Forfatter Emne: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves (Del 3/4)  (Læst 95682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #45 Dato: November 15, 2006, 01:30:34 pm »
Når man nu er tvunget til at holde en fridag, kan man lige så godt bruge den til noget fornuftigt  :D

Derfor gik jeg i krig med at lave grovform til underdelen.
Jeg benyttede denne gang relativt små stykker væv pga. de mange relativt skarpe kanter.
Det er noget der har drillet en del i forbindelse med overdelen, så jeg håber der er bedring at se  :)

Her står den i fyrrummet og hygger sig sammen med sine klemmer :
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #46 Dato: November 15, 2006, 01:47:38 pm »
Det er næsten lige så godt som at se Chip Foose lave biler på Discovery Channel!! :)

Det går fremad B2 - Godt arbejde.!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #47 Dato: November 15, 2006, 08:02:32 pm »
det må man sku sige, det ser jo ganske fornemt ud efterhånden. glæder mig til at se det endelige resultat :respekt:
nu med gixxer 1000k8:o)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #48 Dato: November 17, 2006, 09:03:17 am »
Tak for de fine kommentarer !  :D
Det er rart at vide at jeg ikke er den eneste der bliver lidt skuffet, hvis det går totalt i ged på et tidspunkt  :wink:

I går aftes kom tiden til at afstøbningen skulle af tanken.
Denne gang havde jeg været meget grundig med både at afdække huller osv med tape,og påføring af voks.
Så jeg forventede at det ville gå ret let at få delene skilt fra hinanden.

Det viste sig dog at blive en anelse sværer end forventet  :?
På grund af svejseflangen, kunne jeg ikke få noget ind under vævet, så den motiverende gummihammer måtte igang igen  :club:
Det værste viste sig dog at være den firma sponserede tape !
Trods voks og slipmiddel, havde det hæftet sig kolosalt godt til epoxyen  :brok:
Faktisk så godt at det fulgte med afstøbningen af, da jeg endelig fik det fra hinanden.
Den klare tape der var brugt, slap perfekt, så jeg skal på indkøb efter mere.

Efter en halv times "munter" tape fjerning, kunne jeg beskue værket.
Og konstatere at der igen var fremskridt at se  :D
Der er nogle ganske og små luftbobler, som bare skal afdækkes, med lidt KLAR tape, inden model-delen støbes.

Dermed er del 1 af 4 afsluttet.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #49 Dato: November 21, 2006, 12:43:42 pm »
Så kom mit tankdæksel endelig  :D

160 gram sort-eloxeret guf  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #50 Dato: November 21, 2006, 05:42:37 pm »
det begynder at ligne noget med din kulfiber tank der :thumbsup: kunne have været lidt fedt hvis man kunne købe  tankdæksel i kulfiber også  :afro: men den er super fed den sorte der!

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #51 Dato: November 23, 2006, 11:09:53 pm »
kunne have været lidt fedt hvis man kunne købe  tankdæksel i kulfiber også  :afro: men den er super fed den sorte der!
Har kikket efter et i fiber, som jeg kunne enten købe eller kopiere, men fandt ikke noget.
Så det blev sådan en lille Honda tingest, i stedet.

Der spartles og slibes i øvrigt lystigt på overdelen af modellen i det lille værksted, men jeg er endnu ikke kommet så langt at det er et billede værd.

I weekenden regner jeg dog med at blive færdig med den, og måske ( hvis jeg har epoxy nok ) få støbt underdelen.
Så skal de "bare" samles, og de nødvendige mod's laves, før jeg er klar til at lave de tre rigtige forme  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #52 Dato: November 29, 2006, 02:41:38 pm »

Der spartles og slibes i øvrigt lystigt på overdelen af modellen i det lille værksted, men jeg er endnu ikke kommet så langt at det er et billede værd.

Gælder stadig  :oops:

Weekenden gik med at prøve at få liv i SVinet, så den kunne komme i hi for vinteren.
Det lykkedes ikke, så den skal et smut til rep i morgen (noget tænding tror jeg  :?), inden den kommer hjem til svigerfar.

