Forfatter Emne: Ang. synkro af gasspjæld  (Læst 12386 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Ang. synkro af gasspjæld
« Dato: Februar 12, 2009, 11:02:26 pm »
Da jeg havde fået min sv'er skulle jeg selvfølgelig synkronisere gasspjældene og da de satans små gummipropper er meget svære at komme til, valgte jeg at bruge noget slange fra vacuum meteret til at forlænge med permanent. Det så solidt ud. DET ER DET IKKE.
Efter mindre end en sæson, var de revnet.(kan bedre forstå at jeg var nødtil at stille tomgang flere gange sidst på sæsonen) :oops:
PS. Spjældene stod ad H til fra fabrik.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Damage

  • Gæst
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #1 Dato: Februar 13, 2009, 07:42:21 am »
Da jeg havde fået min sv'er skulle jeg selvfølgelig synkronisere gasspjældene og da de satans små gummipropper er meget svære at komme til, valgte jeg at bruge noget slange fra vacuum meteret til at forlænge med permanent. Det så solidt ud. DET ER DET IKKE.
Efter mindre end en sæson, var de revnet.(kan bedre forstå at jeg var nødtil at stille tomgang flere gange sidst på sæsonen) :oops:
PS. Spjældene stod ad H til fra fabrik.

Jeg har gjort det samme som dig, jeg har bare brugt benzin slange og det holder fint. Mine spjæld stod heller ikke så godt fra fabrikken.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #2 Dato: Februar 13, 2009, 08:28:55 am »
René kan vi finde en dag at prøve det på min, for jeg prøvede det selv oppe ved Alex, men mine så ud til at stå som de skal.
Syntes jeg bare er pudsigt hvis min skulle være den eneste hvor de står ordentligt og det er efter 48.000 km  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

  • Gæst
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #3 Dato: Februar 13, 2009, 01:20:46 pm »
René kan vi finde en dag at prøve det på min, for jeg prøvede det selv oppe ved Alex, men mine så ud til at stå som de skal.
Syntes jeg bare er pudsigt hvis min skulle være den eneste hvor de står ordentligt og det er efter 48.000 km  :rolleyes:

Det kan vi godt finde ud af, vi har også snakket om det før...  :wink:

Jeg går ikke ud fra at det haster, så vi kan vel vente til maskinerne er kommet ud på vejene igen.  :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #4 Dato: Februar 13, 2009, 01:36:22 pm »
Jeg skal have den rullet hos Alex da jeg får en Rapid bike monteret (powercommander) og quickshift, men ellers skriv lige dit nummer til mig så jeg kan ringe og høre om ikke jeg har gjort det rigtigt.  :hand:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #5 Dato: Februar 13, 2009, 01:37:25 pm »
Mine står også ok og den har trillet 35000
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #6 Dato: Februar 13, 2009, 06:22:12 pm »
jeg vil da gerne være med hvis vi laver en synkroniseringsdag
   

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #7 Dato: Februar 17, 2009, 08:54:55 am »
Findes der en guide til denne synkronisering? Er rimelig fiks på fingrene, så vil gerne gøre det selv også :wink:

Kunne ikke umiddelbart finde en guide herinde...

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #8 Dato: Februar 17, 2009, 09:38:18 am »
Findes der en guide til denne synkronisering? Er rimelig fiks på fingrene, så vil gerne gøre det selv også :wink:

Kunne ikke umiddelbart finde en guide herinde...

Fandt selv en udførlig guide :)

http://www.bluepoof.com/motorcycles/howto/svs_carb_sync/

Og kan se at man skal bruge et måleværktøj til at måle vakuum (Carburetor Synchronizor)... Nogen der kan anbefale en fornuftig en af slagsen?

Kom lige kort forbi en gør-det-selv mand, der selv havde lavet en :? Nogen der har prøvet dette?

Damage

  • Gæst
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #9 Dato: Februar 17, 2009, 11:36:59 am »
Findes der en guide til denne synkronisering? Er rimelig fiks på fingrene, så vil gerne gøre det selv også :wink:

Kunne ikke umiddelbart finde en guide herinde...

Fandt selv en udførlig guide :)

http://www.bluepoof.com/motorcycles/howto/svs_carb_sync/

Og kan se at man skal bruge et måleværktøj til at måle vakuum (Carburetor Synchronizor)... Nogen der kan anbefale en fornuftig en af slagsen?

Kom lige kort forbi en gør-det-selv mand, der selv havde lavet en :? Nogen der har prøvet dette?

Jeg bruger denne her og er meget tilfreds. http://www.carbtune.com/

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #10 Dato: Februar 17, 2009, 04:43:44 pm »
Jeg har fundet denne: http://www.retecbikerparts.dk/produkter.asp?t=5&ID=355240

Den koster ikke det vilde - er der forskel på disse vakuum-apparater? De er jo rimelig simple, men det skal også virke...

Damage

  • Gæst
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #11 Dato: Februar 18, 2009, 07:25:57 am »
Jeg har fundet denne: http://www.retecbikerparts.dk/produkter.asp?t=5&ID=355240

Den koster ikke det vilde - er der forskel på disse vakuum-apparater? De er jo rimelig simple, men det skal også virke...

Jeg kan se at den har manuel justering af dæmpning. Det betyder at du lige skal kalibrere vakuum urene ved at måle med begge ure på den ene cylinder (ikke samtidigt) og justere dæmpningen så de viser helt ens, ellers vil din synkronisering blive upræcis. Men ellers er de sikkert fine nok.  :)

På Carptune er det en lille "blænde" som man montere på slangen og da de er lige store så er der ikke nogen
form for justering, de vil altid måle ens.

Damage

  • Gæst
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #12 Dato: Februar 18, 2009, 07:32:05 am »
jeg vil da gerne være med hvis vi laver en synkroniseringsdag

Selvfølgelig vil du det... :D

Jeg kan jo bare skrive den dag jeg aftaler med Jannik og så kan dem som vil se hvordan det gøres bare komme med.  :D

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #13 Dato: Februar 19, 2009, 10:40:06 am »
jeg vil da gerne være med hvis vi laver en synkroniseringsdag

Selvfølgelig vil du det... :D

Jeg kan jo bare skrive den dag jeg aftaler med Jannik og så kan dem som vil se hvordan det gøres bare komme med.  :D

Ja tak! Så slå det op som et event inde under ture/arrangementer...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Ang. synkro af gasspjæld
« Svar #14 Dato: Februar 21, 2009, 09:02:00 pm »
Til dem der spørger om instrumenter: Jeg har selv carbtune til en 4 cyl. men lavede et bræt med en slange på formet som et U. Hver af de løse ender sættes på indsugningstudsene. Der blev fyldt motorolie i slangen.Nå motoren er startet trækker hver cyl. i olien. Den der trækker hårdest løfter oliestanden i forhold til den anden.
Er meget følsom og kan derfor stilles mere præsist end cartune.(ved ikke om det er nødvendigt) men en billig måde at lave sig et instrument på.Jeg bruger motorolie for hvis der suges noget ind i motoren sker der ikke noget.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)