Forfatter Emne: Olietemperatur på Old School?  (Læst 3870 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Olietemperatur på Old School?
« Dato: Juni 13, 2007, 04:19:08 pm »
Hejsa

Jeg vil lige høre om folk ved hvor varm olien bliver på deres old school sv'ere? Jeg har nemlig monteret et olietermometer, som sidder i stedet for oliepåfyldningsproppen. Dette termometer viste kun 60 grader efter jeg havde kørt over 100 km, hvilket jeg synes er noget i underkanten. Jeg har dog termometret mistænkt for at måle forkert, da det ikke er tiltænkt SV'eren, men tidligere har siddet på min minigixxer.

På forhånd tak.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2007, 04:49:42 pm »
Ville mene temperaturen skal ligge mellem 85-105 grader alt efter hvor den får kniven/kører i kø på en varm sommerdag.

Måske når dit termometer ikke ned i oliebadet.....
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2007, 04:53:48 pm »
Ville mene temperaturen skal ligge mellem 85-105 grader alt efter hvor den får kniven/kører i kø på en varm sommerdag.
Okay. Det var også det jeg synes virkede logisk. Sådan var det på den lille gixxer.

Måske når dit termometer ikke ned i oliebadet.....
Det går min teori også på. Tror den "pind" der sidder på termometret er for kort... :(

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #3 Dato: Juni 15, 2007, 07:30:55 pm »
Jeg har også en temperaturmåler i påfyldningshullet, og den viser også mellem 60-70 grader efter en "hård" tur.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #4 Dato: Juni 15, 2007, 07:32:40 pm »
Jeg har også en temperaturmåler i påfyldningshullet, og den viser også mellem 60-70 grader efter en "hård" tur.
Hmmm... Er den også købt ved Louis.de?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Kragh

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #5 Dato: Juni 16, 2007, 08:46:19 am »
Det vides ikke, da den sad på da jeg købte SV´eren. Men jeg syntes også at "målepinden" virker lidt kort.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #6 Dato: Juni 17, 2007, 08:46:09 pm »
Det vides ikke, da den sad på da jeg købte SV´eren. Men jeg syntes også at "målepinden" virker lidt kort.
Okay.


Er der egentlig nogle herinde der har erfarringer med digitale målere, hvor måleren sidder i stedet for oliebundproppen, og man så placerer et lille display på f.eks. gaffelbroen?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #7 Dato: Juni 17, 2007, 09:21:26 pm »
Det vides ikke, da den sad på da jeg købte SV´eren. Men jeg syntes også at "målepinden" virker lidt kort.
Er der egentlig nogle herinde der har erfarringer med digitale målere, hvor måleren sidder i stedet for oliebundproppen, og man så placerer et lille display på f.eks. gaffelbroen?
Jeg har set en gul oldschool ved Vejen MC74, som havde to Yoshimura målere på gaffelbroen. Jeg mener så bestemt, den ene var til vand, og den anden til olie. De virkede vist upåklageligt. Jeg har selv overvejet det et par gange.
Som en lille sidenote, så havde den pågældende oldschool fået en underseat potte. Ikke specielt køn, men interessant mod.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #8 Dato: Juni 18, 2007, 12:45:09 am »
Det vides ikke, da den sad på da jeg købte SV´eren. Men jeg syntes også at "målepinden" virker lidt kort.
Er der egentlig nogle herinde der har erfarringer med digitale målere, hvor måleren sidder i stedet for oliebundproppen, og man så placerer et lille display på f.eks. gaffelbroen?
Jeg har set en gul oldschool ved Vejen MC74, som havde to Yoshimura målere på gaffelbroen. Jeg mener så bestemt, den ene var til vand, og den anden til olie. De virkede vist upåklageligt. Jeg har selv overvejet det et par gange.
Hmm... Yoshimura siger du? Jeg synes ikke jeg kan finde nogle målere fra dem :( Du ved tilfældigvis ikke hvor de kan fås?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #9 Dato: Juni 18, 2007, 02:47:39 am »
Det vides ikke, da den sad på da jeg købte SV´eren. Men jeg syntes også at "målepinden" virker lidt kort.
Er der egentlig nogle herinde der har erfarringer med digitale målere, hvor måleren sidder i stedet for oliebundproppen, og man så placerer et lille display på f.eks. gaffelbroen?
Jeg har set en gul oldschool ved Vejen MC74, som havde to Yoshimura målere på gaffelbroen. Jeg mener så bestemt, den ene var til vand, og den anden til olie. De virkede vist upåklageligt. Jeg har selv overvejet det et par gange.
Hmm... Yoshimura siger du? Jeg synes ikke jeg kan finde nogle målere fra dem :( Du ved tilfældigvis ikke hvor de kan fås?
Aner ikke, hvem der forhandler dem. Men her er et link til dem: http://www.yoshimura-jp.com/en/products/chassis/digital/index.html
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #10 Dato: Juni 18, 2007, 11:45:50 am »
Det vides ikke, da den sad på da jeg købte SV´eren. Men jeg syntes også at "målepinden" virker lidt kort.
Er der egentlig nogle herinde der har erfarringer med digitale målere, hvor måleren sidder i stedet for oliebundproppen, og man så placerer et lille display på f.eks. gaffelbroen?
Jeg har set en gul oldschool ved Vejen MC74, som havde to Yoshimura målere på gaffelbroen. Jeg mener så bestemt, den ene var til vand, og den anden til olie. De virkede vist upåklageligt. Jeg har selv overvejet det et par gange.
Hmm... Yoshimura siger du? Jeg synes ikke jeg kan finde nogle målere fra dem :( Du ved tilfældigvis ikke hvor de kan fås?
Aner ikke, hvem der forhandler dem. Men her er et link til dem: http://www.yoshimura-jp.com/en/products/chassis/digital/index.html

Alle tiders!!! De er sgu da perfekte! Og endda en med ur, jamen det er jo lige det jeg har gået og manglet :D Min teori med at jeg selv bestemmer tiden, når jeg ikke kan se hvad klokken er, holder ikke helt  :? :mrgreen:

Det lykkedes mig at finde en tysk forhandler af instrumenterne, men de er godt nok lidt pebrede de priser. 170€ for single temp. + ur + voltmeter... Uden censorere ;)

Hvis der er nogle der støder på billigere løsninger må de gerne sige til :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #11 Dato: Juni 18, 2007, 12:58:37 pm »
Jeg syntes min Suziki forhandler har fortalt mig, at Suzuki er begyndt at forhandle alt Yoshimura udstyr...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Olietemperatur på Old School?
« Svar #12 Dato: Juni 18, 2007, 10:32:02 pm »
Jeg syntes min Suziki forhandler har fortalt mig, at Suzuki er begyndt at forhandle alt Yoshimura udstyr...
Slet ikke utænkeligt. Jeg formoder, de to firmaer ligger i ske sammen på en eller anden måde. Er det ikke også som regel Suzukis motorcykler, Yoshimura går amok på?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...