Men der sker lidt hver aften, så det skal nok blive til noget  :)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

RonniB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #53 Dato: December 03, 2006, 02:25:16 pm »
Hey B2

Husk, når du kommer til det, at kulfiber godt kan lave galvanisk tæring, så imellem det pladestykke du monterer til benzinhanen og kulfiberen skal der være en tynd gang glasfiber. Og en anden ting, har du tænkt dig at lave en indvendig afstivning på tværs af tanken? (der hvor man sætter knæet mod tanken). Den skal jo holde stort set hele ens kropsvægt når man hænger af i svingene, og det sidste man har brug for er nok en tank der virker fjederene..  :o   

Ronni
"handling over power"

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #54 Dato: December 04, 2006, 10:38:33 am »
Hey B2

Husk, når du kommer til det, at kulfiber godt kan lave galvanisk tæring, så imellem det pladestykke du monterer til benzinhanen og kulfiberen skal der være en tynd gang glasfiber. Og en anden ting, har du tænkt dig at lave en indvendig afstivning på tværs af tanken? (der hvor man sætter knæet mod tanken). Den skal jo holde stort set hele ens kropsvægt når man hænger af i svingene, og det sidste man har brug for er nok en tank der virker fjederene..  :o   


Hej Ronni.
Fedt med en gang kreativ feedback  :thumbsup:

Galvanisk tæring er en faktor jeg tager hensyn til !
Amerikaneren der det skrev om sit tankprojekt på BARF nævner det, og jeg har også læst om det hos en gut der laver cykelstel.
Der kommer (som du også skriver :wink:) et tyndt lag glasvæv, både ved tankdæksel monteringen, og ved pladen med benzinhanen.

Afstivning har jeg faktisk ikke tænkt over, da jeg regner med at fiberen i sig selv bliver stiv nok.
Indtil videre siger planen : 2 x kulfiber + 1 x kul/kevlar + 1-2 x kulfiber.
Mine hidtidige forsøg viser at den mix bliver temmelig stiv, og ganske solid.

Skulle det trods alt vise sig at den bliver lidt elaktisk, giver designet mulighed for let at skære underdelen af, og forstærke det hele.
Det koster "kun" en ny underdel, og vel godt 100 gram ekstra, hvis det er tilfældet.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #55 Dato: December 05, 2006, 10:37:57 pm »
Så fik jeg endelig snøvlet mig færdig med afslibningen efter første gang spartling af overdelen  :oops:
Skylden ligger hovedsageligt hos VFR-klubben  :whipped:
De har lokket mig til at fremstille noge afdækninger til VFR & RVF 400 serien, så de ikke smadre dækslerne over koblingen eller tændingen, når de styrter :mrgreen:
Ud over at være en sjov lille udfordring, giver det også et sundt tilskud til projektkassen  :D


Under slibningen dukkede det en del små lufthuller op, og jeg havde overset et par ups'ere, så den skal lige have en tur til.
Jeg mangler stadig at støbe underdelen p.g.a. epoxy mangel, men forventer at bestille en ladning i næste uge.

Men her er den som den ser ud nu.
« Senest Redigeret: December 05, 2006, 10:44:40 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

RonniB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #56 Dato: December 09, 2006, 03:32:21 pm »
Fedt med en gang kreativ feedback 

Det var så lidt, det er meget rart midt i ens projekter at vide at folk tænker lidt over hvad man laver... (har selv gang i en del mods på min vfr).

Ronni
"handling over power"

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #57 Dato: December 09, 2006, 04:50:28 pm »
Er det en vinge mine øjne skuer?
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #58 Dato: December 20, 2006, 10:48:01 am »
I forventning om snart at modtage en pakke med bla epoxy har jeg renskåret, slebet og vokset underdelen, så den er klar til støbning :D

Er det en vinge mine øjne skuer?
Ja det er !
Og her er lidt mere af den  :wink:

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Kulfibertank ! Det skal sgu prøves
« Svar #59 Dato: December 20, 2006, 11:16:24 am »
Det ser sku godt ud B2 - Hvis du vil øve dig i at spartle/slibe er du velkommen hos os, jeg er ved at sætte vores badeværelse i stand og er ved at være PÆNT træt af at spartle..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.