Forfatter Emne: Overraskende billigt service tjek  (Læst 2377 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Overraskende billigt service tjek
« Dato: Juni 18, 2008, 12:37:57 pm »
Svinet var til 6000km service hos brdr Sejr i dag. Afleverede den kl 8, Benny ringede kl 1030 og sagde jeg ku hente den.

pris: 1409,31

fordelt:
1 filter 107,81
olie 329,00
miljø 12,50
2 timer 960,00

Det syns jeg sku er rimeligt nok. Hvad har i andre betalt?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2008, 01:04:20 pm »
Svinet var til 6000km service hos brdr Sejr i dag. Afleverede den kl 8, Benny ringede kl 1030 og sagde jeg ku hente den.

pris: 1409,31

fordelt:
1 filter 107,81
olie 329,00
miljø 12,50
2 timer 960,00

Det syns jeg sku er rimeligt nok. Hvad har i andre betalt?

Tjek lige at der ikke er for meget olie på, det var den da de havde haft fingrene i min. Det resulterede i at den ikke kunne koble ud mm. Jeg vil gætte på der var omkring 1L for meget på, hvilket jeg absolut ikke mener er i orden.

Mener også de skal smøre kabler mm. ved de servicetjek, men jeg tvivler på at det nogensinde bliver gjort...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2008, 01:32:21 pm »
Jeg betalte ca 450kr for at gøre det samme selv med originale reservedele fra Enghave... Så er der råd til at skifte hver 3000 km og stadig spare 500kr  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Emil -Ejlemos-

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 143
  • XR-1000 Rouge TC-6
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2008, 01:40:58 pm »
Jeg betalte ca 450kr for at gøre det samme selv med originale reservedele fra Enghave... Så er der råd til at skifte hver 3000 km og stadig spare 500kr  :wink:

Men bortfalder garantien ikke hvis man gør det selv ?? skal der ikke være et værksted som sætter sit stempel i servicehæftet?? (ikke nødvendigvis et autoriseret)

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #4 Dato: Juni 18, 2008, 01:48:35 pm »
Jeg betalte ca 450kr for at gøre det samme selv med originale reservedele fra Enghave... Så er der råd til at skifte hver 3000 km og stadig spare 500kr  :wink:

Men bortfalder garantien ikke hvis man gør det selv ?? skal der ikke være et værksted som sætter sit stempel i servicehæftet?? (ikke nødvendigvis et autoriseret)
ihvertfald de første 2 år, hvor der er garanti. Derefter gør jeg det nu også selv
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #5 Dato: Juni 18, 2008, 03:01:36 pm »
Jeg betalte ca 450kr for at gøre det samme selv med originale reservedele fra Enghave... Så er der råd til at skifte hver 3000 km og stadig spare 500kr  :wink:

Men bortfalder garantien ikke hvis man gør det selv ?? skal der ikke være et værksted som sætter sit stempel i servicehæftet?? (ikke nødvendigvis et autoriseret)
ihvertfald de første 2 år, hvor der er garanti. Derefter gør jeg det nu også selv

Samme her!  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #6 Dato: Juni 18, 2008, 08:11:35 pm »
[
Tjek lige at der ikke er for meget olie på, det var den da de havde haft fingrene i min. Det resulterede i at den ikke kunne koble ud mm. Jeg vil gætte på der var omkring 1L for meget på, hvilket jeg absolut ikke mener er i orden.

Mener også de skal smøre kabler mm. ved de servicetjek, men jeg tvivler på at det nogensinde bliver gjort...

kablerne tjekker jeg selv en gang imellem, mads.

Mht til oliemængden, tror jeg lige jeg tjekker, der er skrevet 3,5 liter på regningen, på motorblokken står der 2,7. Det første jeg lagde mærke til, var at den gik en anelse mere trægt i gearskiftet.

Tak for input Mads......og få nu lige belånt den snarlige friværdi, så du kan komme med ud at rulle igen :-)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #7 Dato: Juni 19, 2008, 08:21:13 am »
[
Tjek lige at der ikke er for meget olie på, det var den da de havde haft fingrene i min. Det resulterede i at den ikke kunne koble ud mm. Jeg vil gætte på der var omkring 1L for meget på, hvilket jeg absolut ikke mener er i orden.

Mener også de skal smøre kabler mm. ved de servicetjek, men jeg tvivler på at det nogensinde bliver gjort...

kablerne tjekker jeg selv en gang imellem, mads.

Mht til oliemængden, tror jeg lige jeg tjekker, der er skrevet 3,5 liter på regningen, på motorblokken står der 2,7. Det første jeg lagde mærke til, var at den gik en anelse mere trægt i gearskiftet.

