Forfatter Emne: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling  (Læst 55813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

guffer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
  • Michael
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #30 Dato: Maj 02, 2014, 02:01:57 pm »
Du skal nok være opmærksom på at de led er lavet til 12v og den MC laver ca14.4v hvis du kigger på nogle af de sider hvor de sælger led bånd skriver de også noget med en modstand eller noget for at de ikke skal brænde af

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #31 Dato: Maj 02, 2014, 08:09:39 pm »
Hvis du skal bruge nogle modstande må du sige til. Fint projekt du har gang i, surt med den gule farve der ikke var rigtig
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #32 Dato: Maj 02, 2014, 11:17:44 pm »
Toke: Hmmmm.... jeg polerede ikke glassene inderst, men de blev da vasket med sæbe og vand - og tørret af med køkkenrulle bagefter. Jeg oplevede ikke, at glassene duggede bagefter. Hvordan fandt du ud af det?
Mht. LED bånd, så kan du jo bare komme til Roskilde en dag? Det tager ikke mere end et par timer at lave. Har du selv LED bånd?
Nitternes størrelse kender jeg ikke, men søg selv efter item number 300973942739 på eBay.

Guffer: Tak for advarslen. Jeg tror dog godt, at de kan holde til en overhead på 2.4V, men jeg vil da alligevel undersøge sagen nærmere nu. ;)

Thomas-R: Takker. Har du da nogle modstande, som reducerer voltene lige præcist til 12V fra de nævnte 14.4V?
/Mads P.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #33 Dato: Maj 03, 2014, 01:07:04 am »
Det var tydeligt, at jeg gned noget folie af. Da jeg åndede på glasset duggede det til hvor jeg netop havde fjernet folien.

Jeg ligger ikke inde med LED, men det findes der jo løsninger på.

Tak mht. til pplast nitterne
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

McSelcom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
  • Bike: Sv1000
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #34 Dato: Maj 03, 2014, 09:55:43 am »
Mange tak for at du giver dig tid til at lave en "worklog", det er dejlig underholdende og lærerig læsning.
Så kan vi andre tosser jo lære af dine problemer! 8)
/respekt

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #35 Dato: Maj 04, 2014, 12:30:18 pm »
Du bruger bare formlen U=R×I U har du det er 2,4v, strømmen må du måle, og så sender du min en besked med ønsket størrelse/mængde så finder jeg den nærmeste

Sendt fra min GT-P5210 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #36 Dato: Maj 04, 2014, 04:56:10 pm »
Fin tråd, skøn at læse noget man lærer noget af :-)


Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #37 Dato: Maj 04, 2014, 10:00:12 pm »
Det var tydeligt, at jeg gned noget folie af. Da jeg åndede på glasset duggede det til hvor jeg netop havde fjernet folien.

Hmmmm... der sad ikke noget folie på indersiden af mine glas. Mon det er noget, der er tilføjet til dine glas EFTER maskinen havde forladt fabrikken?

Jeg ligger ikke inde med LED, men det findes der jo løsninger på.

Ja. Jeg har f.eks. LED-bånd mage til det, jeg proppede i mine instrumenter. Prisen kan vi sagtens tale om. Men hvis du vil købe LED bånd, der er lavet til at kunne sidde i biler (de hedder vist "Automotive LED strips" på eBay), så står det dig selvfølgelig helt frit for. Jeg vil stadig gerne hjælpe dig med at montere dem. :)

Tak mht. til pplast nitterne

Det var så lidt. Jeg har fået mine og det ser ud til, at det er den rette størrelse. Har dog ikke prøvet dem endnu.

Mange tak for at du giver dig tid til at lave en "worklog", det er dejlig underholdende og lærerig læsning.
Så kan vi andre tosser jo lære af dine problemer! 8)
/respekt

Og det er næsten hele pointen. Jeg har brugt utroooolig meget tid på nettet, for at læse op på ting og sager til dette projekt - og mine erfaringer herfra vil jeg da gerne bringe videre til andre, så de (forhåbenligt) ikke behøver at bruge så meget tid som mig.

Du bruger bare formlen U=R×I U har du det er 2,4v, strømmen må du måle, og så sender du min en besked med ønsket størrelse/mængde så finder jeg den nærmeste

Hm... jeg har tænkt mig at lodde LED båndene på lampesoklerne inde i selve instrumenthuset - og det kunne jo tænkes, at der sidder en eller anden overspændingsbeskyttelse til AL elektronik i instrumenthuset, for det andet elektronik (f.eks. omdrejningstæklleren og den digitale triptæller) kunne jo også tænkes at skulle beskyttes mod overspænding.
Min teori underbygges af, at jeg i dag satte mit ny-opladede batteri til cyklen og målte på lampesoklerne i instrumenthuset (jeg skulle finde ud af hvad der var hhv. plus og minus) og i dén forbindelse målte jeg 11.57V på pluspolen. Det er et sundt og ret nyt batteri, så det BURDE efter en fuld opladning holde mere en 11.57V, så jeg tror, at der sidder et eller andet i instrumenthuset, der beskytter mod overspænding.
Jeg kunne selvfølgelig have målt direkte på batteriet, for at sammenligne de to tal, men det tænkte jeg ikke lige på, hehehe. Det får jeg (måske - hvis jeg husker det) gjort i morgen! :)

Fin tråd, skøn at læse noget man lærer noget af :-)

Det var da så lidt. Måske kan jeg inspirere andre til at gøre det samme? (taler ikke om dig her - du er fin til dele erfaringer med os)
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #38 Dato: Maj 04, 2014, 10:37:26 pm »
SURPRISE!

Der blev faktisk tid til at få lavet en smule på MC'en i dag.

Jeg fik renset en del ting (det er næsten en evighedsproces på nuværende tidspunkt) - og så havde jeg købt noget motorrens, som jeg ville teste for at se, om det evt. kunne tage de lidt mere genstridige rester.
Det lader dog ikke til at være tilfældet mht. kødbenene, som var den første ting, jeg testede på i dag (det her er kun "før"-billeder, sorry!):



Jeg rensede også.... eh... den dims, som bagerste tandhjul sidder på - og monterede det nye tandhjul (har dog ikke spændt til det rette moment endnu):



Og så fik jeg også gjort baghjulet rent.

Før:



Efter:



Jeg var også en tur i Bauhaus for at kigge efter PVC-rør, som jeg kunne bruge til at lave en hjemmelavet forgaffelpakningshammer (søg på "Fork Seal Driver" på Google, hvis I vil se, hvad jeg mener), men da Louis.de sælger sådan en fætter til kun 20 EUR, købte jeg den i stedet.

Jeg fik også bestilt en pakning til koblingsstødstangen, for jeg er voldsomt i tvivl om, om den gamle pakning kan holde tæt eller ej. Og til 5 pund + porto er det en no-brainer i min verden...
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:55:50 pm af Mads P. »
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #39 Dato: Maj 06, 2014, 01:35:33 am »
Endnu en dag i rengøringens navn...

Men det er nu alligevel fedt at se fremskridt fra f.eks. dette:



Til dette:



 :shock: :shock: :shock:

Jeg fik også al gammel pakning fjernet fra det nye generatordæksel:



Og så blev jeg færdig med at rense, rengøre og polere de dele, jeg havde pillet af (bortset fra de lakerede dele, som skal rengøres og vokses senere i projektet):



Jeg bliver også nødt til at bestille nye bolte til montering af forrøret på forreste cylinder, for jeg kan simpelthen ikke få møtrikkerne af de eksisterende bolte (Suzuki partnumre - bolt: 01421-0825A - møtrik: 08319-31087).
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:56:11 pm af Mads P. »
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #40 Dato: Maj 07, 2014, 01:31:05 am »
Så blev det dagen, hvor jeg skulle til at angribe skidtet, der sidder på de dele, jeg ikke gad/havde lyst til at pille af MC'en.

Og det var absolut rengøringens D-dag.... SÅ meget skidt nederst/under MC'en!

Men lad os lige gentage et billede fra en tidligere post:



Og efter grovrensning ser det nu sådan ud:



Lidt tættere på kan man godt se, at der stadig mangler at blive skrubbet hist og pist:





Men det skal nok blive rent!

Jeg begyndte også at rense den bagerste kaliber, som også er møgbeskidt:



Jeg håber ikke, at det bliver nødvendigt at pille den af, for at kunne gøre den ordenligt ren, for jeg giiiider ikke udlufte bremser i år!

Motoren fik sig at ordenligt sprøjt motorvask og så holdt jeg ellers fyraften!


« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:56:49 pm af Mads P. »
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #41 Dato: Maj 10, 2014, 01:12:05 am »
Ok, tag lige et kig på sidste billede i mit forrige indlæg.

Har du set godt på det?

Godt. Så se det her:



Yes, der er sgu' FARVEDE ting og sager inde bag alt skidtet! ;)

Den røde tingest er gearfølerkontakten, hvis I altså undrer jer over hvad det er for en sjovt tingest. ;)

Apropos gearfølerkontakten, så måtte jeg pille den af, for at kunne komme til at gøre området omkring den ORDENLIGT rent.



Så samlede jeg tingene løst, inkl. det nye tandhjul. Løst, fordi jeg mangler stadig at skifte pakningen omkring koblingsstødstangen:



I liiiiike it! (men der går sikkert ikke lang tid, før det er svinet til igen)

Jeg gik også videre med rensning af bagenden - på dette billede har jeg færdiggjort området LIGE bag ved motoren og hen til den profil, der går på tværs af bagsvingeren:



Og så lige et billede af ting, der er kommet hjem i mellemtiden:



Yes, det er en udstødningspakning OG en 41 mm. forgaffelpakningshammer fra Louis.de - jeg ved godt, at man kunne købe et stykke PVC-rør, skære det igennem på den lange led og så bruge et spændebånd til at spænde det fast på den blanke del af forgaffelbenet - men jeg er efterhånden lidt under et tidspres, så jeg valgte at købe værktøj, der er lavet til lige netop denne opgave - og jeg har da ikke haft grund til at klage endnu! :)
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:57:19 pm af Mads P. »
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #42 Dato: Maj 10, 2014, 01:17:30 am »
Nåja, forresten:

Thomas-R: Jeg målte som sagt 11.57V på soklerne til instrumentbelysningen - nu har jeg målt direkte på batteriet og fik 12.97V ud. Så noget kunne tyde på, at der allerede sidder en spændingsbegrænser i instrumentprintet. Jeg tør ihvertfald godt lodde LED-båndene på soklerne til instrumentbelysningen. Så må vi se, om LED'erne kan holde til at, når maskinen startes og selv lader batteriet op.
/Mads P.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #43 Dato: Maj 10, 2014, 08:50:47 am »
Mon ikke det går, dw plejer ikke at dø af lidt extra, og ellers ved du hvordan du kommer ind og skifter dem ;-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #44 Dato: Maj 11, 2014, 09:06:52 pm »
Mon ikke det går, dw plejer ikke at dø af lidt extra, og ellers ved du hvordan du kommer ind og skifter dem ;-)

Ja, det er ikke så tricky igen. Jeg vover pelsen. :)

Nå, men der er ikke så meget at vise siden sidst - for tiden er gået med rengøring og nu er jeg ENDELIG færdig med bagenden!



Det er måske ikke så vildt på billedet, men i virkeligheden kan jeg love jer for, at man lægger mærke til forskellen.

Nåja, og så har jeg gjort min gamle bagdæmper ren og solgt den til en gut, der skulle bruge den på sin GS500. På de maskiner er gule SV650-dæmpere tilsyneladende i høj kurs. Hvem skulle have troet det? ;)

Den blev da helt pæn at se på:

« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:57:50 pm af Mads P. »
/Mads P.