SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: ANDERSHP efter Oktober 02, 2007, 02:15:21 pm
-
Jeg vil gerne have oplagt udstødningerne på min SV1000. Kan man købe et kit med færdigbukkede rør eller skal man kende en kende en kreativ rørbukker? :afro:
-
Du kan købe High mount udstødninger. Altså et komplet udstødningssæt til din SV1000'er... De koster bare generalt bare noget mere, end andre udstødninger.
-
#1
Hvis du ikke lige kører specifikt på K3 modellen, så skal du have bukket/svejset rør.
Er det underseat, eller er det bare vinklen på potterne, du er ude efter ?
Uanset, så er der altså ikke meget at vælge imellem :dead:
Jeg har startet en tråd om samme emne, http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7500.0, og du/i skal nok få billeder af isenkrammet senere, men det bliver svært at lave en decideret guide, når man skal svejse skidtet op fra grenrør til potter.
Men jeg skal nok tage nogle billeder undervejs ... :mrgreen:
Placeringen af potterne er vel også individuel ?
-
Det er underseat jeg er ude efter, altså så de ligger lige under sadlen. 8)
Det lyder fedt med lidt billeder hvis du selv er ved at kaste dig ud i et lignende projekt.
-
EDDII
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7187.msg73903#msg73903
der er 2 links under billederen
-
EDDII
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7187.msg73903#msg73903
der er 2 links under billederen
dam det ser lækkert ud..... men en ustødning er vel ikke en udstødning.... den har jo noget at sige på efekten
-
husk at tage højde for nummerpladen når du putter rørene under røven :!:
-
Med andre ord så er konklusionen at hvis jeg bare vil have dem lidt højere end standard så går jeg efter noget high-mount men hvis de skal helt op under sadlen så skal jeg allierere mig med en kreativ rørbukker.
Tak for hjælpen alle sammen :)
-
Jeg mener at Laser som laver et sæt hvor det hele er med i pakken. De laver helt sikkert et til 6½ som du kan se på
http://www.lcracing.dk/indexnae.htm
Der findes også et kit til sv1000 dog kommer udstødningerne ikke så højt op. Du kan jo ringe og høre om det er noget de kan skaffe hjem. Prisen skulle ikke være helt tosset hvis man sammen ligner med hvad et sæt koster til den lille :mrgreen:
-
http://www.joachims-motorradhandel.de/
de har et såkaldt Suzuki-plus systemtil K3'eren, det koster 1590€:
-
Til 1000 K3 er der flere muligheder, men KUN til K3 - vi andre må selv trylle os frem.
Jeg er ved at lave beslag til mine nu, og skal nok følge op med billeder i min IXIL UNX tråd senere.
Det er lidt besværligt, men så bliver det heller ikke noget "bolt on" som alle futter rundt med 8)
Og med grenrør fra dba.dk,bøjninger/fittings og potter løber det kun op i ca. 5K (+lidt humle til min kammy, som assisterer med montagen).
Glæder mig til lyden :mrgreen:
-
Synes det kan se fedt ud med underseat!, -men det sidste billede her, synes jeg ikke klæder svinet! Jeg ved ikke om det er vinkelen eller hvad, men jeg synes det skæmmer den fine røv som suzuki har designet! En af de flotteste træk ved hele cyklen hvis du spør' mig!
-
Synes det kan se fedt ud med underseat!, -men det sidste billede her, synes jeg ikke klæder svinet! Jeg ved ikke om det er vinkelen eller hvad, men jeg synes det skæmmer den fine røv som suzuki har designet! En af de flotteste træk ved hele cyklen hvis du spør' mig!
Jeg skrev heller ikke, at jeg syntes det var pænt... :wink:
-
OKAY ! GODT ORD IGEN..... :lol: Jeg tror det er nummerplade monteringen som ofte ser lidt mærkelig ud efter min mening! Har set hvor nummerpladen er monteret nede på siden som på en chopper, men det ved jeg heller ikke helt hvad jeg synes om! Fordelen her er dog at man kan se hele røven...