Tak for input Mads......og få nu lige belånt den snarlige friværdi, så du kan komme med ud at rulle igen :-)

Jeg skal se hvad jeg kan gøre.... Men i kan da se om friværdien stiger her... Er godt igang http://www.mgertsen.dk/hus/billeder/U25_2/ (Sorry for spam) (Og tak til Kasper M herindefra for mursten)
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #8 Dato: Juni 19, 2008, 11:09:52 am »
HVORNÅR SKAL VI TIL REJSEGILDE  :afro:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #9 Dato: Juni 19, 2008, 12:35:57 pm »
HVORNÅR SKAL VI TIL REJSEGILDE  :afro:

ER DET MIG DER HUSKER FORKERT, ELLER HVAD HAR DU HJULPET MED????  :mrgreen:  :mrgreen:
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #10 Dato: Juni 19, 2008, 07:58:50 pm »
HVORNÅR SKAL VI TIL REJSEGILDE  :afro:

ER DET MIG DER HUSKER FORKERT, ELLER HVAD HAR DU HJULPET MED????  :mrgreen:  :mrgreen:

hov hov, det er kun for at kvalificere sig til INDFLYTTERFEST....rejsegilde er til alle dem der gider sparke "dæk" med en rød og en pilsner  :P
Tegnede du forresten ikke på Lighthouse....der mangler da lige lidt mønt eller hvad????
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #11 Dato: Juni 19, 2008, 09:38:52 pm »
HVORNÅR SKAL VI TIL REJSEGILDE  :afro:

ER DET MIG DER HUSKER FORKERT, ELLER HVAD HAR DU HJULPET MED????  :mrgreen:  :mrgreen:

hov hov, det er kun for at kvalificere sig til INDFLYTTERFEST....rejsegilde er til alle dem der gider sparke "dæk" med en rød og en pilsner  :P
Tegnede du forresten ikke på Lighthouse....der mangler da lige lidt mønt eller hvad????


Jo det er selvfølgelig rigtig med forskellen på indflytterfest og rejsegilde...
Og jo jeg VAR på Lighthouse, men har skiftet firma i mellemtiden, så nu arbejder jeg som konstruktør ved et arkitektfirma, som hedder Hune og Elkjær, også i Århus.
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #12 Dato: Juni 20, 2008, 09:07:54 am »
HVORNÅR SKAL VI TIL REJSEGILDE  :afro:

ER DET MIG DER HUSKER FORKERT, ELLER HVAD HAR DU HJULPET MED????  :mrgreen:  :mrgreen:

hov hov, det er kun for at kvalificere sig til INDFLYTTERFEST....rejsegilde er til alle dem der gider sparke "dæk" med en rød og en pilsner  :P
Tegnede du forresten ikke på Lighthouse....der mangler da lige lidt mønt eller hvad????


Jo det er selvfølgelig rigtig med forskellen på indflytterfest og rejsegilde...
Og jo jeg VAR på Lighthouse, men har skiftet firma i mellemtiden, så nu arbejder jeg som konstruktør ved et arkitektfirma, som hedder Hune og Elkjær, også i Århus.

Så skynd dig at tegne nogle projekter med facadeisolering :-) og gi mig et kald, vi skal jo alle leve :afro:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #13 Dato: Juni 20, 2008, 09:26:17 am »
[
Tjek lige at der ikke er for meget olie på, det var den da de havde haft fingrene i min. Det resulterede i at den ikke kunne koble ud mm. Jeg vil gætte på der var omkring 1L for meget på, hvilket jeg absolut ikke mener er i orden.

Mener også de skal smøre kabler mm. ved de servicetjek, men jeg tvivler på at det nogensinde bliver gjort...

kablerne tjekker jeg selv en gang imellem, mads.

Mht til oliemængden, tror jeg lige jeg tjekker, der er skrevet 3,5 liter på regningen, på motorblokken står der 2,7. Det første jeg lagde mærke til, var at den gik en anelse mere trægt i gearskiftet.

Tak for input Mads......og få nu lige belånt den snarlige friværdi, så du kan komme med ud at rulle igen :-)

Jeg skal se hvad jeg kan gøre.... Men i kan da se om friværdien stiger her... Er godt igang http://www.mgertsen.dk/hus/billeder/U25_2/ (Sorry for spam) (Og tak til Kasper M herindefra for mursten)

Det er sgu en flot sten!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Overraskende billigt service tjek
« Svar #14 Dato: Juni 20, 2008, 01:02:53 pm »
Det er sgu en flot sten!

Tak for det... Synes jeg jo også selv...  :mrgreen:

Så skynd dig at tegne nogle projekter med facadeisolering :-) og gi mig et kald, vi skal jo alle leve :afro:

Jeg skal nok tænke på dig, hvis vi laver noget i den stil...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet