Forfatter Emne: 7000 omdrejninger når nøglen drejes  (Læst 5078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Dato: April 23, 2005, 01:29:24 pm »
Det er godt nok slet ikke aktuelt længere, men jeg er alligevel nysgerrig.

Da jeg skulle have knallerten ud af vinterhi, tog mekanikeren den frem, satte batteriet i osv så jeg bare kunne hente den. Men inden jeg nåede det ringede han og sagde han ikke kunne få den startet, og at omdrejningstælleren lige midlertidigt viste 7000 når nøglen blev drejet til ON.

Det undrede jeg mig en del over, da SV'en jo har FI fejlkodesystemet i stedet.

Men jeg suste ned til garagen, satte dødemandsknappen korrekt  :oops: og så startede den som den skulle.

Jeg har ikke kunnet få den til at gøre det med nålen senere, og jeg kan ikke finde noget i servicemanualen om det. Herefter forsvandt problemet i glemslens tåger.

Men er der nogen der ved hvad det betyder?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2005, 07:31:35 pm »
Nå, jeg har lige oplevet det samme på min!

Det er mer eller mindre desværre også det eneste livstegn jeg kan tvinge ud af den lige i øjeblikket.  :evil: Dog lader det til at alarmen fungerer med i hvert fald blinklysene. Det er også det eneste...?

Da jeg i eftermiddags startede på en lille tur, kom jeg ca. 25m inden den døde.  Displayet var helt slukket...? :?

Herefter prøvede jeg at dreje nøgle til off og tilbage på on og starte igen, Displayet kom godt nok frem, men forsvandt da jeg trykkede på starteren. Altså helt død igen...?  :x

Efter med boremaskine og banken at have fået bolten af til sidedækslet (ja, den er også lavet af ost), kunne jeg konstatere at tændingssikringen og hovedlyssikringen var OK.

Efter lidt moslen, kom der pludselig liv i instrumentet igen, men det forsvandt da jeg forsøgte at starte. (det gav et lille klik fra det jeg går ud fra var starterrelæet)

Og det var så her jeg oplevede det med de 7000 rpm på omdrejningstælleren, efter jeg havde drejet nøglen tilbage på off. :?:  :shock:  :?

Hvad skal jeg stakkels mand dog gøre... :cry:  :cry:  :cry:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
VIGTIG INFORMATION
« Svar #2 Dato: Juli 17, 2005, 08:47:49 pm »
OK, så er der lige en opdatering:

Efter lidt tid på www.SV1000.zyns.com har jeg kunnet konstatere at fejlen formodentlig ligger i det grønne stik der ligger under tanken & luftftilerkassen.

Flere brugere har haft ligende problemer, som skyldtes at dette stik var 'brændt'.  Det har optrådt både som en konstant og periodisk fejl, og for nogle har det udløst en garanti reperation med helt nye ledningsnet/tændspoler o.m.a.

En enkelt har haft et styrt med høj hastighed, da fejlen opstod under kørsel i en hurtig kurve.

Der er altså grund til at holde øje med det - og andre - stik, især hvis man har oplevet fejl på MC'en relateret til det elektriske system.

Jeg er lidt muggen nu, da jeg nok skal til jylland med en død MC for at få lavet det på garantien.  Jeg fik nemlig monteret en SpyBall alarm ved levering, så den vil nok blive afvist ved andre Skruzuki forhandlere..?! :x

Men moralen er vist at man skal sørge for at holde stikkene under opsyn, eller som minimum sørge for at værkstedet gør det til service.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Svar #3 Dato: Juli 17, 2005, 10:13:18 pm »
Arg noget fuck Henrik!!! :evil:  :evil:  :evil:

Ang. de 7000 omdr/min så skriver Chewy om det når man skal skifte dioder i instrumenteringen: http://www.chewys-stuff.co.uk/ledgauges/LEDs.doc

Step 11:

Re-assemble the tachometer.  Then re-install on the motorcycle.
When you turn on the ignition the needle will jump up to about 7k rpm then reset to zero. If not then repeat step 10 before you continue with the installation.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Svar #4 Dato: Juli 18, 2005, 08:58:56 am »
Hmmm så kan man mon tolke det som Chewy skriver at det er et helt normalt fænomen når instrumentbrættet har været uden strøm i noget tid?

Jeg har ikke oplevet det flere gange i denne sæson.

nyg - tror du ikke Enghave vil lave det, de monterer vist også Spyballs?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Svar #5 Dato: Juli 18, 2005, 12:43:05 pm »
Citat fra: n00bsmurf
Hmmm så kan man mon tolke det som Chewy skriver at det er et helt normalt fænomen når instrumentbrættet har været uden strøm i noget tid?

Jeg har ikke oplevet det flere gange i denne sæson.

nyg - tror du ikke Enghave vil lave det, de monterer vist også Spyballs?


Jeg har snakket med Suzuki importøren idag, og forklaret dem at siden min forhandler i Holstebro (KOK-MC) havde ferielukket, var det jo nok nødvendigt at få en aftale her i KBH.

Han foreslog Enghave eller FA-moto sport, så jeg har en aftale med Ib om at han henter MC'en senere og kigger på den i løbet af ugen...

Så lovede han at han nok skulle tale med KOK, hvis det efterfølgende blev nødvendigt vedr. SpyBall'en.

Jeg fortalte ham ikke noget om powercommanderen, som jeg også overvejer at afmontere til lejligheden...?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Svar #6 Dato: Juli 18, 2005, 08:29:17 pm »
Nå, Ib fra FA Moto-sport hentede SV'eren lidt i otte, og satser på at få den klar inden week-enden, så det er jo ikke så skidt endda.

Jeg afleverede den med alle modifikationer, men det skjulle vist ikke give garanti problemer...  håber jeg...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Problemet løst!
« Svar #7 Dato: Juli 21, 2005, 08:43:53 pm »
Nu har jeg så hentet SV'eren fra FA moto sport.

Problemet var ikke som frygtet brændte connectorer, men batteritilslutningerne som var anløbne.  

Et banalt problem, men lidt forvirrende da tyverialarmen & PC'en stadig virkede, det var kun tilslutningerne til resten af cyklen der fejlede.

Så et råd til jer andre er at lade de originale tilslutninger sidde nederst, og tilslutte ekstraudstyret ovenover.  Så skulle risikoen for at det opstår  i flg. mekaniker være mindre.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Svar #8 Dato: Juli 22, 2005, 09:23:34 am »
Eller I kan købe jer en SV650  :twisted:  Der er aldrig problemer  :wink:
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Svar #9 Dato: Marts 29, 2006, 01:47:25 pm »
Ang. de 7000 rpm, så faldt jeg lige over det i service manualen, side 8-32 i SV650 K3 og frem...

Det er helt normalt når instrumentet har været uden strøm i mere end 40 sekunder. Det antager at det har været skilt ad og prøver derfor på lige at kalibrere nålen.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
7000 omdrejninger når nøglen drejes
« Svar #10 Dato: Marts 29, 2006, 01:50:59 pm »
Citat fra: n00bsmurf
Ang. de 7000 rpm, så faldt jeg lige over det i service manualen, side 8-32 i SV650 K3 og frem...

Det er helt normalt når instrumentet har været uden strøm i mere end 40 sekunder. Det antager at det har været skilt ad og prøver derfor på lige at kalibrere nålen.


Smart!  :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.