-
Det med nummerpladen på siden ser sq fjoget ud, så hellere den flotte løsning som Moolex har lavet med Holeshot
-
eller bare drop den nummerplade det er sku den som ødelægger billedet! :police: -i alt fald det sidste jeg fik taget..... (dog i bil) :lol:
-
Det her ser sgu også fint ud...
-
Ja her fra siden ser det super fedt ud! -men hvad med baglygten? Det er svært at se fra denne vinkel...?
-
Jeg mener at Laser som laver et sæt hvor det hele er med i pakken. De laver helt sikkert et til 6½ som du kan se på
http://www.lcracing.dk/indexnae.htm
Der findes også et kit til sv1000 dog kommer udstødningerne ikke så højt op. Du kan jo ringe og høre om det er noget de kan skaffe hjem. Prisen skulle ikke være helt tosset hvis man sammen ligner med hvad et sæt koster til den lille :mrgreen:
det her er helt klart en af de fedeste måder jeg har set montering af potter. :respekt:
-
Det her ser sgu også fint ud...
Det er en vild kåbe der er på der. Er det nogen der kender til den og i givet fald hvor man kan købe den eller blot se nogle flere billeder af den?
/Ole J.
-
Jeg mener at Laser som laver et sæt hvor det hele er med i pakken. De laver helt sikkert et til 6½ som du kan se på
http://www.lcracing.dk/indexnae.htm
Der findes også et kit til sv1000 dog kommer udstødningerne ikke så højt op. Du kan jo ringe og høre om det er noget de kan skaffe hjem. Prisen skulle ikke være helt tosset hvis man sammen ligner med hvad et sæt koster til den lille :mrgreen:
det her er helt klart en af de fedeste måder jeg har set montering af potter. :respekt:
Ud fra din begejstring for Laser potterne syntes jeg ikke du skal snydes for denne SV6½S jeg faldt over på mcg. Det ser da blæret ud og så til den pris.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13939
/Ole J
-
Jeg mener at Laser som laver et sæt hvor det hele er med i pakken. De laver helt sikkert et til 6½ som du kan se på
http://www.lcracing.dk/indexnae.htm
Der findes også et kit til sv1000 dog kommer udstødningerne ikke så højt op. Du kan jo ringe og høre om det er noget de kan skaffe hjem. Prisen skulle ikke være helt tosset hvis man sammen ligner med hvad et sæt koster til den lille :mrgreen:
det her er helt klart en af de fedeste måder jeg har set montering af potter. :respekt:
Ud fra din begejstring for Laser potterne syntes jeg ikke du skal snydes for denne SV6½S jeg faldt over på mcg. Det ser da blæret ud og så til den pris.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13939
/Ole J
Enig - det er pænt.
Men rørenes placering ude på siden af cyklen, ødelægger efter min mening en hel del af det fede...
Derfor kommer mine rør helt ind midt i cyklen. :)
-
Ellers er der jo også noget i denne stil:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6103&ipc=30654
-
Igen kan man se for meget rør - og denne gang også for meget potte. :)
-
Igen kan man se for meget rør - og denne gang også for meget potte. :)
Det var osse min mening (og er det stadig !), men det er jættesvært at lave rør op mellem bagsvinger/bagdæk.
Rørene skal være ovale for at kunne være der og samtidigt bevare tværsnittet i mm2. Altså skal man lave en overgang fra rund-oval-rund, og de originale grenrør kan ikke bruges til denne operation.
Og så var jeg noget nervøs for at de lune rør kunne smelte dækket, når man lige har fyret modellen af og efterfølgende parkerer den.
Der er kun 50mm mellem dæk og svinggaffel, og der skal en form for varmeskjold mellem rør og bagdæk. Det kommer altså til at knive med gaflerne, men alt kan lade sig gøre :mrgreen:
Men vi er enige i den kosmetiske skavank. Mit forbillede er Corsaro 1200 - den har det ene rør op mellem svinger/dæk. http://www.morini.dk
Men den er for dyr, og jeg er noget nervøs for gensalgsværdien kontra SVampen :dead:
-
Igen kan man se for meget rør - og denne gang også for meget potte. :)
Det var osse min mening (og er det stadig !), men det er jættesvært at lave rør op mellem bagsvinger/bagdæk.
Rørene skal være ovale for at kunne være der og samtidigt bevare tværsnittet i mm2. Altså skal man lave en overgang fra rund-oval-rund, og de originale grenrør kan ikke bruges til denne operation.
Og så var jeg noget nervøs for at de lune rør kunne smelte dækket, når man lige har fyret modellen af og efterfølgende parkerer den.
Der er kun 50mm mellem dæk og svinggaffel, og der skal en form for varmeskjold mellem rør og bagdæk. Det kommer altså til at knive med gaflerne, men alt kan lade sig gøre :mrgreen:
Men vi er enige i den kosmetiske skavank. Mit forbillede er Corsaro 1200 - den har det ene rør op mellem svinger/dæk. http://www.morini.dk
Men den er for dyr, og jeg er noget nervøs for gensalgsværdien kontra SVampen :dead:
Alt andet lige kan vi da blive enige om at der er for meget blink :lmao: :lmao: :lmao:
De store spejlæg på siden af kåben skal forhåbentlig snart skiftes, når der er invisteret så meget i potter :respekt:
-
Jeg kan nu godt lide de potter, de er anderledes :respekt:
-
Igen kan man se for meget rør - og denne gang også for meget potte. :)
Det var osse min mening (og er det stadig !), men det er jættesvært at lave rør op mellem bagsvinger/bagdæk.
Rørene skal være ovale for at kunne være der og samtidigt bevare tværsnittet i mm2. Altså skal man lave en overgang fra rund-oval-rund, og de originale grenrør kan ikke bruges til denne operation.
Og så var jeg noget nervøs for at de lune rør kunne smelte dækket, når man lige har fyret modellen af og efterfølgende parkerer den.
Der er kun 50mm mellem dæk og svinggaffel, og der skal en form for varmeskjold mellem rør og bagdæk. Det kommer altså til at knive med gaflerne, men alt kan lade sig gøre :mrgreen:
Bla bla bla bla.... :wink: Jeg er allerede igang med det projekt selv - og der er INGEN pladsproblemer på min 1000'er. :mrgreen: :mrgreen:
-
Igen kan man se for meget rør - og denne gang også for meget potte. :)
Det var osse min mening (og er det stadig !), men det er jættesvært at lave rør op mellem bagsvinger/bagdæk.
Rørene skal være ovale for at kunne være der og samtidigt bevare tværsnittet i mm2. Altså skal man lave en overgang fra rund-oval-rund, og de originale grenrør kan ikke bruges til denne operation.
Og så var jeg noget nervøs for at de lune rør kunne smelte dækket, når man lige har fyret modellen af og efterfølgende parkerer den.
Der er kun 50mm mellem dæk og svinggaffel, og der skal en form for varmeskjold mellem rør og bagdæk. Det kommer altså til at knive med gaflerne, men alt kan lade sig gøre :mrgreen:
Bla bla bla bla.... :wink: Jeg er allerede igang med det projekt selv - og der er INGEN pladsproblemer på min 1000'er. :mrgreen: :mrgreen:
Selv bla bla ! - kan vi SÅ få nogle billeder :club:
-
Ikke før der er noget at vise...!
Lige nu ligner det bare en adskilt SV'er....
-
Ikke før der er noget at vise...!
Lige nu ligner det bare en adskilt SV'er....
Det er så, undtagelsesvis, iorden, men så vil vi osse se nogle fint afsyrede, polerede svejsninger !
Kan vi evt. få et lille glimt af potterne :huh:
Og hvordan mon han laver nummerpladeholder, ham Sajmon :whatever:
-
Ikke før der er noget at vise...!
Lige nu ligner det bare en adskilt SV'er....
Det er så, undtagelsesvis, iorden, men så vil vi osse se nogle fint afsyrede, polerede svejsninger !
Kan vi evt. få et lille glimt af potterne :huh:
Og hvordan mon han laver nummerpladeholder, ham Sajmon :whatever:
Afsyrede svejsninger - tjek. Har selv TIG og har erbejdet som rustfast kleinsmed tidligere. :mrgreen:
Ingen glimt - for potten (!!!) er ikke på banen endnu. Jeg leder stadig efter et brugbart færdigkøbt emne, men det ser ud som om jeg ender med at bygge en selv fra bunden...
Ham Sajmon laver ikke nogen nummerpladeholder - for min Lucas beholder sin nuværende position 100%. :mrgreen:
-
Så er der sgu nye billeder. :mrgreen:
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/65512_l.jpg)
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/65513_l.jpg)
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/65514_l.jpg)
-
Fuck det ser godt ud.. det glæder jeg mig til at se når vi skal køre næste gang :)
-
WOW... (http://e.deviantart.com/emoticons/j/jawdrop.gif)
-
Seje blinklysholdere! :mrgreen: Ej, det ser dælme godt ud! :D Glæder mig til at se det færdige resultat.
Hygge
-
Seje blinklysholdere! :mrgreen: Ej, det ser dælme godt ud! :D Glæder mig til at se det færdige resultat.
Hygge
Du er ikke den eneste. :D
Indtil videre er det kun et groft mockup som koster det ene sæt ophæng til baglygten, men jeg laver en lille undertray som skal dels holde bagenden fri for møg fra baghjulet, dels holde nummerpladeholderen og dels skal støtte baglygten. Jeg skal ik have noget flabber lort på min cykel. Bagstellet skal også hakkes i smadder, men jeg har næsten købt et andet til at have i reserve...
-
Seje blinklysholdere! :mrgreen: Ej, det ser dælme godt ud! :D Glæder mig til at se det færdige resultat.
Hygge
Du er ikke den eneste. :D
Indtil videre er det kun et groft mockup som koster det ene sæt ophæng til baglygten, men jeg laver en lille undertray som skal dels holde bagenden fri for møg fra baghjulet, dels holde nummerpladeholderen og dels skal støtte baglygten. Jeg skal ik have noget flabber lort på min cykel. Bagstellet skal også hakkes i smadder, men jeg har næsten købt et andet til at have i reserve...
Du tror ikke at plastikken rundt om kommer til at smelte?
-
Seje blinklysholdere! :mrgreen: Ej, det ser dælme godt ud! :D Glæder mig til at se det færdige resultat.
Hygge
Du er ikke den eneste. :D
Indtil videre er det kun et groft mockup som koster det ene sæt ophæng til baglygten, men jeg laver en lille undertray som skal dels holde bagenden fri for møg fra baghjulet, dels holde nummerpladeholderen og dels skal støtte baglygten. Jeg skal ik have noget flabber lort på min cykel. Bagstellet skal også hakkes i smadder, men jeg har næsten købt et andet til at have i reserve...
Du tror ikke at plastikken rundt om kommer til at smelte?
Oh but i have allerede thought of this, my friend. Der kommer powerwrap om rørene hele vejen nede fra grenrøret under motoren. Over potten skal der sidde et heatblanket så man ikke får ristede nutz af at køre på den. :mrgreen:
-
Nu er jeg godt nok lige kommet hjem fra "byen", men det dér er bare totalt iorden musiksmag...
Håber din plan lykkes uden for meget "plastic melt down", når modellen bliver parkeret efter skamgasning :D
Bliver det nøgne rustfrie rør fra grenrøret, eller laver du selv isolerede rør (med wrap) undervejs ?
Hvis du får de rør vredet op mellem svingeren og baghjulet i den rette dimension, så er jeg allerede misundelig :club:
Jeg har nu selv fået mine rør fra Sveriges land, og har osse savet en smule i dem ved et "uheld" -- måske fortsætter jeg de uheldige dispositioner desangående her i weekenden....?
Det ser faktisk ikke særligt svært ud, når man står med nogle 1-3/4" (44,5mm) bøjninger i rustfrit.
Man skal blot bestemme sig for hvad man vil (og selv kan).
Dit eller mit projekt vil aldrig blive "bolt on", som mange benytter sig af her på forum´et, men forhåbentlig en smule inspirationskilde til videre udvikling af folks egne ideer.
Jeg har droppet "guideideen", men vil gerne bidrage med billeder undervejs - vi får se !
-
Seje blinklysholdere! :mrgreen: Ej, det ser dælme godt ud! :D Glæder mig til at se det færdige resultat.
