Forfatter Emne: 215 km/t +  (Læst 9449 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
215 km/t +
« Dato: Maj 28, 2005, 06:20:38 pm »
Den anden dag (det var selvfølgelig ikke i DK ) sku min 1000 K3 lige have lidt gas  :twisted: . Den har kørt ca. 3700. Jeg kørte sammen med en CBR 600 F , men da min Speedometer viste ca. 215 km/t begyndte den at blive meget urolig i bagenden (svinge frem og tilbage ) . Det føltes ikke særlig trygt så jeg måtte lade ham køre videre alene.

Forsøgte lidt senere igen , men det var samme resultat  :cry:

Er der nogen der har lignende oplevelser og/eller bud på hvad det skyldes samt evt. løsning  :?: Udover at køre langsommere   :?
Der ok luft i dækkene
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: 215 km/t +
« Svar #1 Dato: Maj 28, 2005, 08:45:57 pm »
Citat fra: Koster
Den anden dag (det var selvfølgelig ikke i DK ) sku min 1000 K3 lige have lidt gas  :twisted: . Den har kørt ca. 3700. Jeg kørte sammen med en CBR 600 F , men da min Speedometer viste ca. 215 km/t begyndte den at blive meget urolig i bagenden (svinge frem og tilbage ) . Det føltes ikke særlig trygt så jeg måtte lade ham køre videre alene.

Forsøgte lidt senere igen , men det var samme resultat  :cry:

Er der nogen der har lignende oplevelser og/eller bud på hvad det skyldes samt evt. løsning  :?: Udover at køre langsommere   :?
Der ok luft i dækkene

Jeg har ikke selv haft den erfaring, men på sv1000.zyns.com er der talt en del om 'high speed weave'  - du kan jo søge på emnet og se trådene der er skrevet...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
215 km/t +
« Svar #2 Dato: Maj 28, 2005, 11:48:45 pm »
Jeg mener at det er fordi der er for meget vægt på baghjulet, og det måske kan løses ved at sænke den lidt i fronten.
Jeg har læst at Chewy's har skrevet følgende:

I have also dropped the front forks through the triple clamps by a further 5mm this greatly increases corner stability and allows you to turn in more like a GSXR now.

Måske det var en mulighed at prøve. :roll:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
215 km/t +
« Svar #3 Dato: Maj 29, 2005, 09:21:15 pm »
Citat fra: Jannik
Jeg mener at det er fordi der er for meget vægt på baghjulet, og det måske kan løses ved at sænke den lidt i fronten.
Jeg har læst at Chewy's har skrevet følgende:

I have also dropped the front forks through the triple clamps by a further 5mm this greatly increases corner stability and allows you to turn in more like a GSXR now.

Måske det var en mulighed at prøve. :roll:


joo  måske med fare for at virke mere dum en gennemsnittet spørger jeg  :?  :oops: hvem er det liiige Chewy's er  :roll: og triple clamps det er  / sidder hvor  :?:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
215 km/t +
« Svar #4 Dato: Maj 30, 2005, 11:12:28 am »
Citat fra: Koster
Citat fra: Jannik
Jeg mener at det er fordi der er for meget vægt på baghjulet, og det måske kan løses ved at sænke den lidt i fronten.
Jeg har læst at Chewy's har skrevet følgende:

I have also dropped the front forks through the triple clamps by a further 5mm this greatly increases corner stability and allows you to turn in more like a GSXR now.

Måske det var en mulighed at prøve. :roll:


joo  måske med fare for at virke mere dum en gennemsnittet spørger jeg  :?  :oops: hvem er det liiige Chewy's er  :roll: og triple clamps det er  / sidder hvor  :?:

chewy er en englænder som også kører sv1000'er - han har denne hjemmeside: www.chewys-stuff.co.uk - desuden er han yderst aktiv bruger på www.sv1000.zyns.com
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
215 km/t +
« Svar #5 Dato: Maj 30, 2005, 02:03:35 pm »
Citat fra: Koster


joo  måske med fare for at virke mere dum en gennemsnittet spørger jeg  :?  :oops: triple clamps det er  / sidder hvor  :?:


Triple clamps er de gaffelbroer som holder forgaffel-rørene.

http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=860">
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
215 km/t +
« Svar #6 Dato: Maj 30, 2005, 02:29:44 pm »
Genialt billede  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
215 km/t +
« Svar #7 Dato: Maj 30, 2005, 02:47:50 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Genialt billede  :wink:
Ja ik´? Det var det bedste billede jeg lige havde liggende på pc´en. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
215 km/t +
« Svar #8 Dato: Maj 30, 2005, 11:49:19 pm »
ok tak nu jeg forstå  :P  :P
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
215 km/t +
« Svar #9 Dato: Maj 31, 2005, 10:32:09 am »
Citat fra: Koster
ok tak nu jeg forstå  :P  :P
:lol:  :lol:  :lol: Nåe det var godt!!!  8)

Prøver du så at hæve benene 5mm op i broerne?

