Forfatter Emne: underlig lyd ved 5000 omdrejninger  (Læst 6415 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Dato: Juli 10, 2007, 06:12:59 pm »
Hej alle

Er lige kommet hjem fra en forhandler, jeg kørte forbi for at spørge om lyden den sagde, i 3-4 gear lige under 5000 omdrejninger. Jeg troede det var ventilerne der snakkede, men mekanikeren der var ude at prøve den, havde aldrig hørt det før, dog var hans bedste bud knaskæden... Men er det et problem på den nye model som min?

Han ville dog gerne have chefen til at høre det også, så jeg kører derover i morgen igen.

Nogen der har andre bud på hvad det kan være? Det er jo pisse irriterende...

Dog har jeg stadig garanti på den ved den forhandler jeg købte den ved, hvis det er noget alvorligt. Så er det bare om de gider gøre noget ved det?

Men nu må vi se hvad "chefen" siger i morgen.
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #1 Dato: Juli 10, 2007, 08:45:05 pm »
Lyder mærkeligt hvis det kun er i 3 & 4 gear at den snakker...

Hvis det er knastkæden (Som der umiddelbart ikke er problemer med på K3+) eller ventilstøj, så burde det være der i alle gearene.

Et vildt forsøg er (og ja jeg ved godt det ikke har noget med motoren at gøre) så kontroller lige at skruerne omkring kåbeglasset er spændt.  :rolleyes:
Forklaring følger:

Min havde en irreterende lyd på et tidspunkt (sådan lidt i stil med det du beskriver med "ventilstøj") bare ved 2-4000 omdr/min.
Jeg gik den efter i sømmene i frigear og med 2000 omdr på motoren.
Det viste sig så at være: Yes du gættede det: skruen i kåben over spejlet som klemmer sammen om kåbeglasset som var faldet ud, og gjorde at det kunne vibrere, og når man kørte lød det som ventilstøj... :huh:

Et longshot men ok det er værd at kontrollere.  :blink:

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #2 Dato: Juli 10, 2007, 11:20:06 pm »

Et vildt forsøg er (og ja jeg ved godt det ikke har noget med motoren at gøre) så kontroller lige at skruerne omkring kåbeglasset er spændt.  :rolleyes:
Forklaring følger:

Min havde en irreterende lyd på et tidspunkt (sådan lidt i stil med det du beskriver med "ventilstøj") bare ved 2-4000 omdr/min.
Jeg gik den efter i sømmene i frigear og med 2000 omdr på motoren.
Det viste sig så at være: Yes du gættede det: skruen i kåben over spejlet som klemmer sammen om kåbeglasset som var faldet ud, og gjorde at det kunne vibrere, og når man kørte lød det som ventilstøj... :huh:

Et longshot men ok det er værd at kontrollere.  :blink:




Jeg kan nikke genkendende til Janniks 'kåbeproblem'.
Min 650'er er helt ny men havde efter kort tid en meget mærkelig lyd ved ca 3200 omdr. Jeg kan ikke rigtig forklare lyden, måske en slabren. Det lød virkelig som om det kom fra motoren, men jeg fandt ud af at det var kåbeglasset....
Håber dit lydproblem er lige så simpelt  :blink:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #3 Dato: Juli 11, 2007, 08:14:29 am »
Jeg forstår ikke at kåbeglasset kan "falde" ud. Men jeg skal da lige have tjekket en ekstra gang i eftermiddag, om det evt. kunne være det.

Kører nu ud til ham forhandleren igen, for at få den helt på plads. Hvis det er noget motor-halløj, så har jeg trods alt garanti på den endnu, da det ikke er 6 måneder siden jeg købte den endnu. Jeg kan da spørge om deres erfaringer med kåbeglasset også.
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #4 Dato: Juli 11, 2007, 09:42:27 am »
Hov det er ikke kåbeglasset der falder ud, men en skrue som presser kåben og det sorte plastik som sidder rundt om spedometeret sammen ude i spidsen af kåben over spejlet, og det gør at kåbeglas mm kan vibrerer så det lyder som "ventilstøj".  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #5 Dato: Juli 11, 2007, 10:05:24 am »
Jeg kigger....
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #6 Dato: Juli 11, 2007, 10:54:31 am »
Lyder mærkeligt hvis det kun er i 3 & 4 gear at den snakker...

Hvis det er knastkæden (Som der umiddelbart ikke er problemer med på K3+) eller ventilstøj, så burde det være der i alle gearene.