Hygge
Du er ikke den eneste. :D
Indtil videre er det kun et groft mockup som koster det ene sæt ophæng til baglygten, men jeg laver en lille undertray som skal dels holde bagenden fri for møg fra baghjulet, dels holde nummerpladeholderen og dels skal støtte baglygten. Jeg skal ik have noget flabber lort på min cykel. Bagstellet skal også hakkes i smadder, men jeg har næsten købt et andet til at have i reserve...
Du tror ikke at plastikken rundt om kommer til at smelte?
Oh but i have allerede thought of this, my friend. Der kommer powerwrap om rørene hele vejen nede fra grenrøret under motoren. Over potten skal der sidde et heatblanket så man ikke får ristede nutz af at køre på den. :mrgreen:
sweet "ball heaters" til de kolde dage
-
I teorien bliver mit tæt på bolt-on, forudsat man gider købe et moddet bagstel, plastikskjolde, forrør, potten, afgange og alle de andre ting jeg hakker i. :mrgreen:
Ja og så skal hele ledningsnettet fra motor og bagud lige kortes ned så det kan være der. Al vægt skal spares - og der skal ikke være fejlkilder.
Jeg har endda et andet ledningsnet på vej så cyklen kan blive 100% original igen.
Ebay er din vææææn. :thumbsup:
-
WOW... (http://e.deviantart.com/emoticons/j/jawdrop.gif)
X2
-
Hold da op det er bare en helt iorden smag du har der, de ser bare FOR lækre ud!!! -Ja jeg mener pigerne på bagvæggen, men du kunne godt have tage billederne lidt tættere på, der er en eller anden stor klods i vejen for udsynet :lmao:
Ej det projekt du har gang i der går vist ud over de flestes fantasi. Det er da for vildt at du kan få proppet udstødningerne derind. Jeg håber virkelig jeg kommer til at se og høre din cykel til sommer for den bagende kan vist sætte selv en Aprilia RSV Mille på plads. :respekt:
Jeg håber virkelig for dig at plastiken ikke smelter for dig og en evt. passager kan klare den alternative, men miljøvenlige, sædevarme. Håber også systemet får en lyd der svare til udsenet. :mrgreen:
Du behøver da ikke at have alle de originale dele. Hvis du nogen sinde skal sælge den cykel, er det da et fjols som kunne finde på at lave den tilbage til original. Det skulle da lige være hvis cyklen skulle synes.
/Ole J.
-
:respekt:
-
Ser godt ud :respekt:
-
Taktak. :)
-
Hvad Sajmon, hvordan går det med din udstødning? venter med spænding!
-
Jeg lægger afsluttende hånd på projektet i starten af næste uge. :mrgreen:
-
Super! Lige i tid til sæsonen begynder! Glæder mig til at se det endelige resultat! Jeg er spændt på din løsning med hensyn til anbringelse af rørene!
N-modellen er for fed! 8)
-
Ser kanonos ud - her kan diverse italiener design´s godt pakke sammen :D Gad vide om sajmon har skitset en tegning på rørbøjninger og rør :innocent:
-
Jeg regner med at der kan købes et kit inden længe..... :innocent:
-
Det er mere end almindeligt besværligt at bygge udstødning på den her cykel. Det er jo bare en udfordring, men det går fremad. :thumbsup:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4078
-
Det er mere end almindeligt besværligt at bygge udstødning på den her cykel. Det er jo bare en udfordring, men det går fremad. :thumbsup:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4078
Hatten af og total respekt.. fedt at se unikke hjemmelavede løsninger :whipped:
-
Glæder mig sååå meget til at se den færdige løsning! Det dermå du kunne få penge for!
-
Det sku OK det der Sajmon :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
-
Det sku OK det der Sajmon :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Det er sgu meget mere end OK!!!!!!!!!
Jeg misunder dine evner :respekt:
SørenG
-
Det sku OK det der Sajmon :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Det er sgu meget mere end OK!!!!!!!!!
Jeg misunder dine evner :respekt:
SørenG
X2 - jeg lærte ikke at svejse i ting på bank-skolen :?
-
Så sker der KR#@£¤#%&! noget.
Forrør er færdige - så er det kun ude i spidsen af bagenden der skal fumles lidt mere. :mrgreen:
-
Du er jo rablende gal! :-) Det er seriøst arbejde!
