Forfatter Emne: Forskærmsforlænger  (Læst 11352 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thebiker

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Forskærmsforlænger
« Svar #15 Dato: September 01, 2004, 08:06:55 pm »
Hej
Hvis i ikke har lyst til at sætte en forskærmsforlænger på, så find noget
Gummi magen til det der sidder i forvejen( den lille stænklap foran foreste cylinder), jeg fandt noget på mit arbejde, og klip det til så det er
magen til det der sidder i forvejen, men det skal lige være nogle cm. :idea:  
længere. Så trænger der helt sikker ikke noget vand op, jeg har selv gjort det og kørt i silende regnvejr uden problemer.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Forskærmsforlænger
« Svar #16 Dato: September 02, 2004, 07:50:19 am »
Citat fra: Martin P
Jeg har oplevet det 3 gange på min, og sidst jeg skiftede tændrør var det forreste totalt rustent.


Hvordan så resten af motoren ud? Måske er der en ide i at sætte forskærmsforlænger på K3/K4 alligevel. Den skæmmer da ikke udseendet, jeg er bare lidt doven ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Forskærmsforlænger
« Svar #17 Dato: September 02, 2004, 10:36:18 am »
Citat fra: surfsmurf

Hvordan så resten af motoren ud? Måske er der en ide i at sætte forskærmsforlænger på K3/K4 alligevel.


Resten af motoren ser fin ud, ingen problemer der. Vandet fordamper jo faktisk også med det samme det rammer motoren. Det er kun ved tændrøret at vandet kan samle sig og drukne det.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Forskærmsforlænger
« Svar #18 Dato: November 07, 2004, 04:37:01 pm »
Jeg har ikke haft problemer med tændingsfejl eller lignende, men jeg gad alligevel ikke alt det snadsk, der samler sig på motor osv. når man kører i regnvejr. Derfor er der blevet indkøbt et styk forskærmsforlænger, som jeg har limet på med "Super Plastix" fra Loctite (tokomponent superlim).

Nu har jeg været ude at køre ca. 100 km og det ser ud til at det holder rigtig godt. 8)

I samme ombæring købte jeg et mørkt tonet F. Fabbri D/B kåbeglas for, at få lidt mere ro omkring hjelm og overkrop. Det var en god investering. Nu er det meget mindre anstrengende, at køre ved motorvejshastigheder. :twisted:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Bongers

  • Gæst
Forskærmsforlænger
« Svar #19 Dato: November 07, 2004, 06:21:25 pm »
Haugen - kan du ikke smide et billed op af det!!!

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Forskærmsforlænger
« Svar #20 Dato: November 08, 2004, 10:10:44 pm »
Det kan jeg desværre ikke, jeg har ikke noget digitalkamera, men på http://forums.sv650.org/viewtopic.php?t=10142 kan du se billeder af både et lyst og et mørkt tonet F. Fabbri kåbeglas, begge på gule sv650s'ere.

Forskærmsforlængeren er magen til den Rune har monteret på sin sv'er, se eventuelt på hans side.

Sv650.org er i øvrigt et udemærket sted at hente oplysninger om alt muligt, men de er jo også kun 2659 medlemmer til at give råd og vejledning.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Forskærmsforlænger
« Svar #21 Dato: November 08, 2004, 10:16:58 pm »
Tja... jeg ved nu ikke hvor vil jeg er med forskærmsforlænger, måske hvis den var indfavet. :?
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Forskærmsforlænger
« Svar #22 Dato: November 08, 2004, 10:31:27 pm »
Jeg synes egentlig den er ret diskret i sort. I hvert fald på en sølvgrå sv'er, men det er da en slags kompromis mellem det praktiske og det pæne.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Forskærmsforlænger
« Svar #23 Dato: November 08, 2004, 10:36:56 pm »
Ja du har ret det er et kompromis men også et spørgsmål om personlig smag. :wink:  :D
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Bongers

  • Gæst
Forskærmsforlænger
« Svar #24 Dato: November 09, 2004, 09:12:42 am »
Det væreste her i liver - er ting der er praktiks men grimme....  :roll:

klaads

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
.....
« Svar #25 Dato: November 15, 2004, 04:43:52 pm »
synes personligt heller ikk det ser så godt ud, men det er jo praktisk.
og var på køretur med en K3, en busa og så mig selv på min K2 og der regnede det seriøst og det var K3'eren der fik det problem, men klarede det med at skrue tændrøret af og tøre det hele....
mvh
Claus

dont judge a man until you see whats in his garage

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Forskærmsforlænger
« Svar #26 Dato: Juli 28, 2006, 04:33:50 pm »
For at følge op på noget jeg skrev for to år siden... jeg har nu konstateret at det kan opstå på K4.  :oops: Skilt, tørret, samlet, "silikoneret", virker.

Forskærmsforlænger under overvejelse ;)
« Senest Redigeret: Juli 28, 2006, 04:47:13 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

okk

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
    • okk-data.dk
Re: Forskærmsforlænger
« Svar #27 Dato: November 21, 2006, 11:15:44 am »
For dem af jer som kører på SV1000 hvor der i forvejen er huller i skærmen er her et godt tips.
Udskift de plastdimser som holder bremseslangerne med et par små rørholdere fra byggemarkedet og sæt en skrue helt igennem, så skal skærmen nok blive der.
Der er jo lidt mere krudt i en SV1000 end en SV650  :D

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Forskærmsforlænger
« Svar #28 Dato: November 21, 2006, 01:19:25 pm »
Rigtig god ide.
Pænt og praktisk, fristes til at skrive deee er leth?
Min forskærm sidder nu stadig på sin rette plads efter 2 sæsonner (trods mere krudt  :wink: ) og den er bare sat med noget 2 komponentlim.
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Forskærmsforlænger
« Svar #29 Dato: November 21, 2006, 01:21:38 pm »
Hmmm jeg synes faktisk den pynter!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!