Jeg kan love dig at min er blevet MEGET MEGET mere stabil efter den fik den 2 cm kortere GSXR forgaffel på, men om det er fordi det er en USD, eller om det er fordi vægten er flyttet længere frem på cyklen ved jeg ikke, men den anden dag prøvede jeg at bytte cykel med "GREVEN" og Fuck hvor var den slasket i styringen originalt. :shock:  :shock:  :shock:

Det er vildt at der var så stor forskel, for jeg mærkede det ikke så meget på min egen, da jeg byggede den om i vinterperioden, og der derfor gik længe fra jeg havde kørt den som standard.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Gæst
215 km/t +
« Svar #10 Dato: Maj 31, 2005, 10:49:54 am »
Citat fra: Jannik

Det er vildt at der var så stor forskel, for jeg mærkede det ikke så meget på min egen, da jeg byggede den om i vinterperioden, og der derfor gik længe fra jeg havde kørt den som standard.


Det var godt nok en lang vinter i år....   det er vel først lige sluttet  :roll:  :roll:  :roll:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
215 km/t +
« Svar #11 Dato: Maj 31, 2005, 11:20:11 am »
:lol:  :lol:  :lol:  Ja!!! Sommer kom nu!!!! :(
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
215 km/t +
« Svar #12 Dato: Maj 31, 2005, 02:00:23 pm »
Citat fra: Jannik
Citat fra: Koster
ok tak nu jeg forstå  :P  :P
:lol:  :lol:  :lol: Nåe det var godt!!!  8)

Prøver du så at hæve benene 5mm op i broerne?

Jeg kan love dig at min er blevet MEGET MEGET mere stabil efter den fik den 2 cm kortere GSXR forgaffel på,


Uha uha  :shock:  det lyder lidt farligt  ....  :shock:
Jeg har også læst på Cheweys OG det der bliver fremhævet som effekt af den nævnte operation er primært bedre indstyring i sving , mere stbil styring. MEN mit high speed problem er jeg forholdsvis sikker på skal søges bagude (men man ved jo aldrig), foran føltes den rolig nok.

Jeg har fået en ande  anbefaling der går på at justere dæmpningne bag på .
Men nu vil jeg først liiige prøve nok en gang - uden tanktaske .  :D  8)
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
215 km/t +
« Svar #13 Dato: Maj 31, 2005, 02:40:39 pm »
Citat fra: Koster

Jeg har også læst på Cheweys OG det der bliver fremhævet som effekt af den nævnte operation er primært bedre indstyring i sving , mere stbil styring. MEN mit high speed problem er jeg forholdsvis sikker på skal søges bagude (men man ved jo aldrig), foran føltes den rolig nok.

Det er korrekt, men ved at sænke snuden lidt flytter du lidt vægt frem på forhjulet, og dermed bliver den mere stabil som Chewey skriver, men da han ikke har problemer med det som du har ved høje hastigheder, kan jo ikke beskrive det som en bedring der.
Det er kun en idé jeg selv tror på med at det kunne ændre stabiliteten i hele cyklen at sænke den. Og det er jo nemt at prøve på en SV1000and hvor man ikke skal skille kåben ad.  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
215 km/t +
« Svar #14 Dato: Juni 01, 2005, 08:56:23 pm »
Hej! Ja det er noget møj med en slap bagdel :D

Det kan være derfor at 04 er lavere, end 03. Tidligere havde min kæreste en Triumph TT600 og grundet hendes korte ben sænkede vi den ca. 1 cm. i forgaflen og løsnede fjederforspændingen bagtil. xså blev den lavere, men også mere ustabil ved høje hast.

Jeg kørte selv lidt på den i en periode, hvor jag strammede den helt op bagtil og det gjorde den noget bedre ved høj hastighed!!

Prøv at stramme din bagfjeder, det hjælper helt sikkert og er i første omgang billigere, end en ny fjeder/dæmper.
Samtidig ville jeg nok gøre inddæmpningen og retur- hårdere!
håber det kan hjælpe
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999