget lidt erfaring, tænkte jeg om der mon kunne være andre med snarligt service om hjørnet, som kunne tænkes at have lyst til at lave en service-skruedag hvor vi kunne hjælpe hinanden med værktøj osv...
18000-servicet ser egentlig ret let ud, så at spare de penge ville være fint ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: 18000 km service om hjørnet
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2006, 07:34:33 pm »
Som emnet røber, nærmer 18000 km servicet sig, 500 km tilbage. Det kunne jeg godt tænke mig at lave selv. Men da jeg kun har Haynes-bogen og meget lidt erfaring, tænkte jeg om der mon kunne være andre med snarligt service om hjørnet, som kunne tænkes at have lyst til at lave en service-skruedag hvor vi kunne hjælpe hinanden med værktøj osv...
18000-servicet ser egentlig ret let ud, så at spare de penge ville være fint ;)
er der ikke en rigtig service manual, til din cykel under guider, du kan downloade ?

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: 18000 km service om hjørnet
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2006, 10:53:03 pm »
Jo da den har jeg skam også. Men bogen er nu meget bedre illustreret når man er lidt usikker på hvor det hele sidder :oops: Men alle delopgaver har de givet sværhedsgrad 2 af 5, hvilket olieskift også har, så jeg må bare klø på. Det kan ikke være så slemt så...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: 18000 km service om hjørnet
« Svar #3 Dato: Juni 12, 2006, 10:53:48 pm »
Jo da den har jeg skam også. Men bogen er nu meget bedre illustreret når man er lidt usikker på hvor det hele sidder :oops: Men alle delopgaver har de givet sværhedsgrad 2 af 5, hvilket olieskift også har, så jeg må bare klø på. Det kan ikke være så slemt så...

Respekt !  8)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: 18000 km service om hjørnet
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2006, 09:16:20 am »
Smølf>Jeg vil gerne hjælpe når vi kommer hjem fra Tyrkiet - Jeg har det meste værktøj og en brugbar garage..

Vi er hjemme d. 22, så hvis du kan vente så længe giver jeg gerne råd osv..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: 18000 km service om hjørnet
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2006, 01:03:59 pm »
Som emnet røber, nærmer 18000 km servicet sig, 500 km tilbage. Det kunne jeg godt tænke mig at lave selv. Men da jeg kun har Haynes-bogen og meget lidt erfaring, tænkte jeg om der mon kunne være andre med snarligt service om hjørnet, som kunne tænkes at have lyst til at lave en service-skruedag hvor vi kunne hjælpe hinanden med værktøj osv...
18000-servicet ser egentlig ret let ud, så at spare de penge ville være fint ;)

Du har helt ret. Ifølge denne tabel skal du kun skifte olie, og luft/oliefilter. Det er godt nok til den gamle cykel, men mon ikke det er det samme? Det er ret nemt under alle omstændigheder. Resten skal bare ses efter og så kan du smøre kabler og lala hvis du er rigtig pussenusset med din cykel :)
Husk evt også at se om det forreste tandhjul sidder fast i andet end låseblikket - det gjorde min ikke igår (og sikkert heller ikke i sidste uge  :shock: :shock:  :shock: )

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: 18000 km service om hjørnet
« Svar #6 Dato: Juni 13, 2006, 04:19:42 pm »
Ifølge denne tabel skal du kun skifte olie, og luft/oliefilter. Det er godt nok til den gamle cykel, men mon ikke det er det samme? Det er ret nemt under alle omstændigheder. Resten skal bare ses efter og så kan du smøre kabler og lala hvis du er rigtig pussenusset med din cykel :)

Det som Niels sagde, plus det der står i din Haynes manual på de første par sider. (vil jeg tro)
Jeg har ikke lige nogen Haynes Manual ved hånden, men jeg mener der plejer at være nogle generelle betragtninger om anbefalelsesværdige servicepunkter...  Brug dem, så er du da kommet godt omkring med arbejdet.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson