Forfatter Emne: E-mærket bi-xenon kit  (Læst 3520 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
E-mærket bi-xenon kit
« Dato: Maj 04, 2015, 08:23:41 pm »
Hey alle!

Jeg har længe kigget på muligheder for at ændre på forlygterne på min SV, for jeg synes de visuelt er meget store, når man kigger direkte frontalt på cyklen. Flere på nettet har lavet bi-xenon lygter, hvor lygtehuset er sort og med en lygte/projektor i midten. Jeg har samtidig forstået, at det i Danmark er ulovligt med mindre den er født med xenon.

Nu opdagede jeg dog denne side: http://everlight.dk/mc/24925-h4-bi-xenon-kit-6000k-mc.html
De siger deres xenon kits er E-mærkede, hvilket leder mig til at tro, at de burde være lovlige. Hvad siger i?

Har i ellers andre ideer til lovlige modifikationer af lygterne/lygtehuset?

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: E-mærket bi-xenon kit
« Svar #1 Dato: Maj 05, 2015, 07:41:58 am »
Det er med garanti ikke lovligt, på bil skal der være sensor på bagakslen der styrer elektrisk højdejustering samt lygte vasker, samt det skal være en DE linse lygte, det der fiske øje. Hvis du smider det i en alm refletor parabol vil det blænde. Så hvis du vil prøve så køb et billigt sæt på ebay.co.uk, de koster fra 100kr fra gong-gong land, og 4300k, alt andet bliver blåt i skæret og skriger langt væk af ulovligheder.
Ellers er jeg selv glad for osram night breaker + eller Philips extreme
« Senest Redigeret: Maj 05, 2015, 07:43:39 am af Thomas-R »
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: E-mærket bi-xenon kit
« Svar #2 Dato: Maj 08, 2015, 08:27:36 pm »
Tak for svaret Thomas! Jeg kigger videre på det :).

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: E-mærket bi-xenon kit
« Svar #3 Dato: Maj 31, 2015, 11:06:44 pm »
Det er ulovligt! Af tidligere nævnte årsager.

Men du kan måske "skjule" det med 4300 K, da det er meget hvidt og ikke helt så blåt, så længe du køber kvalitet. Men sørg nu for at få det justeret ordentligt, så lygten er skruet ned, så den ikke blænder - og kun i DE linse!

Se evt Xenonkungen.com, de har nogle god sæt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)