Forfatter Emne: Spøjs lyd ved tænding (6½)  (Læst 3464 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

neckelmann

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Dato: Maj 17, 2007, 04:39:04 pm »
Hej folkens,

har for ganske nyligt erhvervet en spritny SV650S K7, og er selvfølgelig meget glad for den. :)

Men een ting jeg godt kunne tænke mig at vide: hvordan lyder jeres 6½'ere når man drejer nøglen om og giver den tænding? Tænker på lyden af benzinen der bliver suget. - min siger lidt som et æsel der ikke er specielt fornøjet. Svært at gengive i tekst, men i modsætning til de SV1000'ere jeg til daglig omgås (der holder samme "tone" hele tiden) -- så skifter min tone flere gange... noget a la "iiii-ååååå-iii-ååå-ralleralle". Lyder meget spøjst :)

Nu skal jeg til 1. service her snart, og kunne godt tænke mig at vide hvor jeg skal brokke mig over det til forhandleren?
Skal jeg bare ignorerer det? :)  -- den starter jo trodsalt perfekt alligevel.

På forhånd tak for visdomsord :)

- Rasmus
SV650SAK7, sort, orig. symaskinepotte

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #1 Dato: Maj 17, 2007, 04:42:56 pm »
Velskrevet gengivelse af lyden :D
Nu behøver alt jo ikke at være brok, så nævn det endelig for forhandleren/mekanikeren ved 1. service... Det kan være det skal være sådan - det kan også være den er helt gal!?

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

neckelmann

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #2 Dato: Maj 17, 2007, 06:04:28 pm »
Nu behøver alt jo ikke at være brok, så nævn det endelig for forhandleren/mekanikeren ved 1. service... Det kan være det skal være sådan - det kan også være den er helt gal!?

Jaa, har da også tænkt mig at pointere det, men hvis han er en fusker så vil han jo med garanti bare sige "sådan skal den lyde"... Derfor jeg godt kunne tænke mig at vide om det er normalt :)  (eller bare en ligegyldig tilfældighed)
SV650SAK7, sort, orig. symaskinepotte

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #3 Dato: Maj 17, 2007, 06:29:49 pm »
Det er enten den første eller den anden af Runes videoer, der også har lyden med når nøglen drejes. Jeg mener det er den første. Lyden på videoen lyder i hvert fald præcist som på min.

EDIT: Rune har været så smart at smide den på google... lyden er her: http://video.google.com/videoplay?docid=-3923856110446672502&q=Runes-mc.dk
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #4 Dato: Maj 17, 2007, 06:31:30 pm »
Lyden i starten på den første af Runes videoer er benzinpumpen der kører..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #5 Dato: Maj 18, 2007, 07:59:33 am »
Min ny K7 siger også en "sjov" lyd... Men jeg mener mere det lyder som et eller andet elektronik der starter op. Tænkte at det på en eller anden måde var tilkoblingen af ABSen man kunne høre?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #6 Dato: Maj 18, 2007, 10:00:14 am »
Min ny K7 siger også en "sjov" lyd... Men jeg mener mere det lyder som et eller andet elektronik der starter op. Tænkte at det på en eller anden måde var tilkoblingen af ABSen man kunne høre?
Som JJ skriver, så er det sandsynligvis benzinpumpen. Når der kommer tænding på, starter den elektriske benzinpumpe med at fylde indsprøjtningssystemet op.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #7 Dato: Maj 24, 2007, 03:34:46 pm »

Sådan siger alle cyklerne med indsåprøjning vel .. nogen højere end andre.

Men hvis tonen varierer fra i til å ;) kan det måske være fordi benzinpumpen ikke er helt ok ?
Eller noget skidt i filteret. Who knows.

Men summelyden skal være der :) i nogle sekunder. (Den er der også når motoren er startet men der er den sværere at høre)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #8 Dato: Maj 27, 2007, 10:25:20 pm »
Min nye 650 SAK7 siger også den irreterende lyd.

Jeg er også blevet drillet lidt med det af andre mc kørere som sigerb der er et eller andet helt galt.

Men sådan skal den åbenbart lyde...
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

neckelmann

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #9 Dato: Maj 29, 2007, 09:49:05 pm »
Min nye 650 SAK7 siger også den irreterende lyd.

Jeg er også blevet drillet lidt med det af andre mc kørere som sigerb der er et eller andet helt galt.

De er bare misundelige :)

Citér
Men sådan skal den åbenbart lyde...

Super, så er jeg mere rolig.

Er det i øvrigt dig der købte den fine røde SV'er for næsen af mig ude på Motorgården i Svenstrup? :)
SV650SAK7, sort, orig. symaskinepotte

SilVer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #10 Dato: Maj 29, 2007, 10:41:10 pm »
Hvor er du fra i landet? Der må være en af os som bor nogenlunde i nærheden. Så kan du jo bare komme og lytte og sammenligne.
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #11 Dato: Maj 30, 2007, 12:46:56 am »
Lyttede lige til AmagerDK's nye 650'er... Den lød også lidt som en ink-jet printer som printede når man drejer tændingsnøglen... Min egen har en mere konstant lyd.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

neckelmann

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #12 Dato: Maj 30, 2007, 02:35:01 pm »
Var til 1000km service i dag, og mekanikeren påstod også at sådan skal den lyde :)

Så skulle den ged vist være barberet...
SV650SAK7, sort, orig. symaskinepotte

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Spøjs lyd ved tænding (6½)
« Svar #13 Dato: Maj 31, 2007, 04:11:04 am »
Nej jeg købte min hos Frederikshavn MC...
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)