-
:respekt: :respekt: Det der det giver sku ret til en xtra lille til julefrokosten...
-
Ja stor respekt! Hmmm hvad sker der med efekten i samlingen, når de to forrør bliver samlet i et, med hvad jeg synes ligner samme diameter? En lille en eller en cheeseburger på MD for det store arbejde, hvornår er du klar med et kit!!!
-
Forrørene er 44,5 x 2mm (ID 40,5mm) som bliver samlet i en styks 50,8 x 2mm (ID 46,8mm) - så det er stort set lige efter bogen.
Det er ikke med min gode vilje at det er så tykt gods, men syrefast rustfri lagerføres ikke i lige så mange forskellige godstykkelser som sort rør... Der havde været 3 måneders ventetid på de tyndvæggede...
Med alt det arbejde som er i det tror jeg ikke der bliver et kit, men alle der gider skal være velkomne til at lave noget magen til. :afro:
Der er genbrugt lidt fra det originale forrør, så sådan et skal man også ofre for sagen.
Lige inden vi gik igang med fuldsvejsning, blev der målt længde på forrørene til spidsen af collectoren. 589mm for det forreste og 588mm for det bagerste plus / minus lidt måleunøjagtighed - og det er HELD og INTET andet der er skylden i det. :mrgreen:
-
Det bliver rigtig fedt det dér, Sajmon :thumbsup:
-
Så er der nye billeder.
Nu lakker det sgu mod enden. :mrgreen:
-
Så er der nye billeder.
Nu lakker det sgu mod enden. :mrgreen:
HVOR? :huh:
Jeg kan ikke vente med at se resultatet. :shock:
-
her http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4078 (http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4078) :lol:
-ser super ud forresten! Men hvad er det fr to små blanke bokse du har siddende foran? -er det til madpakken?? :huh:
-
Batterikasser. De bliver lakeret i motorens lidt mere anonyme grå farve.
Jeg vaklede mellem at smide dem under sædet og skulle hakke ledningsnettet totalt i smadder for at få plads til det, eller gøre sådan der...
Jeg er tvunget til 2 batterier på hver 7 Ah i stedet for det normale 12 Ah som er for stort...
-
Er det pga symetrien du skal have 2 batterier ?
For du har jo ikke lavet om på noget elektronik der gør du skal bruge flere Amp vel ?
-
Er det pga symetrien du skal have 2 batterier ?
For du har jo ikke lavet om på noget elektronik der gør du skal bruge flere Amp vel ?
Det er garanteret fordi det skal være en el'ert... underseat udstødningen er bare en "dummy" :mrgreen:
Ser sgu godt ud Sajmon.. :D
-
Jeg har prøvet at starte cyklen på et enkelt af de batterier jeg har - det er ikke andet end den lige kan trække sig igang, men det er som sagt også kun på 7Ah hvor det originale er 12.
Jeg er tvunget til 2 medmindre jeg gider give 1800 for et tørcelle batteri i samme størrelse som så stadig kun er 9,7Ah...
-
Jeg er med på det med Ah'erne
Men du kunne jo ha taget dit originale batteri og sat på den ene side .. derfor jeg spurgte om det "kun" var pga symetrien :)
Kan de 2 stk mindre batterier ikke stå i forlængelse af hinanden ved siden af potten ?
(Måske dumt spørgsmål for det har du sikkert prøvet 9 gange :D)
Ellers noget Lithium - de kan dælme levere ampere .. og fylder ikk så meget ... men de er så brændfarlige at lade på .. hehe
-
Jeg er med på det med Ah'erne
Men du kunne jo ha taget dit originale batteri og sat på den ene side .. derfor jeg spurgte om det "kun" var pga symetrien :)
Kan de 2 stk mindre batterier ikke stå i forlængelse af hinanden ved siden af potten ?
(Måske dumt spørgsmål for det har du sikkert prøvet 9 gange :D)
Ellers noget Lithium - de kan dælme levere ampere .. og fylder ikk så meget ... men de er så brændfarlige at lade på .. hehe
Det originale batteri er alt for stort, så det er udelukket.
De kan kun LIGE akkurat være der i bredden, og så skal jeg hakke ledningsnettet totalt i smadder for at finde plads til det hele hvis det overhovedet er muligt...
Tro mig - det her er sidste udvej - dog er jeg ikke så ked af den mere da jeg får plads under bagenden. Jeg har vist vænnet mig lidt til at det bare bliver sådan. :)
-
Det er simpelthen et vild projekt du har været igang med der. :respekt:
-
Ja og så ser det tilmed rigtig godt ud.
-
Jeg har prøvet at starte cyklen på et enkelt af de batterier jeg har - det er ikke andet end den lige kan trække sig igang, men det er som sagt også kun på 7Ah hvor det originale er 12.
Jeg er tvunget til 2 medmindre jeg gider give 1800 for et tørcelle batteri i samme størrelse som så stadig kun er 9,7Ah...
Og du har checket om
http://www.enersys-emea.com/english/detail_prod.asp?lang=e&app_code=0&prod_code=541
har noget som kan bruges/betales ?
De kan spytte en ordentlig startstrøm ud, og de holder, efter sigende, meget længe.
Men jeg kan godt se, at du er bundet op på nogle stramme mål :|
Vi opfinder sgu et batteri, som kan lades op vha. varme - så kan det stoppes i potterne og være dæmperuld samtidigt :mrgreen:
-
Hvad med at montere en kickstarter på den? :hand:
SørenG
-
Jeg har prøvet at starte cyklen på et enkelt af de batterier jeg har - det er ikke andet end den lige kan trække sig igang, men det er som sagt også kun på 7Ah hvor det originale er 12.
Jeg er tvunget til 2 medmindre jeg gider give 1800 for et tørcelle batteri i samme størrelse som så stadig kun er 9,7Ah...
Og du har checket om
http://www.enersys-emea.com/english/detail_prod.asp?lang=e&app_code=0&prod_code=541
har noget som kan bruges/betales ?
De kan spytte en ordentlig startstrøm ud, og de holder, efter sigende, meget længe.
Jeg kan ikke overskue deres varesortiment... Hrmf..
-
Jeg prøver at stikke forbi deres HQ, som ligger tæt på min matrikel - mit firma køber en anseelig mængde backupbatterier af dem, sååå...
I hører nærmere !
-
Er udstødningen til at fiske ud når den skal pakkes om? :rolleyes:
-
Ja bagenden skal af sammen med et spændebånd og et ophæng.. Vupti. :)
-
Uh ha, uh ha! :D Det ser altså lækkert ud :respekt: :thumbsup: :thumbsup:
Hygge
-
Ja bagenden skal af sammen med et spændebånd og et ophæng.. Vupti. :)
:thumbsup: :thumbsup: Sejt nok...
-
Hov.. faldt lige over noget på nettet. EFter der havde været noget snak om at det var svært at finde korrekt størrelse rør, så ved jeg ikke om de her kan hjælpe..
http://www.anrperformance.co.uk/products.asp?pg=15
se nederst på siden, der er nogle forskellige bøjninger i forskellige størrelser..
-
Godt link ! Man kan lige frem bygge sine egne potter hvis nogle skulle have lyst.
http://www.anrperformance.co.uk/products.asp?cat=27
Kan bare ikke finde nogle lige rørstykker der passer til bøjningerne - dem skaffer de måske på forespørgsel ?
-
Godt link ! Man kan lige frem bygge sine egne potter hvis nogle skulle have lyst.
http://www.anrperformance.co.uk/products.asp?cat=27
Kan bare ikke finde nogle lige rørstykker der passer til bøjningerne - dem skaffer de måske på forespørgsel ?
Her er endnu en mulighed for selvbygindkøb: http://www.aa16.co.uk/a16exhaustparts.htm (http://www.aa16.co.uk/a16exhaustparts.htm)
-
Hej Sajmon!
Så din cykel i buddinge i går! Det ser fan'me godt ud! Som du selv sagde er den bare klasket sammen, allerede nu ser det super nice ud! -glæder mig til at se den helt bling med lak og det hele!
ps. super smart med det lille rum som kan holde cheesburgeren varm mens man kører hjem! :innocent:
-
Sajmon lad os andre se nogle lækre billeder af SVinet :orkester:
Mvh Henrik