Et vildt forsøg er (og ja jeg ved godt det ikke har noget med motoren at gøre) så kontroller lige at skruerne omkring kåbeglasset er spændt.  :rolleyes:
Forklaring følger:

Min havde en irreterende lyd på et tidspunkt (sådan lidt i stil med det du beskriver med "ventilstøj") bare ved 2-4000 omdr/min.
Jeg gik den efter i sømmene i frigear og med 2000 omdr på motoren.
Det viste sig så at være: Yes du gættede det: skruen i kåben over spejlet som klemmer sammen om kåbeglasset som var faldet ud, og gjorde at det kunne vibrere, og når man kørte lød det som ventilstøj... :huh:

Et longshot men ok det er værd at kontrollere.  :blink:

Oplevede stort set det samme på min GS500F'er! Det var også nogle kåbedele som sad løst...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

palle SV1000N K6

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #7 Dato: Juli 11, 2007, 02:51:43 pm »
Dobbeltklæbende tape kan løse lidt rasleproblemer hist og her på MC´ en og bilen - køb evt. Tesa´s megastærke udendørs db.kl. tape, det virker.
GSX1400, K7

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #8 Dato: Juli 11, 2007, 03:02:56 pm »
Dobbeltklæbende tape kan løse lidt rasleproblemer hist og her på MC´ en og bilen - køb evt. Tesa´s megastærke udendørs db.kl. tape, det virker.

Nu skal jeg jo lige finde synderen først.... Og lad os håbe det ikke er i motoren.
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #9 Dato: Juli 11, 2007, 03:29:09 pm »
Dobbeltklæbende tape kan løse lidt rasleproblemer hist og her på MC´ en og bilen - køb evt. Tesa´s megastærke udendørs db.kl. tape, det virker.

Nu skal jeg jo lige finde synderen først.... Og lad os håbe det ikke er i motoren.

Ja det er nok ikke holdbart at bruge dobbeltklæbende tape inde i motoren  :D ... hehe

palle SV1000N K6

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #10 Dato: Juli 11, 2007, 03:34:55 pm »
Jeg hørte om en der smed nogle bananskræller i spæret på en gammel ford Capri, fordi det larmede for meget og han skulle sælge bilen - så kunne man ikke høre det synge.

Selvfølgelig er det bedst at lokalisere fejlen og så rette fejlen reglementeret. Hvis det drejer sig om en vibration fra en plast del på kåben kan lidt "fusk" afhjælpe. Mistænksomme motorlyde skal altid undersøges nærmere af en kompetent mekker.



GSX1400, K7

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #11 Dato: Juli 11, 2007, 05:51:58 pm »
Så har jeg været ved Mekker igen.

Denne gang kunne han dog ikke fremprovokere lyden, hvorefter jeg selv prøvede, men forgæves... (Skruen der sad løs er nok faldet helt ud.)

MEN. han sagde den "knævrede" måske lidt fra et stempel. Han mente den engang havde været mere varm end godt er, og stemplet havde fået et tryk. Det var dog ikke noget han ville gøre noget ved. Jeg lyttede selv efter, da jeg kørte hjem, og den havde måske lidt når den skulle arbejde med ikke ret meget damp på.

Er det så normalt?

Typisk.... Nu hører jeg nok ikke andet, når jeg er ude at køre...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #12 Dato: Juli 11, 2007, 05:53:30 pm »
Jeg hørte om en der smed nogle bananskræller i spæret på en gammel ford Capri, fordi det larmede for meget og han skulle sælge bilen - så kunne man ikke høre det synge.

Selvfølgelig er det bedst at lokalisere fejlen og så rette fejlen reglementeret. Hvis det drejer sig om en vibration fra en plast del på kåben kan lidt "fusk" afhjælpe. Mistænksomme motorlyde skal altid undersøges nærmere af en kompetent mekker.





Jeg har faktisk også hørt det ved en knallert. Der var det bare ikke skrællen, men selve bananen. Så der er nok noget om snakken. Men det bliver først når den skal sælges   :innocent: - hvis den da skal sælges....
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #13 Dato: Juli 11, 2007, 10:04:25 pm »
Så har jeg været ved Mekker igen.

....
Han mente den engang havde været mere varm end godt er, og stemplet havde fået et tryk. Det var dog ikke noget han ville gøre noget ved. ..


 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: underlig lyd ved 5000 omdrejninger
« Svar #14 Dato: Juli 11, 2007, 10:37:05 pm »
Så har jeg været ved Mekker igen.

Denne gang kunne han dog ikke fremprovokere lyden, hvorefter jeg selv prøvede, men forgæves... (Skruen der sad løs er nok faldet helt ud.)

MEN. han sagde den "knævrede" måske lidt fra et stempel. Han mente den engang havde været mere varm end godt er, og stemplet havde fået et tryk. Det var dog ikke noget han ville gøre noget ved. Jeg lyttede selv efter, da jeg kørte hjem, og den havde måske lidt når den skulle arbejde med ikke ret meget damp på.

Er det så normalt?

Typisk.... Nu hører jeg nok ikke andet, når jeg er ude at køre...

Det gør jeg ikke, jeg kører med ørepropper fordi min klikker fra ventilerne et sted mellem 4000 og 5000 rpm (alt efter temperaturen), så min larmepotte ikke kan overdøve det. Jeg kan simpelthen ikke nyde en tur uden ørepropper.

Skal ind og have Enghave til at se på det igen en dag inden garantien løber ud.

Heldigvis var min telefon ved et tilfælde kommet til at ligge i diktafon-mode mens en af deres mekanikere indrømmede at den ikke sagde som den skulle, håber det gavner min sag hvis den står af efter 2 år og en dag :)

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink