Forfatter Emne: Hjelmstørrelser Generelt  (Læst 8494 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Hjelmstørrelser Generelt
« Dato: September 08, 2006, 05:18:46 pm »
(UPS - forkert hoved-tråd! Kan man selv flytte en ny tråd eller skal man have en Moderator til at flytte den til Beklædning etc.?) TAK FREDDY!

Hej alle

Jeg har en Nitro N800-V str. L og en Shoei XR1000-TC5 str. XL ...

Jeg prøvede da jeg sidst købte hjelm også en Nitro i XL - men den føltes markant mindre end Shoei's XL hjelme...

Er der nogen som har konstateret noget lignende med samme eller andre mærker - eller har jeg bare et ufatteligt usymmetrisk og muteret kranie?  :afro:

/J
« Senest Redigeret: September 09, 2006, 03:12:41 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Hjelmstørrelser Generelt
« Svar #1 Dato: September 08, 2006, 06:46:17 pm »
Jep :wink:

Med min gamle caberg (et eller andet med oplukkelige plastik :puke:) skulle jeg havde en str. M, men min nuværende Shark RSR2 er en str. S
Anders
Suzuki GS500E 96

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hjelmstørrelser Generelt
« Svar #2 Dato: September 09, 2006, 03:13:38 pm »
Jep :wink:

Med min gamle caberg (et eller andet med oplukkelige plastik :puke:) skulle jeg havde en str. M, men min nuværende Shark RSR2 er en str. S

Ooohhh RSR2'eren er lækker! Den kiggede jeg også på da jeg shoppede. Fik dog ikke prøvet den...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hjelmstørrelser Generelt
« Svar #3 Dato: September 16, 2006, 05:33:25 pm »
Det er ligesom med sko... eller bukser for den sags skyld - De forskellige mærker er ikke ens i størrelsen.. ... Derfor skal man ikke bare købe over nettet... Fordi de forskellige mærker ikke er ens i størrelser og pasform. Det er også meget med indmaden... Så det er ganske normalt..

Min Nolan hjelm var XXS. Min Arai er en XS Og hvis jeg skulle ha en schubert eller shark hjelm så skulle det være en S ( Det er meget forskelligt... ) :lol:

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Hjelmstørrelser Generelt
« Svar #4 Dato: September 29, 2006, 11:18:56 am »
Da debatten på ingen måde havde noget med hjelmstørrelser at gøre mere, er den blevet delt.

Indlæg om udlands handel kontra køb i Dk bedes holdt i Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: Hjelmstørrelser Generelt
« Svar #5 Dato: Oktober 05, 2006, 09:14:54 pm »
man kan ikke engang regne med det inden for samme mærke folkens..inden for shoei er svare en raid i str m for ekselmpel til en str L i xr-1000 så det kan kun anbefales at den prøves før man køber..
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"